{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slanger
  • #1   25. jun 2007 Lidt info her:

    http://www.star-reptiles.dk/


  • #3   25. jun 2007 slanger op til en en ca max længde på 2,5m samt at det skal være kvæler. af muligheder: kongepython-kongeboa-snoge etc

  • #4   25. jun 2007 Ja jeg vil bare sige - hver sin lyst....

    Slanger er noget der skal være inde i dækkene på en træde cykel og derudover skal de kun være i zoologiske haver og lignende - det er ikke noget der skal være i et privat hjem... (i hvert tilfælde ikke i mit)


  • #5   25. jun 2007 Jens: Behover ikke være kvælerslange. Mindre furetandet giftslanger som f.eks trynesnog er også tilladt.

  • #6   25. jun 2007 Kommer også an på, hvor i landet du vil have dem. Der er nogle kommuner, som ikke tillader den form for krybdyr.

    Jakob


  • #7   25. jun 2007 Ja jeg håber da at jeg bor i sådan en kommune hvor det ikke er tilladt - for jeg kan godt nok ikke lide det kryp....

  • #8   25. jun 2007 Vibeke: He he jeg ved ikke med djurslands kommuner, men i Aalborg er det ikke tilladt.

  • #9   25. jun 2007 Jer er ret sikker på at der gælder de samme regler i hele landet. Efter at den nye dyreværnslov blev indført, kan politiet ikke lave det trick med at forbyde krybdyr længere.

  • #10   25. jun 2007 nemlig jesper. reglerne er ens over alt. ang gift så kan de godt være rigtigt. men de er ihvertfald ikke så giftige at det er et problem med mennesker.
    ang folk med deres fobier. kan kun sige at det er ualmindeligt dejlige og fredelige dyr. modsat hunde og heste. hvis ejere er de største grise. lader deres hovedretter rende rundt på offentlige veje og skide hvor det passer dem. uden at rydde op efter sig. nej ellers tak smiley derudover er dyrene direkt farlige for mennesker. og giver allergi.


  • #11   25. jun 2007 Max 2.5 meter, pis os... så skal jeg ud i haven og have klippet den 25 meter lange slange der ligger og soler sig i græsset i 10 stykker... Øvv også

  • #12   25. jun 2007 lol skal vist en tur forbi Jørn Ege smiley

  • #13   25. jun 2007 Hvis slangen skulle blive lidt over 2,5 m.??. så lukker du bare lidt luft af den smiley

  • #14   26. jun 2007 Steffen [Århus] N: Nævn bare ét af de dyr der holdes som kæledyr der hører til inde i et hus.

  • #15   26. jun 2007 STUEEDDERKOPPEN - UHA UHA UHA TAG DEN



  • #16   26. jun 2007 nemlig jesper. hunde og katte er virkeligt også skabt til at leve som husdyr. heste er sikkert også skabt til at stå undhegnet mens nogle tøser rider på dem en gang imellem.
    og ja, gu er de lidt agrasive ved fodring. men tag ikke fejl det er jeg også. og har så oplevet hunde der var væsentligt værre hvis man nærmer sig deres madskål.


  • #17   26. jun 2007 både og steffen. og reelt bunder det jo i hvad der er "normalt" at holde. derudover er det væsentligt bedre med en python i et stort bur, der bliver passet godt, end en labrador i en 2værelses inde i byen, hvor det eneste aktivitet er en tur på gaden 2 gange om dagen.

  • #18   26. jun 2007 ih ja. somom forældre sætter sig ned og læser bøger om pasning af marsvin/rotter/kaniner/hamtrer når deres unger plager. d90% går ned i dyrehandelen, køber et dyr og et bur. får med lidt held at vide hvor meget mad de skal have. urelevant da dyret er så sødt så det skal da lige have lidt til.

  • #19   26. jun 2007 deerudover vil jeg sige at krybdyr ikke er et kæledyr. det er et hobbydyr. nøjagtigt det samme som fisk i et akvarie.

