{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

kontakt personer ved uheld. {{forumTopicSubject}}

Jeg har modtaget nedenstående sms og viderebringer den hermed i sin modtagne ordlyd.
Vigtig information!
Nogle ambulancefolk og lægevagten i København har fået en god idé.
Næsten alle alvorligt tilskadekomne har en mobiltelefon på sig,men man ved aldrig hvem i telefonbogen, som er nærmest pårørende. De vil nu prøve at få en verdensomspændende idé til at brede sig. Man skal indtaste en person under ”ICE” (0 In Case of Emergency). Under dette navn står det nummer på den person, som man vil have skal kontaktes. Har man flere personer, kan man
Bruge ”ICE 1”,”ICE 2”,”ICE 3” osv..Det er en enkelt sag og den kan gøre en forskel, når det gælder!. Lad endelig denne idé komme videre både inde og uden for landet.

Det var måske ikke nogen tosset idé når man tænker på hvor udsatte vi nogle gange er.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kontakt personer ved uheld.
  • #1   10. maj 2007 Den har flureret et stykke tid, og jeg tror det er en and.

Normalt er det politiet som kontakter pårørende, og jeg taler af erfaring når jeg siger ambulance folk, eller lægevagten for den sags skyld, aldrig vil ringe pårørende op.

• #2   10. maj 2007 har kontaktet lægevagten og de har ikke noget med denne mail at gøre.

Man benytter dog dette ICE i nogle udlande.
    Falck:
    (link fjernet)
    Falck anbefaler ikke ICE
    I de seneste måneder er en kædemail med overskriften "In Case of Emergency" nået rundt til mange danskere, hvor Falck står som afsender af mailens budskab. Falck har ikke noget med denne mail at gøre.

• #4   10. maj 2007 Det går vist ikke helt godt for mig idag, da det ikke er første gang jeg har oprettet en tidligere tråd.
    Men det vare nok ikke så længe før jeg får besked på at jeg skal søge i forum før jeg opretter tråde, så kan jeg lære det. :-))

• #6   10. maj 2007 Rolf FZR600R [Århus]
    hehe.....

• #7   10. maj 2007 min telefonbog har sku fint plads til at have sådan et eller 2 numre liggende, og tror da absolut ikk det kan skade at have sådan et nummer liggende... for mig lyder det smart nok, og eneste risiko jeg løber ved at skrive det ind er da at jeg måske ringer forkert en gang imellem - og hvad så?

Citat:
    "déen med at få mobilbrugere til at skrive en ICE-person ind på deres mobiltelefon stammer fra Storbritannien, hvor der efter terrorangrebet i London den 7. juli 2005 var problemer med at finde kontaktoplysninger på flere af de omkomne. De færreste havde papirer med kontaktoplysninger på sig, men næsten alle havde mobiltelefoner. Derfor kunne det have hjulpet redningsarbejderne og politiet med at finde frem til de pårørende, hvis alle havde en kontakt i mobilen under navnet ICE."

den er jeg med på, det går sku nogengange lidt stærkt med at komme ud af døren og man får ikk lige pungen med, men mobilen ligger som regel i lommen

Kommentér på:
kontakt personer ved uheld.

Annonce