{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Kristendom {{forumTopicSubject}}

Mojn

Er det bare mig eller er der etellerandet forkert i at betale 1300 kr om året til kirken bare for at blive begravet?
Dvs en 60000kr når man engang bliver pensionist....
Synes kirkens ret blakkede historie, mange amerikaneres kristne hysteri og udvandet tradition herhjemme er skyld i jeg har meldt mig ud... Har hørt på så mange der siger at uden kristendommen ville vi ikke være i besiddelse af medmenneskelighed og moral, og det er godt nok den værste gang **** at høre på....
Hvis ikke så mangler jeg nu begge dele smiley

Ved godt det her ikke er en side der debatterer religion men ELSKER at diskutere det smiley ...kunne det ikke i årets religionstimer fordi vores lærer pr. definition mente at ateister er nogle fjolser....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kristendom
  • #1   21. jun 2007 Jeg er helt enig. Har også for længst meldt mig ud.

• #2   21. jun 2007 hehe...jeg skulle lige blive 18 smiley

• #3   21. jun 2007 Enig, men så lad være med at betal...

• #4   21. jun 2007 Er ikke medlem af folkekirken, meldte mig ud sidste år så jeg kunne få et viasat guld abbonnement, skal fandme ku' se superliga-bold :D.

Desuden betales der til kirken alligevel via skatten, udover kirkeskatten.

• #5   21. jun 2007 Jeps...derfor der snart er behov for en adskillelse af kirke og stat

• #6   21. jun 2007 fint nok at diskutere religionsspørgsmål, men kan ikke helt finde ud af hvad du præcist vil diskutere...
    Er der en gud eller?!?

• #7   21. jun 2007 Jeg er stadig medlem. Jo, det er mange penge, men hva. Jeg tænker ikke så meget over det. Er ikke specielt troende. Hvis jeg tror på noget så er det Darwin.

• #8   21. jun 2007 Vil ikke diskutere noget specielt her smiley

Bare lave lidt propaganda....men hvis der er noget der bør tages op så gør det! smiley

(Er meget oppe at køre pga. 1 kande kaffe og for meget eksamenslæsning)

• #9   21. jun 2007 LoL Niels...
    Jeg kan godt forstå du heller ikke vil være medlem hvis du alligevel ikke tror på det ( som en langt overvejende del af befolkningen heller ikke gør).
    Selv meldte jeg mig ud for adskillige år siden - ikke for at spare de håndører det nu engang er, men fordi jeg ikke tror på en højere eksistens og sagtens selv (for nuværende) kan se en mening med "det hele".
    Min kæreste derimod er troende til en vis grad, men det skyldes vist mest at hun mistede begge sine forældre i en meget ung alder og derfor har et behov for at tro der er en dybere mening med visse ting - et slags holdepunkt om man vil... og det er i og for sig ok med mig..

• #10   21. jun 2007 Jeg tror på mig selv! (...og Honda)

• #11   21. jun 2007 Kleen, den med Hondaen, den er jeg med på....
    smiley

________
    Jakob

• #12   21. jun 2007 Ja det er det helt sikkert også med mig.
    En kammerat og jeg selv havde (i en brandert godt nok:S) en meget lang samtale om det fordi hans mor blev dræbt i en bilulykke. Jeg har ikke (som nogle ateister) et behov for at 'omvende' nogen, men får tit en dårlig smag i munden når der kommer nogen kristne, muslimer, Jehovas Vidner og prædiker at de har den gyldne sandhed og alle andre tager fejl....
    Jehovas Vidner plejer så at få en prædiken om at jeg ALDRIG vil sige fra til at få blod på sygehuset hvis jeg får brug for det, og heller ikke vil nægte mine fremtidige børn det.
    Det hjælper at sætte et bloddonor skilt på postkassen, så går de tit igen....

