{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.630 visninger | Oprettet:

LÅS DIN MOTORCYKEL!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg var egentlig ved at skrive det her i "generel disskution." Men kom i tanker om, at der ikke er noget at diskutere: Lås din cykel, for syv Søren. Og brug 2 min på at læse mit indlæg herunder....please.
Vi har næsten et indlæg hver anden dag om en cykel, som er blevet lettet fra sin ejer herinde, lige nu. Og det er bare SÅ forbandet ærgerligt. Så lås din cykel fast til (store, tunge ting) ting om natten.(Evt din kone, hvis hun da sover hjemme...) Check døren på skuret eller garagen, for at konstatere om det kan være nemmere end du tror, at få adgang til din cykel. Og i så fald, få gjort noget ved de "bløde" punkter. Det nytter ikke med en stærk port/dør, hvis hængslerne er sat på med små søm. Eller er lavet af det tyndeste metal. At låsen på porten/døren ikke bliver brugt, eller ikke er godkendt. Sæt evt en bolt eller ekstra lås på døren/porten. Gør dig selv en tjeneste og gå din sikring derhjemme efter. Allerede idag efter job. Omend ikke andet, kan du gøre det så besværligt for Bjørne-banden som muligt at bøffe dine ting.
Og lad være med ikke at låse din cykel når du lige er inde hos købmanden i to sekunder efter en pakke smøger...for det tager ikke mere end to sekunder for de forkerte røvhuller, f.eks at trille afsted med din cykel, hvis den ikke er ratlåst og med alarm eller kæde på. Jeg har en lille mobil alarm som hyler op, hvis den bevæger sig det mindste når aktiveret(låst.) Den er sikkert nem at brække op...men ikke uden at jeg hører det, når jeg er inde i Netto efter en liter mælk. Og så har man i det mindste en chance for at nå ud, inden cyklen er ude af syne.
Tænker du, at det ikke sker for dig, har du måske, håber jeg, ret. MEN, prøv lige at tænk engang, hvilke følelse det ville være, om du kom ud til din fine cykel, og den er væk smiley
Så gå dit sikring igennem og efterprøv om låse osv er iorden. Sæt dig ind i en tyvs sted, og tænk over hvordan du selv ville kunne få adgang i din cykel. Det kan faktisk godt få øjnene op for eventuelle bløde punkter, som du måske kan forbedre med en minimal indsats. Og er de professionelle ude efter din cykel, kan det være for sent at vente til imorgen. Tak, hvis du gad at læse dette smiley


Kommentarer på:  LÅS DIN MOTORCYKEL!!!!
  • #2   14. maj 2018 Min mc står i en garage med ratlås, .. måske jeg skulle investere i en kæde lås også ... hmm

  • #3   14. maj 2018 MT. smiley har du fået job i forsikring branchen smiley

  • #4   14. maj 2018 #1: Ja! Det holder skiderikkerne garanteret osse øje med....når de gør det med huse, gør de det osse med andre ting....
    hc: Nøj...synes bare at det er røvsygt træls, og det kan ikke skade med et lille opråb. Nej, forsikringsselskaber og især banker er mine fjender!!! De rangerer ikke ret langt fra tyveknægte og hærværksmænd på min shit-list smiley
    #2: Ratlåsen alene er ihvertfald ikke noget som forsinker tyvene i ret lang tid.


  • #5   14. maj 2018 Mon ikke de fleste tyve og andet godtfolk bliver noget forvirrede hvis en MC er ratlåst! Det kræver vel at den er udstyret med et rat smiley smiley

  • #6   14. maj 2018 Det tager ca 10-15 sek. at nuppe din mc.

    https://www.youtube.com/watch?v=5oSxI3QNDBQ


  • #7   14. maj 2018 MT du har helt sikkert ret. Men jeg gider sku ikke leve mit lit som en parnoid . jeg låser mit værksted nytårsaften og når vi er på sommerferie huset låservi da om natten og minebiler og mcer tager jeg altid nøglerne af men får nok ikke altid låst og ja der har været indbrud ved tre af mine naboer der deler hæk med mig , men her ved mig får man slag hvis der pilles ved vores ting og indtil videre har det da gået meget godt smiley

  • #8   14. maj 2018 gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab

  • #9   14. maj 2018 Eller - bare lad være at leve livet bange for alt. Det virker faktisk endnu bedre, tror jeg.

  • #10   14. maj 2018 Man kunne indkøbe sig en tracker, den monteres relativt let med 3 ledninger, og kan på de fleste MC gemmes ret ok.
    Denne løsning er selvfølgeligt heller ikke skudsikker, men tror alligevel ikke der er mange tyve der forventer sådan en dims på en mc under 200.000kr hvilket måske nok er det de fleste af os kører på.. I hvertfald mig.
    Ja.. Dimsen koster så også et par tusinde kr. Men da den er relativt let at flytte, for ham der ved hvor den er, så er det jo en engangs investering.... Så kan man side på sin pc og se sin mc tulle ned af autobahn, hele vejen til Polen hvor de fleste af vores gode ting har det med at ende.


