4.625 visninger
|
Oprettet:
DR privat eller offentlig?? {{forumTopicSubject}}
Er jeg helt galt på den...
DR (Danmarks radio), er det ikke en privat ejet virksomhed???
okt 2004
Følger: 30 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 305
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 68 Svar: 566
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 187
Hvis det er offentligt ejet, hvorfor fa'en så ikke bruge nogle af alle de skattekroner vi har i stedet???
maj 2006
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Man kan altid diskutere, hvordan de skal financieres(skat eller licens), men de skal selvfølgelig financieres offentligt.
Jeg er i øvrigt ikke utilfreds med dem
maj 2006
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.089
Så for min skyld må de gerne privatisere DR. Det eneste de viser på den kanal som er anderledes end hvad alle de andre kanaler viser er vist Søren Ryge - se DET er public service.
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 187
Altså, man kan tilmelde sig x antal kanaler som man så betaler til?
Så slår man 2 fluer med et smæk... Man får det man gerne vil se, plus man slipper for den latterlige licens som i mine øjne ikke er en skid værd.
maj 2006
Hvad dækker "licensen" egentlig`?? DR's underskud, eller det at "få lov" til at se tv?
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 91
En sådan kanal skal jo betales, og det vil selvfølgeligt være oplagt at gøre dette over skatten. MEN ... politikerne ønsker at "skjule" hvor meget den enkelte borger egentligt betaler i skat, så derfor har man opfundet en masse andre betegnelser:
Licens
Moms
Registreringsafgift
Grøn ejerafgift
Vægtafgift
Vandafledningsafgift
Forsikringsafgift
Energiafgift
Co2-bidrag
Ejendomsskat
Grundskyld
Arbejdsmarkedsbidrag
Benzinafgift
Afgift på lystfartøjers kaskoforsikring
Der er sikkert endnu flere. Fælles for dem alle er, at de er med til at skjule det reelle skattetryk på 70-80%
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 68 Svar: 566
Jeg sad lige og læste tekst tv( på dr) hvor de skriver noget om at det skal gøres til standard at alle betaler som udgangspunkt og at man skal bevise at man hverken har tv-pc-mobil- radio- mobil tlf osv...hvis man vil slippe for at betale licens. Men hva faen har mobiltelefon med licens at gøre? Ja jeg ved godt at der er mobiler der kan "streame" tv ...men der er da ikke 1 ud af 1000 der bruger det til noget. Jeg ville ikke have det mindste imod at det blev privatiseret eller lukket helt ned. Faktisk er det et ønske fra min side at DR kolapser snarest muligt. HAR ikke noget at bruge det til og Søren Ryge skal sikkert snart på pension alligevel.
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 850
Nu glæder jeg mig bare til søndag, så skal konen og jeg rigtig hyggge, når der vises Nikolaj og Julie. UUUHaaa det er godt..
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.229
Eller Venner, eller Sams bar osv,, det er kanalen for mammut serier der genudsendes i een lang fordummende uendelighed..
DR privat eller offentlig??