• #13   21. jun 2007 Og ja...Honda er det eneste rigtige at tro på smiley

• #14   21. jun 2007 Sjovt du nævner det med Jehovas Vidner og blod...
    Nu er det tilfældigvis sådan at jeg arbejder som sygeplejerske på en sygehus afdeling og når det kommer til stykket og førnævnte vidner er truet tilstrækkeligt på livet siger de sjovt nok ofte "jo, tak som byder"...

• #15   21. jun 2007 Amerikanernes fortolkning af kristendommen påvirker dig?
    Lille ven, du lader dig vist påvirke lidt for nemt.
    Har du brug for en krammer?

:o)

• #16   21. jun 2007 WHAT!! Hvordan betaler man lige 1300kr om året til kirken?

• #17   21. jun 2007 Nej hellere et par tudekiks smiley
    Helt sjovt at se hvordan de (nu siger jeg bestemt ikke alle!) bliver mere og mere religiøse....men det skal man måske når man sender så mange unge folk i døden....

Men Anders du kommer bare forbi, en krammer er altid velkommen!

• #18   21. jun 2007 Hvis man tager 0,7 - 0,9 % af en årsløn rammer det ca. deromkring

• #19   21. jun 2007 De 5 billigste kommuner med hensyn til kirkeskat i 2006 er:
    1. Gentofte 0,42%
    2. Birkerød
    0,44%
    3. Frederiksberg
    0,48%
    4. Hørsholm
    0,53%
    5. Vallensbæk
    0,56%
    De 5 dyreste kommuner med hensyn til kirkeskat i 2006 er:
    1. Sydthy 1,51%
    2. Ulfborg-Vemb
    1,46%
    3. Skørping
    1,40%
    4. Højer 1,40%
    5. Rønnede 1,35%

• #20   21. jun 2007 Du må ikke have andre guder (eks. Ducati, Suzuki etc)
    Du må ikke misbruge din Guds navn (eks. "For Honda-da"...)
    Du skal holde dine Serviceftersyn
    Du skal ære Tadao Baba og HRC
    Du må ikke slå din Honda ihjel
    Du må ikke bryde ægteskabet med Honda
    Du må ikke stjæle en Honda
    Du må ikke bære falsk vidnesbyrd om din Honda
    Du må kun i moderat omfang begære din næstes Honda
    Du må godt begære din næstes hustru, folk eller fæ, men ikke noget der ikke hører din Honda til

- ja, det var vist det...?!

• #21   21. jun 2007 Så....nu er kaffekanden tom...må hellere lave en ny....

Så diskussionen er hermed sat på pause! ^^

• #22   21. jun 2007 Naj .... Tror ikke på dig... Niels S.... Du er nok sådan en Kristen ateist... Hele din opførsel og tankegang er gennem syret af kristendom... Kan næsten ikke være andet hvis du er opvokset i Dk.. Kan godt følge dig i tingene. I ikke at tro på noget specifikt men din anskuelse af tingene viser det modsatte... Slår du ihjel.. Stjæler du... Nej vel... I det store hele lever du efter de ti bud... Så sige sig fri for religion er bare svært...
    Jeg opfatter mig selv som kristen Men betaler ikke kirkeskat... Da jeg ikke ønsker at bidrage til disse monumenter, der bygges for en eller anden ,menighedsråds formand..
    Om der er liv efter døden? Tror jeg ikke. Tror kun på livet før døden...
    Mvh..

• #23   21. jun 2007 Meldte mig ud da jeg var 16. fandme om jeg gider betale for sådan noget hø.

• #24   21. jun 2007 Triko, det der har vi diskuteret meget....
    Dvs man altså pr definition er kristen bare fordi man overholder de 10 bud?
    Dvs. man faktisk ikke kan være andet end kristen bare fordi man ikke slår ihjel osv??
    Jeg tror nu mere på det der hedder: grundlæggende fornuft, altså at man ikke slår ihjel fordi det er noget samfundet dikterer (i ved love osv) og ikke noget kristendommen har med at gøre.
    Men ok, før biblen blev udgivet slog folk hinanden ihjel og horede osv, og alle der ikke er kristne mangler altså moral, etik, medmenneskelighed osv!
    AHA...det er nok derfor Kirken er en af de institutioner der har flest menneskeliv på samvittigheden men fred være med det....

