{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.353 visninger | Oprettet:

Gulv revner selvnivellerende beton {{forumTopicSubject}}

Hey folken,

Har rette mit gulv op med et lag selvnivellerende beton i gang og bryggers. Men efter at have malet første lag epoxy, kan der ses revner på 20-40cm, men tynde.

Kan jeg slippe af med disse på nogen måde?

Gulvet skal have flere lag epoxy, da første farve var forkert


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gulv revner selvnivellerende beton
  • #1   5. jul 2018 hvor tykt et lag beton ?

  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #2   6. jul 2018 Fyld revner op med epoxy.

  • #3   6. jul 2018 Har før fået støbt et garagegulv og der blev der med en vinkelsliber slebet en tynd rende til at kunne optage at gulvet " arbejder " renden kan fyldes op men noget der ikke er lige så hårdt som betonen

  • #4   6. jul 2018 Nu skriver du godt nok "selvnivellerende beton" men er det måske nærmere en gang selvnivellerende spartel fra et byggemarked?? For så har du nok forklaringen der, det er fint nok som underlag, men er jo ikke tænkt som hverken slidlag eller noget du skal male, med det ene eller andet!

  • #5   6. jul 2018 Du har måske ret.

    Har brugt noget weber gulvafretning i det ene rum og det andet var gulvspartel.

    Kan jeg mætte revnerne med epoxy maling?


  • #6   6. jul 2018 Det da flot du snakker om noget du intet forstand har på Tom :S

    Når det så er sagt, så de tynde revner du nævner er fordi gulvet arbejder.
    En anden faktor som også kan spille ind er hvor tykt et lag du har smidt på.
    Er det gjort med tandspartel eller flad spartel?

    Og gulvet kan sagtens males med både epoxy og f.eks gulvmaling.

    Selv nivellerende spartel er der mange former af, kan ikke lige huske Weber korrekt.
    Men vi har f.eks spartel med fiber i som er noget stærkere.


    Det er også en god ting at prime 2gange, har du overhovedet primet gulvet?


  • #7   6. jul 2018 #6 Jeg har vist aldrig nævnt at jeg havde nogen ekspertise på området, hvor ser du i din uendelige visdom det??? Og eftersom du lyder til at være "fagmand", er der meget i din beskrivelse der giver mening, også at male et gulv der er trukket med en tandspartel smiley Men sjov til side, der er forskel på det som "proffer" bruger, og det som amatører henter i et byggemarked, rører sammen i en spand, og vælter ud på gulvet i håb om at det bliver lige, eller har jeg også misforstået det????

  • #8   6. jul 2018 det er fint nok som underlag, men er jo ikke tænkt som hverken slidlag eller noget du skal male, med det ene eller andet!

    Det var din kommentar her, som jeg fandt mærkelig.
    Hvorfor forvirre manden mere end han allerede er?
    Ved at skrive noget som slet ikke passer.

    Det kan både bruges som slidlag og males med det ene og andet.......


  • #9   6. jul 2018 #8 Fordi at et pulver du køber i jem og fix ikke er egnet til andet end underlag, og slet ikke hvis det bare bliver hældt ud på et eksisterende gulv! Det er så min ringe mening, undskyld mange gange!

  • #10   6. jul 2018 Nu er Weber altså ikke verdens ringeste mærke smiley
    Det jo også pulver baseret det vi andre bruger, men selvfølgelig forskellige udgaver til ethvert formål.

    Du har da lov at udtrykke dig, synes bare det var forkert en måde at udtrykke sig på lige netop dér smiley
    Da det kun ville forvirre manden mere


  • #11   6. jul 2018 Det er blot spredt ud med en rive af en fagmand. Der er lagt en 1-2 cm på vil jeg tro.

    Mere om det er til at redde nemt uden, at jeg behøver at ligge fliser eller lignede.

    Vil helst gerne male epoxy ellers skal jeg til at fjerne noget af laget igen for at gøre plads til flisen.


  • #12   6. jul 2018 En rive?
    Du tænker nok på en tandspartel, når du selv nævner fagmand.
    Alm. tandspartler fåes i str. 3mm 5mm og 9mm , så altså det højeste den ligger på vil være 9mm, ellers bliver det gjort på "Gefyling" Stavefejl, i know.
    Betonen under var selvfølgelig tørt, ikke?
    Blev der primet? Også 2x, altid en fordel når der skal epoxy på

    Kan du evt. linke produktet som han har brugt?

    Måden det kan reddes på er evt, og spartle det igen.
    Er det klar eller farvet epoxy?





  • #13   6. jul 2018 Jeg skal have farvet epoxy på. Der blev primer ind gulvet blev lavet og ikke efter.
    Tror måske revnerne var kommet inden jeg malede, havde nok bare ikke lagt mærke til dem.


  • #14   6. jul 2018 Man kan købe noget hurtig tørrende spartel, f.eks Alfix S8
    Det bruger vi på arbejdet.

    https://www.bygmax.dk/alfix-planemix-s8-rapid-5-kg.html

    Dér ku du bruge et eller andet fint stykke værktøj eller hvad ved jeg, som evt. ku fræse revnerne lidt større, hvis ikke du har mod på dette, så lad vær.

    Ta' en fin spartel, ikke for stor for så laver du garanteret forkert et tryk som første gang, køb evt en mindre 15cm, 20cm max, og så brug lidt mere tid på det.

    Så træk det over de revner som du nævner, træk det ned i nul, så det kun er revner der får, gør du det korrekt er det ikke nødvendigt at slibe overhovedet.

    Jeg har fyldt huller på¨35cm i min stue med dette produkt, kan anbefales smiley

    Men igen ,har ikke set revnerne, hvis det bare er noget tyndt halløj, så find en side som har en 5kg's du ka købe


  • #15   7. jul 2018 Det ligner nærmest en blyantstreg meget rykkere er de ikke. Men det som omjeg ved hvad jeg skal nu

Kommentér på:
Gulv revner selvnivellerende beton

Annonce