  • #20   26. jun 2007 ja jeg har 2 slanger. og mig partisk og dig upartisk?? tja, måske. men må da sige at jeg kender flere der rent faktisk køber krybdyr pga int og fascination. ikke pga børn der plager. hvilket unægteligt er størstedelen af salget af kæledyr.
    modedyr? tja. lidt er det. men nok ikke mere and forskellige hunderacer er det på forskellige tidspunkter. og da der kommer flere og flere krybdyr må man sige at moden holder godt.
    og ja jeg kværulere, men ikke mere end dig der mener at krybdyr er mindre egnet til hold i bur end andre dyr der poå samme måde er født og evolutioneret til at leve i naturen, men allligevel bliver opdrættet i fangenskab, til stor glæde for deres ejere.
    min kværulering går bare på folks manglende accept af ting de ikke lige har fundet ud af faktisk er spændende.
    ta den smiley


  • #21   26. jun 2007 pekingeseren er jeg eni med dig i. en del af hunderacer er ikke egnet til at leve i naturen. at jeg så mener at det er forkert at fremavle så ekstremt som det sker i nogle tilfælde er at lege for meget gud. medførende kroniske sygdomme etc. men det er noget helt andet.
    giver dig også ret i at krybdyr ikke hører hjemme i ethvert hjem. men har indtryk af at du synes at alm kæledyr er. der er jeg uenig synes sq det er ligeså synd for en slange der lider under for lidt plads og dårlig fodring, som det er for et marsvin der 14 dage efter ungen har fået det, kun bliver passet hver 14 dag, når forælderen får nok.
    eller førnævnte hunde der slet ikke bliver passet og underholdt som den race kræver.
    eller huskatte der bliver lukket inde i en lejlighed inde i byen.
    det er, for mig ihvertfald, underodnet hvad slags dyr det er.krybdyr, pattedyr eller insekter, lige meget synd for dyret når det bliver misligeholdt.
    så en eller anden form for kontrol er ok for mig.
    og så lige omkring hobbydyr, om de findes? tja, der er kæledyr, som kan nusses og plejes(katte/hunde/marsvin etc)
    og det jeg betegner som hobbydyr, som man prøver at indrette så naturligt som muligt, mens man fordyber sig i dem og følger med i hvordan de lever. men som ikke er decideret egnede til at kæle med (krybdyr/fisk/fugle)
    men nej, personligt synes jeg ike der er forskel fra den ene type til den anden, hvem det er mest synd for, at være misligeholdt.
    ps ja jeg har fremragende samvittighed overfor mine 2 kongepythoner, som gerne skulle komme med æg snart.


  • #22   27. jun 2007 Hej Jens...
    Ja nu har jeg fulgt lidt med i denne tråd - og sådan som du fremlægger det vil jeg da også mene det er ok at du har sådanne dyr, for det virker som om du passer dem rigtigt... men jeg er glad for jeg ikke er din nabo.
    Jeg kan jo ikke gøre for at jeg ikke kan lidt sådanne noget kryb... og desværre er der jo også mange der ikke passer dem ordentligt eller slipper dem ud når de er blevet for store eller man er blevet træt af dem - og det er nok der min film knækker over. Du ved også godt at hører man bare et dårligt eksempel... så er det det man husker - ligesom vi er stemplet fordi vi kører mc - også selvom man kører rimelig pænt.....
    Man kan jo heller ikke helt sammenligne en kat/hund/kanin - da der jo trods alt er betydeligt flere mennesker der har sådanne dyr end folk der har krybdyr. Jeg vil også mene at det kræver noget mere at have et krybdyr hvad enten det er en slange eller en fugleedderkop - men hvis man vil sætte sig ind i hvad det kræver og sørge for at komme af med dem på lovlig vis (når man bliver træt af dem) - så er det helt ok med mig.. men igen de skal være lukket forsvarligt inde så de ikke risikere at genere naboen.....


Kommentér på:
slanger

Annonce