{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

Can eller can`t.....om beskæftigelse. {{forumTopicSubject}}

Dette er i sandhed off-topic, here goes:
Jeg blev for ca 10 år siden dømt udenfor arbejdsmarkedet. Jeg må dog gerne arbejde, og tjene x antal kr hvert år, uden at blive modregnet i min pension. Hvis du gerne vil se, hvad jeg vil spørge om , men ikke gider læse om baggrunden, så hop elegant over de næste 2 afsnit og gå til det sidste...
Sommetider kigger jeg på sider som jobindex med flere, for at se om der skulle være noget løsarbejde. En sjælden gang imellem, dukker der noget op som opfylder i Bilka. Truckfører på deltid eller andet, som jeg så søger. Det er end ikke lykkes mig at få et svar fra nogen af dem jeg søger hos....
Jeg har praktisk taget ikke noget netværk. Og jeg kan forstå at en stor del af det ledige arbejde besættes ved mund til mund metoden. Måske er dette en del af forklaringen på, at på trods af, at jeg fra tid til anden hører i medierne, at vi i Danmark mangler arbejdskraft, ikke er istand til at finde noget. Det er selvfølgelig et minus, at jeg er ukvalificeret til faglært arbejde. Men jeg er på den anden side hverken fysisk handicappet. Bange for at tage fat, eller få ko-lort på fingrene. Og kan bruge en blyant, en skovl, og føre en traktor og har arbejdet som truck-fører i nogle år.
Jeg efterlyser enten metoder til at komme i kontakt med potentielle arbejdsgivere. Eller platforme på nettet hvor giver og -tager finder hindanden. ELLER måske kan du give mig et råd til, hvordan jeg finder steder eller personer, som jeg potentielt kan arbejde på timebasis for, fra tid til anden. Forslag til, hvordan jeg muligvis kan finde et arbejde modtages med åbne arme.... smiley


Kommentarer på:  Can eller can`t.....om beskæftigelse.
  • #1   9. jul 2018 Nu spørger jeg måske dumt, men er der intet hjælp at hente fra kommunen ?

  • #2   9. jul 2018 Jeg er selv på pension, så forstår dig udmærket, men dem der så skal finde et flexjob har jo rigeligt besvær med det! Og forstår det godt, jeg har selv været selvstændig, og skulle jeg bruge en "halv mand" skulle jeg jo kunne regne med at have det, hverken mere eller mindre! Og ser jeg på hvordan jeg selv har det, kan jeg være ude af drift i flere måneder af gangen, så jeg kunne ikke bruge mig selv smiley Nu kender jeg jo ikke din situation, men det er noget du skal have med i dine overvejelser!
    Noget helt andet som du skal være opmærksom på, er IKKE at involvere kommunen som #1 foreslår (sikkert i den bedste mening) for du kan faktisk risikere at din pension bliver taget op til "genovervejelse", og så skal du ikke regne med den mere smiley


  • #3   9. jul 2018 Jeg ville osse ha store betænkeligheder ved at ansætte en pensionist, var jeg arb.giver.
    Dit sidste afsnit er det værste som kunne ske. For jeg kan, ligesom dig, godt arbejde nogle timer, men så er den skid også slået....Så hvis de tog pensionen fra mig, ville jeg reelt være uden indtægt. For selvom jeg skulle finde et arb. på fuld tid, ville det ikke holde i længden. Det viser fortidens erfaringer ihvertfald. Så selvom tanken havde strejfet mig, må jeg hellere nære mig for at kontakte kommunen. Ærgerligt, for det er nok folk fra kommunen, som ved noget om hvilke virksomheder/arb givere, man kunne ha en chance hos. Men den "strøm" af job-opslag, som jeg gør mig illusioner om, findes et sted.....findes nok ikke, når man befinder sig udenfor det pulserende samfund. (Uden at hyle, kan jeg godt skrive at jeg er ved at være i en desperat situation. Det viser sig , at "mit" hus er temmeligt svært at sælge. På trods af, at prisen er sat ned, er der meget lidt interesse for det.) Så jeg er nødt til at prøve at gøre et eller andet, du ved...


  • #4   9. jul 2018 Hej
    Inden du glad og fro finder dig et lille hygge job, skal jeg lige høre om noget.
    Har du en seperat privat forsikring du får noget fra, det kan også være igennem a-kasse eller fagforening.
    Hvis ja, skal du undersøge deres regler og bestemmelser. Selvom lysten til at komme lidt hjemme fra, kan det koste dig penge ??.


