{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Hjelm {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal ud og have mig en ny hjelm, og jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget der virkelig skriger "KØB MIG!"
Mit budget siger 4000,- så der burde jo næsten være frit valg på hylderne, men hvor gemmer de fede hjelme sig?

Hvis nogen har forslag er kravene følgene: Det skal være en Fullface, den skal være let og lille (Altså ikke sådan en klode af et monstrum), være godt ventileret, og den må meget gerne se lidt godt ud. Jeg er jo trods alt kun 19 smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjelm
  • #1   28. apr 2007 Hvis du nu havde oprettet en MC, så ville det være lettere at vejlede dig mht. styling etc.

  • #2   28. apr 2007 Har lige købt en Shoei XR1000 i helt sort med mørkt visir.. Synes den er rigtig fed, sidder skide godt på hovedet, støgsvag (har jeg kunnet læse mig til) og er godt ventileret.
    Koster ca 3600 med andet end enfarvet lak.


  • #3   28. apr 2007 Men du skal ud og prøve nogen for at finde den, der sidder godt på DIG! smiley

  • #4   28. apr 2007 Ud og prøv så mange som muligt, så skal du nok finde en der sidder godt på dit hoved som du bliver glad for!

  • #5   28. apr 2007 X-lite der for du meget for dine penge... har kørt med shoei i mange år har prøvet sådan en hjelm og køber også den.. deres top model koster 3300 hvor shoei koster 6000.. men der betaler man også for navnet men den er også super...

  • #6   28. apr 2007 Bademester [Kolding] -> Hvordan kan det være af betydning hvilken cykel hjelmen skal køres med? smiley

    Simon -> Sådan en shoei er bestemt ikke grim, og kunne helt sikkert også komme med i overvejelserne.

    RuneCNR [KBH] -> Jeg havde egentlig tænkt mig at gøre det i lidt en omvendt rækkefølge. Altså at finde de hjelme jeg kunne lide udseende på, og derefter finde den der passede bedst, men det er måske svært at finde noget der passer rigtig godt?

    Jan j -> Okay, jeg vidste slet ikke de skulle sidde SÅ stramt, men så er det jo godt jeg alligevel ikke tygger tøk'gummi smiley


    Men hvad skal jeg kigge efter, under alverdens af de fine udtryk?
    f.eks denne : (link fjernet)
    Jeg synes den er rigtig fed, men jeg aner ikke hvad noget som helst af alt det den "kan" er.
    Hvad er minimum for, hvad sådan en nymodens hjelm skal have?


  • #7   28. apr 2007 1. Skal være godkendt
    2. Skal sidde GODT
    3. Let og af god kvalitet
    4. Dugfri visir, god ventilation osv.
    5. Se godt ud (?)

    Men ved nu ikke om man ligefrem kan stille det sådan op.. Det er i hvert fald min idé om en god hjelm, og hvad en nymodernes hjelm bør kunne klare.


  • #8   28. apr 2007 Bemærkede du at ordet "styling" sneg sig ind?

  • #9   28. apr 2007 Hvad med Shubert's hjelme- Det er alt for fede.

  • #11   28. apr 2007 Bademester [Kolding] -> Sørme om det ikke var gået forbi mit falkeblik. Men så meget går jeg heller ikke op i det, hvilket jeg alligevel heller ikke kan, da jeg stadig ingen cykel har. Den skal desuden også skiftes om 2 år, når jeg får det store kort smiley

    Søren B -> Sådan en Schuberth S1 Nordic Dragon er alligevel også lidt køn, så den kan da også komme med i overvejelserne



  • #12   28. apr 2007 husk at det godt må kunne mærkes at du har hjelmen på. Ellers bliver det ihvertfald pisirriterende med 160+ når hjelmen kysser hele dit face

  • #13   28. apr 2007 Stefan M [Enghave] -> Det fandt jeg i hvert fald også ud af da jeg var ude med min kørelære. Hver eneste gang man skulle dreje hovedet for at kigge efter flettereglen på motorvej, drejede hjelmen lige 40 grader smiley

  • #14   28. apr 2007 Jeg har lige købt en X-LITE 801...
    Den er virkelig lækker til pengene 3300.- er fuldt tilfreds med den :o)

    Mikael


  • #15   28. apr 2007 jeg har en schubert s1. Det er en super fed hjelm, men den er vist ikke speciet lille. Den koster ca 3000 i tyskland og ca 4500 i danmark.

  • #16   29. apr 2007 Her er den bedste og mest støjsvage. smiley

    (link fjernet)


Kommentér på:
Hjelm

Annonce