Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gaffa til en brækket tå?
  • #1   24. jun 2007 nej din klump.. ud på skadestuen.. og få en skinne på.. ellers gror det forkert sammen! ved hva jeg snakker om. gjorde det samme ved en finger.. den ser sku lidt mærkelig ud.. og når det er koldt.. kan jeg ikke bevæge den så godt!

• #2   24. jun 2007 det er hvad de gør på skadestuen så jo...-medmindre det er den store...-bare den sidder som den skal...

• #3   24. jun 2007 fingre og tær er ikke helt det samme kasper...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #4   24. jun 2007 Afsted med dig til skadestuen!

• #5   24. jun 2007 Ja jeg har prøvet det, gaffatape er vist lige lovlig klistret til den slags, men ideen er god nok :-). på skadestuen fik jeg en slags strækbånd på, men de "tapede" den ikke sammen med naboen, de krydsede bindet på en måde så det støttede tåen .. god bedring

• #6   24. jun 2007 daniel P >> aaah jeg vidte det.. kunne heller ikke få mine handsker på foden her i vinters..

• #7   24. jun 2007 Jeg brækkede engang tåen ved siden af lilletåen...

Ramte en mursten på stranden, der lige stikkede 1 cm op over sandet...

Det eneste de gjorde på skadestuen var at tape den sammen med tåen ved siden af, da de ikke kunne putte gips på en tå...

Så jo, det burde kunne lade sig gøre - men jeg vil ikke ligge hovedet på blokken og sige at det kan du også bare gøre i dit tilfælde - det har jeg ikke viden nok til at kunne vurdere...

smiley
    _________
    Jakob

• #8   24. jun 2007 Da jeg brækkede en tå ville de ikke gøre noget ved den. Jeg skulle bare holde den i ro. Det er kun hvis det er store tåen det er galt med at de gør noget ved den.

• #9   24. jun 2007 ja jeg ville nu smutte ud og få det tjekket..!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #10   24. jun 2007 Jeg brækkede min lilletå - og den fik sgu ståltråd i for ikke at sidde skævt senere.

Det er HELT sikkert du skal tage på skadestuen!

• #11   24. jun 2007 Det er lilletåen, og den peger den rigtige vej, så jeg tror ikke det er så kritisk. (det gør bare herre nas at tage mc støvler på & af)
    Brækkede i forgårs, og jeg mente nok at de bare tapede dem samme på skade stuen, så jeg gad ikke sidde i kø og vente på at få en rulle tape.
    Men nu skal jeg på arbejde imorgen, og den lille fyr er stadig pænt hævet, så jeg tænkte at der garanteret var masse herinde der havde brækket tæer og havde nogle tips..

• #12   24. jun 2007 Ej pis !!!.. nu har jeg fået smerter i min venstre storetå "bare ved tanken".... jeg brugte ca 1,5 mdr før jeg var helt frisk igen

• #13   24. jun 2007 Selv om de bare tapede min sammen, så tog de først røntgen - Derfor ar mit råd. som de fleste andre også skriver at tage på skadestuen - Det kan være hvis den er brækket helt over at knoglen sidder forskudt og at den derfor lige skal rykkes på plads inden den stabilseres..

smiley

• #14   24. jun 2007 OK, jeg får en fagmand til at kigge på den imorgen.
    Tak for feedback

• #15   24. jun 2007 Kan du så komme afsted på skadestuen! smiley

Slap selv godt fra det med min brækkede lilletå (trods en irriterende bror, der mente at den var "sjov" at trampe på...), men jeg har også en mor der er læge smiley

Husk at når din tå er hævet, kan du ikke mærke om den evt. sidder en lille smule forskudt og derfor vokser forkert sammen, så det er bare afsted!

• #16   25. jun 2007 hehe, sådan en skal bare sættes af ved roden smiley

ej, jeg ville nu osse lige tage på skadestuen og se hva de siger, det kan jo være den lige skal rettes ud, før den gror sammen smiley

God bedring smiley

• #17   25. jun 2007 Kender en som også har haft brækket en tå og hun fik afvide at hun skulle gå i træsko og slappe af i foden mest muligt, men ved jo selvfølgelig ikke om det også vil gælde dig...

• #18   25. jun 2007 Normalt gør man intet ved brækede tær med mindre det er storetåen..

• #19   25. jun 2007 Hey.

Jeg har brækker to tær i en karate-dyst ;o( Var på skadestuen dagen efter (Det gjorde lidt ond, men ville spille sej). Der lagde de noget som de kalder Hollywood bandage og begge tær og fortsatte til op på skinbne-benet. Og derefter var det i træsko i 2-3 uger..

Afsted med dig!!!

• #20   25. jun 2007 Køb nogle træsko smiley

• #21   25. jun 2007 Start med at udnytte den kedelige situation og sygemeld dig... Hvis du absolut ikke vil tage på skadestuen, kan du jo ringe og snakke med din egen læge (som nok siger at du skal tage på skadestuen)

Hvordan ved du forresten at den er brækket, uden at have været på skadestuen og få taget et røntgenbillede?? Hvis det er synligt at den er brækket, så er det bare afsted med dig mester!!!

• #22   25. jun 2007 Træls.. Skadestuen bad mig kontakte egen læge, og egen læge bad mig tage på skade stuen..

Det endte med jeg ordnede den selv..
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2334

Tak for jeres råd, og go bedrings ønsker smiley

• #23   25. jun 2007 Daniel for katten da.
    Tal lidt bedre for din sag.
    Hvordan ved du, at du ikke har lavet en lednær fraktur, en glidefraktur osv osv. Hvis det bliver sat skævt sammen, da kan din næste fodboldkamp bliver noget der gør meget ondt. For ikke at sige din næste løbetur.
    Tag dig dog sammen mand.....
    Hvad fanden er det med jyder og gå til læge eller skadestue???, de vil sgu heller ikke tage piller smiley

Mvh Søren

Kommentér på:
Gaffa til en brækket tå?

Annonce