  • #5   9. jul 2018 TheMan: Jeg synes ikke at det er et dumt spørgsmål. Men sagen er, at kommunernes "gevinst" når de endelig giver pension pga uarbejdsdygtighed er, at så slipper de for at bruge tid på pensionisten. Og man er ikke-eksisterende for kommunen. Udover det, er der også risikoen som Tom skriver om. Og på gode dage fungerer jeg "normalt", så kommunen ville måske drage en hurtig konklusion omkring min arbejdsdygtighed som ville have store konsekvenser for mig. For jeg kan ikke arbejde på fuldtid. Så jeg kan ikke løbe risikoen at gå til kommunen. (Lægen ville skrive det samme om mig, som han skrev for ca 10 år siden. Men min kommune er kendt for ikke længere at lade lægernes ord være det sidste. )

  • #6   9. jul 2018 Keld: Tak, men jeg er ikke forsikret privat. Får "kun" pension.

  • #7   9. jul 2018 Kom til at tænke på ældresagen, måske er det der du kan hente lidt rådgivning, de burde kende lidt til reglerne.
    https://www.aeldresagen.dk/


  • #9   9. jul 2018 Hva med noget vikar bero?

  • #10   9. jul 2018 #8 Normalt forstår jeg godt dine indlæg, men lige det her er bare snotdumt! Du kender intet til hverken personen, eller vedkommendes forhold! Personligt har jeg det rigtigt stramt, men hvis jeg ikke havde den "luksus" at have en MC, ville jeg sgu først blive syg!
    Men jeg er glad for at du sidder trygt og godt i det, så må vi håbe at det varer ved, for selv du kan komme ud for noget der ændrer alt! Jeg har sgu nok tjent (og brugt) flere penge i mit liv end du når at puge sammen om så du bliver 100 år, men kodeordet er BRUGT! Når livet slår en kolbøtte er det lige meget. Og så vil du måske mene at man ligger som man har redt, men jeg har da sat gang i noget, fået mine penge i omløb til gavn for samfundet, dem du gemmer i madrassen gavner ingen, i sidste ende ikke engang dig selv!


  • #11   9. jul 2018 #9: Det er ikke utænkeligt.
    #8: Ja, tak....been there. Jeg har forsøgt at sælge mit hus det sidste lille års tid. Så den foreslåede vej er jeg på vej udaf. MEN mcen går jeg ikke af med. Jeg kunne bare godt tænke mig at arbejde en dag i ny og næ. Eller bare nogle timer engang imellem. Men jeg kan ikke finde nogen, som søger at ansætte en halv-spasser!?


  • #13   9. jul 2018 Nu antages der liiiige lovligt meget på MT's bevæggrunde...
    Men kunne det tænkes at manden måske går og føler sig lidt ved siden af bare gerne vil kunne gøre en forskel igen. Føle arbejdsglæde igen. Den som vi andre nok tager lidt for givet.
    Behøves ønsket om en beskæftigelse absolut være grundet i usel mammon ?


  • #14   9. jul 2018 Hans Henrik: 1: Hvis jeg var "heldig" kunne jeg måske få 15 for mcen....Men i modsætning til deltagere i den meget omtalte luksus-fælden, vil jeg gerne sætte mine udgifter ned....Min lille Er5, min hund og mit hus er det eneste som er positivt for mig. Og selvom det lyder som et pattebarns argumentation, vil jeg simpelthen ikke af med mcen. Min hund er 13 år gammel og holder ikke længe endnu....desværre. Huset forsøger jeg at sælge. Og huset er det, som vælter læsset. Ubetinget. Tro mig....
    Og igen: At sælge mcen ville hjælpe i et par måneder. Men jeg kan altså ikke sætte den til salg. For jeg ved, at jeg ville fortryde det. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det her, men: Der er ikke nogen realistisk sandsynelighed for, at jeg kommer på den lune side af livet igen. Det, som har fået mig på pension, har jeg haft hele livet. Men kan ikke "skjule" det længere og fungere acceptabelt på et alm fuldtidsarb. Jeg er midt i fyrrerne nu, og det bliver bare mere og mere udtalt. Så jeg har ikke forhåbninger om, at få overskud til at kunne købe en mc igen...Så det ALLERSIDSTE der ryger, bliver den. Og den kommer "de" til at vriste min kolde døde krop af, inden de snupper den smiley


  • #15   9. jul 2018 #13: Jeg ville give min ene arm for at kunne få lidt "værdi" tilbage for samfundet. Det ved man kun, hvor meget er værd, når man selv eller een meget tæt på, mister det.
    MEN det ER økonomien, der gør, at jeg er ved at være desperat. For jeg sidder i et hus, som er for dyrt til mig, og som jeg ikke lader til at kunne komme af med....


