{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

HiFi-ekspert søges: SAMSUNG HT-P1200R {{forumTopicSubject}}

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=1209560010

(link fjernet)

Fona har denne hjemmebiograf til salg for 7.999 kr, og jeg har set den ude i StorCentret i Aalborg. Det er designmæssigt et flot anlæg, og der følger en aktiv subwoofer med. Jeg var ikke specielt imponeret over lyddemonstrationen derude, men folk piller jo ved demo-modeller, og det kan være, at indstillingerne var helt hen i vejret.

Nogle kommentarer til anlægget fra en kyndig person? Er Samsung noget bras, og er dette alt for dyrt? Eller er det rent faktisk et ok anlæg? Det kan fås ca 1000 kr billigere, hvis man køber det på nettet, men sådan er det efterhånden med alting...

K.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HiFi-ekspert søges: SAMSUNG HT-P1200R
  • #1   13. apr 2007 Samsung har lavet nogen frenragende TV men deres lydsystemer er jeg ikke så bekendt med. Dog skal du være opmærksom på at de Watt oplysninger der står på siderne er det rene vås og kan bruges til absolut ikke en skid. Det vigtigste er at du har hørt det og at DU synes det lyder godt. Ellers kan jeg kun anbefale en tur i Hifiklubben om ikke for andet så bare for at se hvad man ellers kan få. I rigtig rigtig mange tilfælde ærgrer man sig over sit Bilka tilbud fordi det ikke lyder godt nok og ikke kan spille højt nok.

• #2   13. apr 2007 Jeg kan ikke sige andet, end drop de anlæg der kun sælger på designet. Smut hellere et smut omkring Hifiklubben, og sig du ønsker en surround løsning, og du har kr. 8000 og gøre godt med. Fordelen ved dette er, at hvis du ønsker og opgradere anlægget hen ad vejen, kan du bare skifte enkelte komponenter ud. Det kan du ikke med designeranlæggene.

• #3   13. apr 2007 KWAK har ret. Du skal nok kigge andetsteds efter et ordentlit sæt højtalere og så nogle ordentlige enheder til at læse og lave lyden. Bose er fede højtalere - der får du fandme smæk for skillingen, ellers er B&W og DALI rigtig fede højtalere. Vil du have kræfter til at drive hele showet er det NAD du skal have. De har så mange kræfter man skulle tro det var løgn. Ellers er Denon også super gode til suround (det er faktisk det de er bedst til).

Tag evt. et kig her.

(link fjernet)

• #4   13. apr 2007 Køb dette højttaler sæt:
    (link fjernet)

og kombinere den med denne surround forstærker:

(link fjernet)

Så har du 10 gange mere smæk for skillingerne. Jeg har gjort det, men dog skiftet subben ud med en Cerwin Wega 15" med 450 Watt indbygget forstærker. Så kan du sgu få tordenvejr, og for billige penge:-) Dette kombineret med en DVD optager, så har du ALT der sal bruges.

• #5   14. apr 2007 Hej Klaus..
    hvis jeg skal give min ærlige mening så synes det er et OK anlæg du kan sagtens få noget mere for pengene men hvis det også skal se pænt ud synes jeg helt klart at det er et godt anlæg..
    Jeg arbejder selv i FONA og har efterhånden solgt omkring en 5 - 6 stykker så mener selv at jeg kan give en konkret svar :-).. men også som de andre siger hvis du går efter rent effekt så er det altså det forkerte anlæg..

• #6   14. apr 2007 Jeg er jo både prisbevidst og kvalitetsbevidst - læs: en nærigrøv, der vil have det bedste!

Derfor: køb brugt!

Jeg går ikke selv så meget op i sorround (men har dog haft et af de der billige anlæg), men derimod stereo.
    Derfor har jeg købt NAD 317 forstærker og DALI 808 højttalere brugt - KÆMPE FANTASTISK lyd, og det står mig i 1000 kroner...