  • #11   14. maj 2018 #4 MT.... de kaldes,banditter i habitter smiley
    Og dem der køre mc,er til udlandet,er proffer, med sådan en dims til 500 kr, så den ikke kan spores før det er for sent.


  • #12   15. maj 2018 Jeg gider heller ikke ha paranoia hver dag. Men en gennemgang af sikkerheden bliver man altså ikke syg af. Ja, slag til tyveknægtene virker. Men kun hvis man ser dem og kan få fat i dem. At være nonchelant og ikke være bange har ingen effekt over for forbrydere...
    De proffesionelle tyve er det ret svært at stoppe i at nappe dine ting, Men ser det besværligt ud, er chancen for at de kører forbi altså større.
    Jeg beder ikke nogen om at låse deres børn med kæder, sige sit job op og grave familie og ejendele ned i haven og sidde med et gevær på en skammel og vogte uden et minuts søvn eller sjælefred i døgnet. Men hvis uheldet en dag er ude, og du bliver besøgt af de forkerte, er det en time af dit liv som er godt investeret, hvis du kan undgå at de snupper en kværn som du måske har brugt mange mange timer af dit liv på.
    Jeg opfordrer til, at vi her i Danmark skal gøre det lidt sværere for tyveknægte. For vi har stadig et ry som værende naive fjolser som er nemme at løbe om hjørner med. (tror jeg.) Og jeg er sgu træt af at læse om folks fede cykler som bliver bøffet. Så lås jeres cykler!


  • #13   15. maj 2018 Vi er naive.

    Når man ser hvordan borgere i lande syd for os vælger at hegne sig inde, så kan man godt smile lidt af vores ide om at man ikke tager andres ting. Og så sætter vi ting af større værdi fra os på gaden, uden at låse dem og forventer de stadig er der når vi skal bruges igen.


  • #14   15. maj 2018 tom: Efter en omfattende google søgning, må jeg nok give dig ret. Langt de fleste cykler har faktisk et styr. Og ikke et rat. Måske var det en ide at forvirre banditterne og sætte et på sin egen. Når jeg engang får en cykel som er i risiko for at blive stjålet...

  • #15   15. maj 2018 Rasmus: Ja. Og det er somom at der ikker nogen gylden mellemvej imellem total paranoia og komplet naivitet for mange danskere. Jeg ved bare, at får man rippet noget som man er meget glad for, ser man ikke længere sikring som paranoia for eftertiden. smiley

  • #16   15. maj 2018 Af skade bliver man klog..

  • #17   15. maj 2018 #16: Og paranoid...måske.

  • #18   15. maj 2018 jeg har sat 220 volt til min bike. smiley

  • #19   16. maj 2018 #18: Jamen gør det ikke ondt at køre på den så smiley

  • #20   16. maj 2018 Lås er ikke nok.

    Der skal alarm og GPS tracker til hvis man bor i storbyen.


  • #21   16. maj 2018 Nikolaj: Jamen det har du sikkert ret i. OG en kæde om stellet og en stor jernstander, som trods alt tager et par sekunder at klippe over. Kæden altså.

  • #22   16. maj 2018 Det ved jeg af erfaring, at jeg har 100% ret i. smiley

  • #25   18. maj 2018 Mr Møzø...Har du hørt ordsproget: hovmod står for fald? eller er jeg bare for gammel?!
    Hvis din bandit....som i mit ordforråd iøvrigt betyder noget helt andet end mc, -er så tung, har du nok ret...Der skal hele to stærke fyre til, hvis den ikke er boltet fast i gulvet....
    Jeg vil ikke håbe at det sker for dig nogensinde. Men hvis din indstilling er så afslappet, er det nok et spørgsmål om at en dag parkerer du den et udsat sted.På et "forkert" tidspunkt... Jeg ville ihvertfald ikke føle mig sikker, blot baseret på vægten af min "bandit." (Ha-ha, jeg synes, at jeg er mega-sjov smiley )


  • #27   18. maj 2018 Ok, tak...og den er sikkert super fed.
    Din komm #24 kunne bare tolkes somom, at din tyverisikring udelukkende består af vægten af din mc....jeg mener din bandit....jeg mener din Suzuki Gsf. smiley
    Og det ville nok være at udfordre skæbnen.
    Personligt er min mc-situation nok nærmere mere lig med #23. Men det afholder mig dog ikke fra at låse den af. Og endda engang imellem at være lidt bekymret for om nogen som ikke har forstand på motorcykler skulle rende med den. Men min er så osse så let, at en underernæret 13 årig skolepige kunne smide den i en varevogn, om hun bestemte sig for det...


  • #29   18. maj 2018 Møzø: Ok...er det mountainbikesenes forsikring, du har?
    Kriteriet, som fik mig til at købe min mc, var rent og skært øko. Og jeg mener ikke -logisk...


  • #31   19. maj 2018 det er godt at være forsikret mod tyveri men det er bedre at forebygge det.

Kommentér på:
LÅS DIN MOTORCYKEL!!!!

Annonce