  • #17   9. jul 2018 smiley

  • #18   9. jul 2018 #12 Når nu du har fået ædt dine popcorn, så forklar lige de undrende masser hvordan du klarerede det da du gik fra at have en million om året til kontanthjælp, for som du vel ved er det første stop på en lang tur, der bare går stejlt nedad!! Men som den sindige nordjyde du er, har du vel aldrig sat dig for mere end du kunne klare på bistandshjælp, eller hvad???

  • #20   9. jul 2018 #19 Først, du mangler altså popcorn! smiley Hvad jeg ville, aner du intet om, så hvordan du kan få noget ud af det forstår du vist kun selv! Men sygdom er vel ikke så udbredt om i det nordjyske?? Og inden du pudser glorien alt for hårdt smiley hvis du kendte mig ville du vide at jeg nok er det mindst materialistiske menneske du kan forestille dig, derfor har jeg altid brugt penge når jeg havde dem, det sidste sæt tøj har ingen lommer!!

  • #22   9. jul 2018 #21 Tak, jeg har såmænd også overvejet at smutte, ikke for at erstatte MCG med facebook som så mange andre, men fordi der er ved at være rimeligt lavt til loftet! Og du hjælper ikke når du sparker nedad i en tråd som denne, jeg har stor respekt for dine mekaniske evner, men du udviser en sjælden mangel på empati for andre mennesker tit og ofte smiley

  • #23   9. jul 2018 Jeg kan så udmærket forstå, at du ikke ønsker at afhænde din MC.
    Med den historie vi har kunne følge med i herinde først på sæsonen, er det vel noget nær dit kæreste eje, næst efter hunden. Men jeg vil opfordre dig til at søge hjælp.
    Og her mener jeg økonomisk og juridisk hjælp. Jeg kender en som var i en lignende situation for en del år siden. Han blev af en advokat direkte opfordret til at stoppe med at betale afdragene på huset, lade det gå på tvang og derefter søge gældssanering.
    Ikke at jeg mener at det er andres ansvar at betale for dine synder, for det er jo hvad der reelt kommer til at ske, faktisk synes jeg det er noget svineri, men hvis det er en mulighed, som kan betyde at du kan starte på en frisk, er det måske værd at overveje.
    I sidste ende er det nok din egen samvittighed som kommer til at afgøre sagen, men start med at få nogen, som har rigtig god forstand til at rådgive dig, ellers kan du komme ud hvor du SLET ikke kan bunde.


  • #24   9. jul 2018 Hvis du er i stand til at arbejde aften/nat og er i stand til at gå med en mover , så kunne der sagtens være mulighed for noget weekendarbejde med at pakke brød hos Lantmännen Schulstad på Stiftvej i Vejle. Vi tager ofte folk ind.

  • #26   9. jul 2018 Jeg er selvstændig og har et lille værksted og et par mand ansat. Jeg kunne saktens bruge en mand på deltid, jeg har ofte biler der skal hentes eller bringes, eller brug for en til at holde i den ene ende eller opgaver man kan gå fra uden de skal være færdige på bestemt tid. Det må der da også være andre små selvstændige der kan bruge.

  • #27   9. jul 2018 #25 H.H. jeg prøver at være lidt humoristisk, der skal meget til før at jeg bliver nedladende, og jeg er ked af at være den første (host-host) til at gøre dig opmærksom på det, men det er du ret god til! Alle der ikke har et fuldt udrustet motorværksted, er jo nærmest idioter i dine øjne!
    Og her står jeg af, jeg forsøgte at komme med et råd til TS, men lod mig lokke på afveje da der kom nedladende indlæg! Så til TS, held og lykke, lige til sidst, har du ikke mulighed for at lægge dine lån i huset om, bare en tanke smiley


  • #28   9. jul 2018 Vikarbureau? Det kunne være en mulighed.

  • #29   9. jul 2018 Lej et værelse ud .

  • #30   10. jul 2018 Tak for de forslag i byder ind med. Der er et par stykker jeg vil prøve at arbejde med. Og uanset om et eller andet lykkes, siger jeg tak for jeres input smiley

  • #31   10. jul 2018 Hej MT
    Nu spurgte du jo i første indlæg hvordan du kunne komme i arbejde da de fleste jobs blev besat efter mind-til-mund metoden.