(Købte faktisk højttalerne som sorround-sæt, og solgte så satelitterne for det samme, som jeg havde givet for sættet, ergo var højttalerne gratis...;-))

Så: Find en god (gerne NAD) sorroundforstærker/reciever, evt. brugt, ved ikke lige hvad der findes på markedet af det.
    Og find så et sæt DALI ikon blue højttalere - der er altid én, der ikke må have de store højttalere længere for lillemor... smiley

• #7   14. apr 2007 Samsung er generelt en rigtig udmærket kvalitet, men det der surround-system er mere design end performance (og så er det ikke engang så pænt endda up-close).

• #8   14. apr 2007 En af mine venner har det system. Det spiller udemærket og ser samtidig lækkert ud.
    Men jeg siger kun udemærket. Jeg syntes systemet mangler klang. Den har et lidt fladt lydbillede i standard trim. Men jeg ved ikke om man kan justere sig ud af det.
    Lydmæssig kan min Eltax AVR-900 forstærker godt følge med. Men stadig kun når vi snakker uden justeringer.

Så jeg syntes at går man efter et frækt design, så er Samsungs system værd at tage med i overvejelserne. Men er man mere hooked på lyden (hvilket jeg syntes kommer i 1. rækker), skal man måske kigge efter alternativer.

• #9   14. apr 2007 Vær lige obs på ledningerne...

Det kabel som går fra enheden og til subben hvor forstærkeren sidder i er kun 3m langt og det kan ikke købes orig hos samsung så det skal du få lavet specielt ved siden af..... da 3m kabel ikke giver særlige store placerings muligheder for subben....

• #10   14. apr 2007 Nu har jeg været nede i HiFi-klubben og fået et tilbud på en Denon AVR-1507 surround forstærker med Dali højtalere (2 x Concept 6 front, 2 x Concept 1 bag og Concept Center) til 8.599 kr. Det lyder rigtig godt både ved musik og film. Videreudbyggelse med ekstra højtalere, subwoofer og dvdafspiller kan jeg købe, når jeg får sparet lidt mere op. Sidder dog lige og panikregner for at se, om jeg ikke kan få subwooferen med smiley

K.

• #11   14. apr 2007 Og lige nogle links til førnævnte:

Forstærker (2.599 kr):
    (link fjernet)

Fronthøjtaler (1.999 kr pr stk):
    http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejttaler/DALI_Concept_6_hoejttaler_Kirsebaer.htm

Baghøjtalere (749 kr pr stk):
    http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompakthoejttaler/DALI_Concept_1_hoejttaler_Kirsebaer.htm

Center (1.099 kr):
    (link fjernet)

• #12   14. apr 2007 That's more like it..;-)

• #13   14. apr 2007 Det er noget af det bedste du nogensinde har gjort smiley Det bliver du rigtig glad for.

• #14   14. apr 2007 Husk i øvrigt at få det sat ordentligt op. Hvis du er i tvivl eller har problemer kan du få én fra Hifiklubben ud og sætte alle opstillingerne op så det lyder perfekt. Har selv haft én ude og hjælpe og der var flere lysårs forskel på det jeg havde formået og det han fik ud af det. Det er penge givet godt ud.

• #15   14. apr 2007 Byg dog selv højtalerne... ej... just kidding smiley

• #16   14. apr 2007 Så er skidtet købt: Denon + Dali. Hapsede den lille Dali AW8 subwoofer til 1.999 kr. Så kan jeg opgradere på et senere tidspunkt til en større, hvis jeg ikke får nogle klager fra naboen med denne her. Så skal mit 8 år gamle surroundanlæg vist også pensioneres. Det må ryge ind på kontoret, eller skal det monteres i soveværelset? Mega-nørdet smiley

Desværre kommer forstærkeren + subwoofer først i næste uge, så jeg må vente lidt med det fulde system. Men pyt, vi har jo alligevel ikke tid til at sidde inde og glo denne weekend. Vi skal ud og fræse noget asfalt op, så vi kan få noget for de penge, vi giver til vægtafgift smiley

K.

• #17   20. apr 2007 Nice Klaus.....det skal nok blive godt, men jeg havde nu foretrukket en NAD receiver:-) Man er vel lidt fan:-)
    Super du også nappede subben, da det er et absolut MUST have. Tillykke, og det spiller bukserne klart af de designersystemer, men det har du vel fundet ud af.

Kommentér på:
HiFi-ekspert søges: SAMSUNG HT-P1200R

Annonce