Computerhjælp Computerhjælp
Okay here goes... håber der er nogen der har en ide
Jeg sidder og kigger på en bærbar... hardisken er død, så jeg skal have købt en ny. Men for en sikkerheds skyld har jeg prøvet at tage harddisken fra en anden bærbar og smidt over i.
I biosen er der en harddisk selfcheck feature, den siger at der er fejl på den oprindelige. Den finder ingen fejl på den anden jeg har sat i, men den booter ikke op. Den står bare med en hvis markør og blinker...
Jeg tænker at en opgraderingen af biosen måske kunne være et hit, men jeg kan kun finde en update der skal køres fra windows... Nogen ideer?
Det er jo lift træls at smidde penge efter en ny harddisk hvis skidtet alligevel ikke fungerer.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 74 Svar: 947
Den nye disk er der windows på...hvis der er så tjek om boot.ini ligger på disken?
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 435
jul 2005
Nogle xp maskiner har en "lås" der gør at man ikke bare kan bytte disken fra maskine til maskine, dette er lavet for at forhindre pirat kopiering, filen går ind og læser hvilket bundkort du har matcher det ikke, vil disken ikke boote, kan dog ikke huske filens navn, men man kan ændre i den så den kan bruges i alle maskiner, hvis der ikke ligger noget vigtigt på den anden disk, kan du jo bare formater den med en xp cd?
jul 2005
BSOD opstår kun ved hardware/fejl opsæt, og kan ikke skade andre dele....han siger at bios har en selfcheck på disken...sikkert læse hovedet der er stået af...
David aka DLO [ Århus ]
Hvis du ligger inde med eller kender nogen der har en live cd (knoppix eller lign.) så prøv at boote på den, eller bare prøv at boote på en xp cd, hvis den kan boote, er det pga der er lås på den anden disk
jul 2006
Når jeg prøver at installere windows går den i sort skærm under formateringen...
Biosen starter op som den skal, men derefter får den ikke bootet op. Jeg var ikke klar over det med at den ikke kunne starte med en harddisk fra anden comp... så er det jo nok bare det.
Jeg tror ikke kæresten bliver tilfreds hvis jeg prøver at formatere hendes harddisk (det er den jeg har smidt over i den anden comp.)
jul 2005
ja når du kan boote fra cd'en, er det meget sikkert din harddisk, det kan dog også være ide/sata stikket på bundkortet, men tvivler jeg meget på det er, har du prøvet at sætte den defekte disk i en anden maskine?
jul 2006
Eller hvis jeg vælger repair mode, kan jeg så starte windows op derfra?
Damn - det er nemmere bare at kode!
jul 2005
jul 2006
jul 2006
Computerhjælp