    Giver du så ikke samtidig svaret? Mund-til-mund eller personligt fremmøde er (også) din vej frem hvis du vil i arbejde.

    De jobs du søger besættes ikke via jobindex eller headhunting fra mercuri urval. Og en velformuleret skriftlig ansøgning fra en førtidspensionist er ikke lige det der får en smedemester, jordbæravler, juletræsfarmer eller lignende til at ringe tilbage. I stedet ringer alarmklokkerne "han er anderledes" og man "tager Kurt man kendte fra folkeskolen i stedet. Godt nok er han alkoholiker og har mistet kørekortet for mange år siden, men hold kæft hvor kan han arbejde når ellers han er ædru"

    Jeg går udfra du ser "normal" ud? Så møder du personligt op viser du både initiativ og den potentielle arbejdsgiver kan overbevise sig om at du "ser normal ud". Hav en kort ansøgning på papir med og spørg høfligt om du må aflevere den så de kan have dig in mente hvis der bliver brug for en ekstra hånd.

    Vær også realistisk mht dine egne evner. Du har været udenfor arbejdslivet længe, så en turnusordning på nordsøen er nok ikke lige der du skal starte. Tænk i stedet i sæsonarbejde (gartneri, juletræer, ekstra hjælp i butikker ved juletid) og start blødt ud.

    En mulighed kunne måske også være havearbejde for pensionister? Det er overkommeligt og vil give dig et netværk at starte ud med. Jeg ved dog ikke hvordan det vil påvirke din pension, så check lige det ud først.

    Held og lykke - dejligt du vil bidrage med dine begrænsninger, det er sgu noget mange kan lære af!


  • #32   10. jul 2018 Når man er presset helt op af væggen, så er det tilladt at bruge alle kneb. smiley
    Pump cyklen og stik forbi nogle håndværkere og tilbyd dig som medhjælper. Der er mange der ikke kan ansætte en hel mand pga. det bøvlede med det administrative (feriepenge, pension, forsikring osv.) Så tilbyd at du kan tilkaldes efter behov, ja, og gerne sort.
    Ja, ja, ja, det er moralsk forkert, ulovligt, forbudt osv. men når man er presset, så er der to muligheder, kæmp eller smid dig. Jeg ved godt hvad jeg ville gøre smiley


  • #34   10. jul 2018 Igen: Tak for inputtet. De sidste 3 stykker var gode at stå op til idag smiley
    Per: Det du skriver, tror jeg du har ret i.....Andet kan jeg ikke svare på det.
    Ole: Det er lige nøjagtigt det, med at nogle sgidda må kunne bruge hjælp som kan tilkaldes med kort varsel, jeg har tænkt en del over. Mine hænder vender ikke helt forkert. Så på trods af manglende uddannelse, er jeg sikker på at jeg kunne hjælpe til med arbejdsmands-lignende ting. Sort eller hvidt kan lige nu være hip som hap. Lige nu drejer det sig om, at kunne betale regningerne for mig.
    Hans Henrik: Jeps, du har ret. Det er ikke vejen frem, at kigge tilbage.... Skal bare lige mindes om det sommetider.(Og at kigge fremad, er jeg iøvrigt sikker på, at Tom osse er enig med dig i smiley )


  • #35   10. jul 2018 Det, at se tilbage på livets bump er vel også at tage læring?
    Det gør nødvendigvis ikke, at man bliver klogere. Men efterhånden som årene går, bliver man vis og mere erfaren, men kun hvis man husker at tage det med sig i bagagen smiley

    Hvis du holder af dit hus, er mit umidelbare forslag også, som h.c. foreslår: Udlej et værelse eller lignende - tidsbegrænset - hvis du kan.

    Det kan måske også hjælpe dig indtil huset eventuelt er solgt smiley


  • #36   10. jul 2018 Hvad med Airbnb?
    Det kan give indtjening her og nu og du bestemmer selv, hvor meget du udlejer og hvor ofte... smiley


  • #37   10. jul 2018 Jens H:Jeg har faktisk været meldt til Airbnb for et års tid siden. Jeg fik ingen henvendelser....men derfor kan jeg jo godt aktivere min profil derinde. Det må jeg hellere gøre...Tak, jeg havde helt glemt at jeg er medlem derinde.

