1.416 visninger
|
Oprettet:
Dilemma :S {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
Står i dette dilemma at jeg har sat igang med lån igennem banken at købe en spritny Yamaha MT-09 og har netop har været i retten, en sag fra sidste år har gjort at jeg trods kamp har modtaget en betinget frakendelse af kørekortet.
Så hvis jeg består teori og køreprøve så er det 3 år på prøve og 0 klip.
Jeg er splittet omkring om jeg skal, skal ikke, købe en brugt billigere cykel for ikke at lægge mig i alt for økonomisk pres.
Hvad ville i gøre?
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 50
jul 2016
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 19
Så hvis jeg køber den så er der tavle med max km/t så følger jeg den og er der ingen er det 50 km/t
Jeg bliver fyret hvis jeg ikke har et kørekort så jeg kommer ikke til at overskride hastigheden.
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.670
Du stopper heller ikke med at have sex, bare fordi du fik en sygdom sidst
jan 2018
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 41
Det kommer nok mest an på dig selv - hvor meget du stoler på dig selv?... specielt de næste 3 år. Og så er det noget med at bryde vaner... måske undgå at følges med andre, dreje ned ad en sidevej hvis du føler provokeret til lidt sjov, være omhyggelig med at have god tid... du kan jo kalde det et regelsæt du hårdt og kynisk skal have ind på lystavlen (og måske klæbet op bag kåbeglasset)
Du kan jo også sige det på en anden måde... det er jo en kæmpe sejr for dig selv, når de 3 år er gået og du stadig kører på MT'eren.
Men, det er jo bare mine tanker... du skal sgu mærke rigtigt efter helt inderst inde.
Hvis du havde mod på det, så ville det sikkert hjælpe andre hvis du fortalte historien og konsekvenserne... du er helt sikkert ikke alene om at have misforstået, fejlfortolket eller blot overset de finere detaljer i færdselsloven... der findes jo desværre mennesker - også på dette forum - som argumenterer som det var lovligt i dag. Hvem ved, måske har det også påvirket din måde at køre på...
Af ren og skær nysgerrighed, hvilke overtrædelser blev du dømt for?
jul 2016
Jeg mener godt jeg kan holde mig på måtten, det er en ny cykel, som jeg skal vænne mig til at køre på, har ikke kørt siden Oktober sidste år andet end et par test kørsler så erfaringen sidder der stadig men man er lidt rusten.
Primært så er jeg lidt bekymret pga. denne her har 115hk og min gamle ER-6F havde 72hk så en stigning på 60% og det ligger an til det sjove, men jeg er også stædig til at passe på pga. jeg ofte ser Politijagt og Fartjagt så ved hvordan det kan gå galt ved at overtræde hastigheden.
Jeg vil mene jeg ikke er så meget for at "komme frem", det er mere acceleration der kicker og som mit argument er at man bestemmer selv om man vil være 30 sek eller 5 sek at ramme 50-130 km/t, så længe jeg stopper ved grænsen.
Jeg blev sigtet for overtrædelse af spærrelinje (venstre kørsel i yderste vognbane) og overhaling højre om - Alt dette skette i tæt kø kørsel ved 5-10 km/t men der er ingen rabat når man gør det stille og sikkert.
jan 2018
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 41
Jeps - accelleration
Hvad med track days?
Så både kørt "uden for vejen" og mellem rækkerne... det slider hurtigt på klippekortet!
Jeg ville nok også selv have svært ved at "kommer frem"... det var også bare et forslag for at hjælpe andre - det er jo altid så skide nemt at være klog på den anden side af bordet end der hvor du sidder lige nu!
jul 2016
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.379
jul 2016
Så får jeg et klip så er det direkte til ubetinget frakendelse i minimum 6 måneder
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 492 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
jun 2006
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
jul 2016
Falken: jeg har dobbelt tjekket det, fik det at vide i retten, men de forklarede det dårligt, så ringede til Albertslund politistation og de forklarede at det var 3 år uden at have nogen klip + tavlen var ren og når de 3 år var gået så fik jeg 3 klip tilbage som jeg bruge.
jun 2006
" Du får frakendt kørekortet ubetinget, hvis du fx: ... Får frakendt kørekortet betinget 2 gange inden for 3 år."
"Du får frakendt kørekortet betinget, hvis du fx: ... Får 3 klip i kørekortet inden for 3 år."
https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/i-bil/frakendelse-af-koerekortet
Jeg vil mene, at du har to klip og ved det tredje, mister kortet ubetinget, jvf. ovenstående. Jeg var selv igennem det samme i 2010 da jeg blev taget med en gennemsnitsfart på 167 km/t på motorvejen. Tingene kan selvfølgelig have ændret sig, men jævnført ovenstående, har det ikke. Man kan jo så få mere end 3 klip på én gang, hvorfor det var, at jeg antog, at du så måtte have fået 5 klip på én gang når du kun havde ét tilbage.
jul 2016
Det er kringlet, det kunne være jeg skulle møde personligt op og få forklaringen face to face.
jul 2016
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.670
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
De er hurtige til at give straffen men knap så hurtige til at acceptere at den er overstået
jun 2006
Det giver også mening at du får tre samlet sammen når forseelsen er sket inden for tre år af det første klip, men... Hvor længe gælder den betingede frakendelse så? Den burde vel, retfærdighedsvist, være overstået i 2019 når det er grundet en forseelse i 2016. Men måske det er fra domstidspunktet? Jeg tænker også, ligesom Falken, at du hellere må undersøge det - og hellere ved en af politiets jurister snarer end den meninge betjent på stationen.
Og tillykke med cyklen!
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.914
Værditabet har man jo uanset hvor pengene kommer fra.
jan 2012
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.914
Når der først skal spares op, så ved vi der kommer andre ting ind der har højere prioritet.
Kæreste, børn, bil o.s.v.
jan 2012
jul 2016
Det er første gang i mit liv (30 år) at jeg låner penge, jeg har undersøgt, jeg har sparet op og jeg har vurderet hele forløbet i over 3 år, nu følte jeg det var på sin plads efter Nordea har samlet MC og campingvogn under deres billån så det slet ikke er så dyrt.
Ialt har jeg sparet 60.000 op og indså at hvis jeg skal ud i år og nyde det gode vejr på en dejlig maskine jeg har drømt om siden den kom i 2014, så skulle det være nu.
Udbetaler 20% (24.000kr) og får den til 1020kr pr. md. Jeg har så fået med i handlen nyt komfortsæde (2.466kr.) Rizoma vindskærm (1.035kr.) Yamaha LED blink inkl. gratis montering (1.082kr.) for 2.928 (besparelse på 1,655kr.) Og så bestiller jeg snart Black Widow fuld system til cyklen til 3.500kr. - Ialt har jeg 3.572kr. som jeg så kan gå ud og bruge på en ny hjelm (10.000 max).
Så har jeg stadig 20.000 tilbage af min opsparing som jeg kan bruge på andre ting hvis jeg lyster - Det giver plads til mere fri rum at låne penge.. men tanken om at skylde penge er ikke fed, men der er alligevel så mange andre ting jeg tænker over så det glemmer jeg hurtigt og lever livet.
jan 2012
Jeg havde købt en FED mc til de 60k der stod på kontoen... Om 3 år når fokus er skiftet havde jeg solgt den for 40k.. At du vælger at bruge SÅ mange penge når du synes det er SÅ svært at spare dem op, det forstår jeg ikke i dag. Og fortryder bittert at jeg gjorde det samme som dig dengang ingen gad fortælle mig at det var fjollet (fordi de alle selv købte for andres penge)
Dilemma :S