Hader at folk vil have monopol på moral....

• #25   21. jun 2007 OG nej jeg har IKKE monopol på moral! smiley
    Man kan som sagt ikke missionere ateisme...det er et personligt valg smiley

• #26   21. jun 2007
    Det er ufatteligt hvad voksne mennesker kan tro på i et oplyst samfund.

Hvis jeg påstår at 3 små blå mænd, sidder på bunden af lillebælt og styrer hel verden er jeg en landsbytosse.

Får jeg 300 andre med på idéen har jeg en sekt.

10.000 mere og vi har en "bevægelse"

Nu får jeg solgt tanken rigtigt, og krydrer det med en karismatisk hovedperson, der kan lidt David Copperfield - tricks, og 100 millioner tror på det. Så har vi en religion.

Følg den der søger sandheden, men pas på ham der siger han har fundet den.

Forskellen på landsbytossen og den åndelige leder, er kun antallet af mennesker der er enig med ham

• #27   21. jun 2007 Jeg har ikke noget mod at betale de penge til kirken, er ikke specielt kristen, men jeg er da interesseret i at bevare vores kultur og historie...

Og når nu vi mc'ister er så udsatte på de danske veje er det jo ikke til at vide hvornår vi stiller træskoene, så er det da meget rart at vide at ens de nærmeste har et sted at lægge ens kadaver smiley

• #28   21. jun 2007 Jeg skal nok følge dig Steffen smiley og de to andre små blå mænd .....

Og en rettelse til det tidligere: de 10 bud er ikke kristendommen, men jødedommen.
    Læser jo op til religionseksamen ligenu smiley

• #29   21. jun 2007 Hehe J [Lyngby], som jeg ser det er det ok at blive brændt og blive spredt et eller andet sted (måske ud over motorcyklen). Det er nu mange penge....

Og kulturen/historien forsvinder jo ikke ved at man ikke tror på gud, jeg synes til gengæld vi har mistet meget kultur da kristendommen blev indført og den oldnordiske mytologi blev bandlyst og udfaset i vikingetiden.

• #30   21. jun 2007 nu har kristendommen IKKE ( og det er iøvrigt en bred misforståelse) ret meget med de ti bud at gøre... nærmest tvært imod! Det var jo netop ét af de helt centrale aspekter som Jesus gjorde op med med datidens Jøder - husk på: kristendommen fantes jo ikke endnu.

Nej er man en rigtig kristen så er det derimod næstekærlighedsbudet man bør leve efter. Altså "elsk din næste som dig selv" og det var dét Jesus forkynte bl.a i alle sine lingelser. Fx lingelsen om "Den barmhjertige Sameritan"....
    - Og det efterkommer vi vist stort set alle sammen og dermed er vi jo også sikrede en plads i himlen når vi engan skal herfra... så "TAK JESUS!" :o)

blot lige en lille indskydelse til de ti bud... og at de iøvrigt er meget gode leveregler og man vælger at bygge store dele af retssamfundet op omkring dem er vel i og for sig ok..

• #31   21. jun 2007 Jeg tror på kleen!

• #32   21. jun 2007 Hej

Tror på gud, men er ikke specielt missionsk. Jeg er dog medlem af folkekirken, men overvejer faktisk at melde mig ud, fordi jeg i den grad mener at der skal ske en adskildelse af stat og kirke...

Det kan ikke være rigtig at der er så meget forskel på folkekirke og frikirker (frikirkerne har mange omkostninger som i folkekirken ikke skal dækkes af kirkeskatten - de bliver dækket af alm. skat!)

Kommentér på:
Kristendom

Annonce