  • #38   10. jul 2018 Hvad med at skrive:
    "Død og rolig værtinde"?
    "Sød" er jo brugt i Aalbæk...

    Om ikke andet - så kan det måske tiltrække flueintetesserede... smiley


  • #39   10. jul 2018 Såvidt jeg husker bor MT midt på Djursland, og med al respekt for landsdelen tror jeg behovet for AirbnB er begrænset. Med mindre Yahya Hassan stadig mangler et sted at sove???
    https://www.bt.dk/danmark/aegtepar-lod-yahya-hassan-bo-hos-dem-det-blev-et-sandt-mareridt

    MT - hvad med Pindstrup Mosebrug, de ligger da tæt på dit hjem og mon ikke de har brug for en ekstra hånd her i ferien?


  • #40   10. jul 2018 Hvor har du hytten til salg henne?

    Det er måske en lille hjælp, men hvis 100 mennesker lige deler den på facebook så kunne det da være smiley



  • #41   11. jul 2018 Per: Jeg hørte osse, at han havde boet på en campingplads og var brudt ind i vinkælderen....Han er sgu om sig, den unge mand. Jeg troede "bare" at han røg noget tjald og tog en streg....Men at dømme udfra billederne fra Skive-egnen, er Yahya H fullblown narkoman med nåle i armen og det hele...Jeg tror ikke det varer længe, inden han bliver fundet kold og ubevægelig et eller andet sted.
    Rene: Huset står tilsalg hos Nybolig, Ryomgård. Adressen er Skovvej 39, Ryomgård. Please share smiley


  • #42   11. jul 2018 Det er da en nydelig bolig smiley
    Den bliver delt...


  • #43   11. jul 2018 Mange tak smiley
    (Jeg er dog nødt til at nævne, at firmaet som tog billeder osv, er MEGET dygtige...)


  • #44   11. jul 2018 Jeg var lige inde at tjekke dit hus ud, nu aner jeg intet om hvordan markedet/priserne er på de kanter, men her hvor jeg bor (Sydfyn) ville du nok ikke få meget mere end 6/700 for det. Så 1,2 lyder af meget for mig, særligt når der ikke er et par værelser, det indskrænker udvalget af potentielle købere rigtigt meget. Men hvis du sidder alene med lån der svarer til den pris det er udbudt til, på en pension, kan jeg sgu godt forstå at økonomien er stram! Et alternativ (en snakkede om "overlevelse") kunne være at lade det ryge på tvang, gem alle de penge du kan, så du har til en lejebolig du kan betale, så er du næsten bedre stillet! Alt det der med at svare enhver sit og lignende fint ordskvalder har jeg selv brugt, det virker bare ikke når man er på røven smiley Og SÅ slemt er det altså heller ikke at være erklæret insolvent, jeg har næsten aldrig haft det bedre smiley smiley

  • #45   11. jul 2018 Lej hele huset ud, og få en billig bolig selv, og vent på bedre tider

  • #46   11. jul 2018 #45 Du skal så lige tænke på, at der skal betales skat af lejeindtægten, og at det netop er en indtægt, så det kan også få indflydelse på pensionen! Og ud fra hvad jeg hurtigt kan regne ud i mit ikke alt for kvikke lille hoved, skulle du have en leje på ikke under 7500 om måneden for at være ca. i balance, og det tror jeg bliver op ad bakke, desværre.

  • #47   11. jul 2018 Find en lækker kvinde, gerne fraskilt og med børn og indled et forhold med hende. De har røven fuld af penge da det jo pr definition er "synd for dem" og sålænge I ikke gifter jer må hendes x betale gildet.

    Du skal blot sikre dig at der bliver plads til en mancave til din MC og et køleskab med bajere når hun går amok inde i huset.


  • #48   11. jul 2018 Det er aldrig en billig løsning at få et fruentimmer ind på matriklen.... smiley

  • #49   11. jul 2018 Har huset stået til salg længe så skift mægler, tag nogle realistiske billeder og smid prisen ned på en mil....

    Har du hænderne skruet ordentligt på så indret stedet så det matcher en børnefamilie med værelser, så skal du se løjer...


