{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DR privat eller offentlig??
  • #1   21. jun 2007 nej, den er statslig

• #2   21. jun 2007 statsejet ...................mener jeg....

• #3   21. jun 2007 Det jeg undrer mig over, er at de blive støttet i hoved og røv af politikerne... mht. deres "fejl-kalkulering" af nogle "hånd-ører" i forbindelse med deres byggeri... og nu vil de have (politikerne) at alle skal betale licens... TV eller ej.... ved godt at hovedparten af alle danske hjem har tv, men stadig....

Hvis det er offentligt ejet, hvorfor fa'en så ikke bruge nogle af alle de skattekroner vi har i stedet???

• #4   21. jun 2007 eller luk lortet smiley de viser alligevel kun lort... og fyringer her og der. Det kører ikke just godt i øjeblikket!!!

• #5   21. jun 2007 DR er en public service station, offentlig virksomhed med offentlige forpligtelser.

Man kan altid diskutere, hvordan de skal financieres(skat eller licens), men de skal selvfølgelig financieres offentligt.

Jeg er i øvrigt ikke utilfreds med dem smiley

• #6   21. jun 2007 Bare et surt opstød fra mig smiley Sad lige og blev indebrændt og måtte ud med det.... Det er selvfølgelig en smags sag... :o)

• #7   21. jun 2007 Jeg synes det er sært at jeg skal give lige så meget i licens for DR som jeg giver for 40-50 andre kanaler. Godt nok ser jeg aldrig fjernsyn (kun i Football sæsonen fra September til februar - og det er kun søndag aften/nat).

Så for min skyld må de gerne privatisere DR. Det eneste de viser på den kanal som er anderledes end hvad alle de andre kanaler viser er vist Søren Ryge - se DET er public service.

• #8   21. jun 2007 Hvorfor ikke bare indføre brugerbetaling på de programmer vi kan se?

Altså, man kan tilmelde sig x antal kanaler som man så betaler til?

Så slår man 2 fluer med et smæk... Man får det man gerne vil se, plus man slipper for den latterlige licens som i mine øjne ikke er en skid værd.

• #9   21. jun 2007 Hottentotten > Enig.... Bruger betaling...

Hvad dækker "licensen" egentlig`?? DR's underskud, eller det at "få lov" til at se tv?

• #10   21. jun 2007 "Licens" er bare et synonym for ordet "skat". De danske politikere har bestemt, at vi skal have en såkaldt public-service-kanal i Danmark. Primært så politikerne er sikret tv-tid i forbindelse med valg og andre politiske begivenheder. Altså en del af den demokratiske process.

En sådan kanal skal jo betales, og det vil selvfølgeligt være oplagt at gøre dette over skatten. MEN ... politikerne ønsker at "skjule" hvor meget den enkelte borger egentligt betaler i skat, så derfor har man opfundet en masse andre betegnelser:

Licens
    Moms
    Registreringsafgift
    Grøn ejerafgift
    Vægtafgift
    Vandafledningsafgift
    Forsikringsafgift
    Energiafgift
    Co2-bidrag
    Ejendomsskat
    Grundskyld
    Arbejdsmarkedsbidrag
    Benzinafgift
    Afgift på lystfartøjers kaskoforsikring

Der er sikkert endnu flere. Fælles for dem alle er, at de er med til at skjule det reelle skattetryk på 70-80%

• #11   21. jun 2007 er enig med Morten.
    Jeg sad lige og læste tekst tv( på dr) hvor de skriver noget om at det skal gøres til standard at alle betaler som udgangspunkt og at man skal bevise at man hverken har tv-pc-mobil- radio- mobil tlf osv...hvis man vil slippe for at betale licens. Men hva faen har mobiltelefon med licens at gøre? Ja jeg ved godt at der er mobiler der kan "streame" tv ...men der er da ikke 1 ud af 1000 der bruger det til noget. Jeg ville ikke have det mindste imod at det blev privatiseret eller lukket helt ned. Faktisk er det et ønske fra min side at DR kolapser snarest muligt. HAR ikke noget at bruge det til og Søren Ryge skal sikkert snart på pension alligevel.

• #12   21. jun 2007 Åhr hold op. DR styrer for vildt. Hvor kan man ellers se; Far til 4, med den fantastiske skuespillergigant Karl Stegger?
    Nu glæder jeg mig bare til søndag, så skal konen og jeg rigtig hyggge, når der vises Nikolaj og Julie. UUUHaaa det er godt..

• #13   22. jun 2007 Knud har givet en god forklaring,- og jeg er heller ikke utilfreds med dem,- hellere dem end Tv2`s evindelige genudseendelser.. Hvor mange år har Beverly Hills kørt?

Eller Venner, eller Sams bar osv,, det er kanalen for mammut serier der genudsendes i een lang fordummende uendelighed..

Kommentér på:
DR privat eller offentlig??

Annonce