  • #50   11. jul 2018 Det er altsammen kloge råd..aber: (Ikke abekatte, men MEN:)
    Jeg gav ca 600 for huset. Og har brugt 600 på at renovere. Går jeg længere ned i pris, skal jeg betale afslaget af som gæld....Men prisen er sådan midt imellem prislejet her i området. Jeg står i nogle omstændigheder, som gør at jeg ikke kan slippe tøjlerne og holde op med at betale. (Kan man overhovedet det, tager de ikke bare pengene fra kontoen så?)
    Den samme omstændighed gør, at jeg ikke kan sætte hele huset til leje....Overetagen kan jeg leje ud.....men ikke til 7000. Måske 2-3....så deeet.... Jeg ved at jeg kan ikke få gældssanering de første minimun 5 år....Men insolvens er jo en slags virkelighed, og een som jeg må være tæt på....ihvertfald ved jeg, at jeg ligger på et rådighedsbeløb som er langt under, hvad "man" officielt lader folk leve for her i Dk. Så holdte jeg op med at betale regningerne, er det begrænset hvad de ville kunne gøre ved en skaldet mand....
    Det med en kvinde er out of the question...For det har ikke gjort noget godt de andre gange jeg har forsøgt mig med den slags...(Og jeg drikker ikke øl smiley )
    Et mæglerskifte er ikke urealistisk når nyboligs anden periode løber ud om en 2-3 mdr.
    Der bliver ikke lavet mere om på huset som det ser ud nu...Men der er indrettet med værelse oppe ovenpå. og så et stort soveværelse med walk-in skabe. Jeg kunne sagtens bo her med konen og en enkelt unge....og hvad skal folk osse bruge flere børn til...helt ærligt smiley


  • #51   11. jul 2018 #50 Lige et par ord til det sidste, du kan ikke få gældssanering uden en gæld du ikke har en chance for at komme ud af, så som du er inde på tager det tid, og kræver en rimeligt ordentlig gæld!! Og der er ingen, hverken offentlige eller private, der kan "tage selv" - den eneste undtagelse er SKAT der kan lave såkaldt "lønindeholdelse" i din pension, jeg kan ikke lige huske hvor meget men mener at det ligger på max 10%. Og det sker kun hvis du skylder skat af den ene eller anden slags, så sørger du for det, så er der ingen der "bare forsyner sig selv" smiley
    Insolvent bliver du ikke så længe du (officielt) ejer noget, det er en fornem titel at fogedretten uddeler til folk, lidt løg til at gnide under øjnene er altid en hjælp smiley
    Men det handler nok om at se realistisk på det, det du fortæller om hvad du har givet for huset og siden brugt på det, giver faktisk god mening! Det er som en MC du får aldrig tilnærmelsesvis det hjem som du har bygget den for smiley


  • #52   11. jul 2018 Måske skal man - og det er jo selvfølgelig nemmere sagt end gjort - kigge på "hvad er det absolut laveste jeg vil sælge for?" eller "hvor lille/stort tab vil jeg kunne klare mig med?" fremfor "jeg har købt for X og sat i stand for Y og skal derfor som minimum have X+Y, hvis jeg skal sælge". Jeg forstår udmærket, at man sigter efter det sidste. Desværre har rigtig mange ting med at spille ind og nogle gange kan man blive nødt til, at kigge en anden vej. Ikke dermed sagt at en given pris er forkert.

    Et lille tab på den korte bane er ofte bedre end et stort tab på den lange bane. Og ja - gu' fanden er det da træls smiley


  • #53   11. jul 2018 Ja....det er meget muligt, at jeg skal forsøge at vænne mig til tanken om at tage et endnu større tab end som det ser ud nu....Iøvrigt er virkeligheden osse ved at forme sig, så det er ved at ske...uanset hvor (u)tilfreds jeg måtte være med det....Og hvis jeg kører linen ud, og huset ender på tvang, istedet for at jeg sætter prisen endnu længere ned, kan jeg sagtens regne med et par 100 af de lange yderligere som skal betales af de kommende år....
    Det er bare FUCKED UP, at man har brugt alle de penge på renovering....plus en god del ekstra, og så ender med en pris som ligger i nærheden af det, man gav for huset, da det stod som dødsbo og trængte til renovering over det hele....Det er lige til at lukke op og skide i, er det.... smiley Jeg synes at vi skal ha en emoji, som syboliserer: "at lukke op og...." smiley


  • #54   11. jul 2018 Hvis alternativet er tvang, hvor du sikkert får 700 for det, så havde jeg prøvet ny mægler og sætte huset 150 ned...

  • #55   11. jul 2018 #54: Det ville være smartere end bare at vente på at hele læsset vælter, ja...

  • #56   11. jul 2018 Ud fra egen erfaring, vil jeg til enhver tid hellere have den gæld jeg har (1-1,5 million, plus det løse) end "nøjes" med 1/2 million! Hvis man er uden for arbejdsmarkedet (og det er man/burde man i den grad være på en pension!) komme man aldrig ud af det alligevel! Og selv om det lyder åndsvagt, er chancen for på sigt at få en gældssanering der ender ud i et rent nul, større jo mere gæld du har! Jeg kommer kun til "ære og værdighed" igen hvis jeg vinder i lotto, men har så affundet mig med at sådan er det nu engang, og ser jeg på hvordan storfinanserne laver plat og svindel, med milliarder man ikke engang gider jagte, "det kan ikke betale sig!" så skammer jeg mig overhovedet ikke!

  • #57   11. jul 2018 "chok" men Tom dog... Hvem skal så betale alle de rigtige og håndgribelige penge som du skylder rigtige mennesker?



  • #58   11. jul 2018 #57 Nu er det pænt nemt at generalisere som du gør smiley Hvis SKAT, banker og kreditforeninger er noget du regner som "rigtige mennesker" så må du have det hårdt til dagligt! Nu vil jeg ikke forklare dig baggrunden for min gæld, men lidt må du gerne få! Jeg har stået som selvskyldnerkautionist for min da værende kone, hun ejede alt, selv om hun ikke bragte mere end en lille taske med sig da hun engang i tidernes morgen kom og spurgte om hun måtte bo ved mig! Og da hun så fandt sammen med en anden fyr på sit arbejde, valgte jeg at flytte for børnenes skyld, for jeg var hadet mere end hvis jeg havde været den "utro"! Og så røg firmaet, huset solgte hun for en slik, og bevares, efter ca. 11 mdr. med trusler, oplevelser hvor børnene blev brugt mod mig, og meget værre, fik jeg nok og smadrede den nye fyr! At det så nok var kællingen der havde fortjent det er en anden sag, men jeg har aldrig talt ondt om børnenes mor til dem!! Det kostede lidt, 2 år for at være præcis, ryggen var ikke mindre smadret end før, så forsøgte med en revalidering. Men måtte opgive, det var bestemt ikke min ide med pension, men kommunens, og jeg måtte modstræbende erkende at det var nok det eneste rigtige! Så jeg står stadig med en gæld, efter min eks, som for længst har fået en gældssanering (på mildest talt tvivlsom grundlag, et mere rigtig ord var nok svindel!) men sjovt nok er gælden ikke delt, den har jeg sørme stadig æren af, helt alene. Men jeg kunne selvfølgeligt bare betale, jeg ville så ikke engang kunne betale renterne selv om jeg levede i en skov, og kun åd blade og gamle aviser, så de eneste der kunne have fornøjelse af det, er de typer (ingen nævnt-ingen glemt) der kan fryde sig over andres ulykke!! Men bare roligt, SKAT har såmænd ikke glemt mig, i alle de år hvor jeg har haft den enorme pension som eneste indtægt, og ingen fradrag, har jeg fået et skattesmæk på mellem 3 - 9000 kr. årligt, som de så beholder, så jeg betaler skam! At de ikke kan finde ud af at beregne min simple skat rigtigt, men sagtens kan sende 20-30 milliarder ud af landet til nogen svindlere, forstår jeg så til gengæld godt! For når man skal bruge store resurser på nogen som mig (jeg modtager nok ca. 10 skrivelser årligt om dette) så er det da indlysende at der ikke er mandskab til andet!!
    Og Shit, jeg lod mig vist lige rive med smiley Men det handler jo ikke om mig her, men om trådstartes problem, jeg kommer blot med mine erfaringer, om de kan bruges ved jeg ikke, men jeg skammer mig som sagt ikke, heller ikke selv om nogen mener jeg er amoralsk, det er ofte de allerværste hvis de selv bliver ramt smiley


  • #60   12. jul 2018 Tom.
    Jeg beklager at jeg ikke fik indført lidt ironiske smiley... For det var bestemt ikke min mening at omtale skat og deslige som rigtige mennesker med rigtige penge....


  • #61   12. jul 2018 Det er ikke sympati det skorter på fra min side, Tom. Din historie er ret grov. Men det er ikke den første i den dur, jeg har hørt om. Jeg har lyst til at skrive om, hvordan jeg opfatter den virkelige diskriminering som foregår imod mænd i vores system. Og det gider jeg ikke diskutere med nogen. For det er bare en kendsgerning, at har man ikke magt og er man en mand, bliver man sandsyneligvis tromlet ned af systemet når tingene går istykker. Især når der er børn i billedet.....Bræk, bræk, bræk. Jeg er glad for at metoo ikke bliver debatteret her i forummet, for så ville jeg skulle rengøre mit tastetur hver dag...Jeg kan fanme godt forstå, at du, Tom, -mener at den eneste vej er hagen op og hovedet fremad.
    Selvmord som gennemføres, lykkes dobbelt så hyppigt for mænd, som for kvinder. For mænd får en så dårlig behandling i systemet, at det ender med at mange giver op. Hvorimod det bruges af (nogle) kvinder som et våben, så de kan få skovlen under manden eller vinde striden.
    Nu har du, Tom store nosser, så det er ikke dig, jeg skriver om her. Eller mig for den sags skyld. Men jeg synes i den grad at det er tankevækkende, at fordi at nogle mænd misbruger deres position til at gribe kvinder på røven, samles den halve verden om en kampagne, som totalt ignorerer kendsgerninger som med al ønskelig tydelighed viser hvem der i virkeligheden er det stærke køn. Ihvertfald i et samfund som det danske. Jeg kan tilføje, at for få år siden, da min kæreste skred, viste jeg min sjældent sete vrede. Og ALLE som så eller blot hørte om dette, tog afstand til mig. Det er verboten at være en vred mand i dette samfund. Og det er en udvikling som ikke er stoppet, men fortsætter. INGEN kom til skade under mit vredesudbrud, undtagen migselv og den smule tro jeg havde opbygget på det tidspunkt. Men ingen kan til gengæld forstå, at de ting som kvinden sagde til mig, gjorde mere ondt end hvis hun havde bestilt mig en gennembankning. Men det er DER forskellen ligger: Mænd er mere fysiske, og kvinder mere....(snedige!?) Og det bliver børn den dag idag opdraget med: Drengebørns vrede er ildeset. Mens pigebørns intrigante opførsel bliver bagatelliseret. Mærkeligt at piger også klarer sig bedre i skolesystemet....Nu er jeg sgu osse ved at brække mig over migselv smiley Og det er kvinder og de mænd som lige nu har deres på det tørre nok osse. Men så byder de sikkert ind på denne tråd, mon ikke....Det er jeg forberedt på ihvertfald smiley Og hovedet op og snuden fremad. Jeg vil ikke flere kvinder, for det gider jeg simpelthen ikke mere....Ihvertfald indtil mine nosser igen en dag lander i en "sød" kvindes hånd....for så er ens selvbestemmelse jo som bekendt deponeret et vis sted. Uanset hvad jeg så havde bestemt mig for...


  • #62   12. jul 2018 @Tom & MT, helt enige mht den negative forskelsbehandling vi mænd oplever i samfundet.

    Jeg arbejder i en stor koncern indenfor energiteknik, et fag der naturligt tiltaler mænd. Men nu har man fra højeste sted besluttet at der er for få kvinder i organisationen, så alle mulige tiltag er igangsat for at forfordele kvinder til åbne stillinger, give dem fortrinsret til forfremmelser osv osv.

    Firmaet er den slags der altid har en "Ikea-familie" på officielle dokumenter, I ved en neger, en asiat, en kvinde og så en tumpet hvid mand i baggrunden. Det er nu kørt helt ud i ekstremerne så vi stort set kun ser offielle billeder og videoer af etniske kvinder.... på trods af hovedparten af de ansatte er hvide mænd og skønsmæssigt 95% af alt produktivt arbejde kommer fra mænd


  • #63   12. jul 2018 Det er sgu en kedelig udvikling....I den forstand, at kvindernes "ligestilling" til en grad, sker på bekostning af det mandlige køns værdighed, eller hvordan skal jeg formulere det. Værd er måske et bedre ord...
    Fint nok med firmaets iver efter at afspejle alle køn og racer. (tumpet hvid mand smiley )
    Fanme bare ærgerligt, når det sker på bekostning af andre grupper, ikk.


  • #64   14. jul 2018 De er nogle snyder de kvinder.. en mand smider sin kone ud fra 6 sal . Og får 10år i fængsel..
    En kvinde smider sin mand ud fra 6. Sal.. Og kommer i Bo Bedre . smiley


  • #65   14. jul 2018 Nu logger jeg af for idag. For bedre afslutning på en dag end #64 får man ikke smiley

Kommentér på:
Can eller can`t.....om beskæftigelse.

Annonce