718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Grænse mellem KNALLERT OG MC?????? Grænse mellem KNALLERT OG MC??????

Hej allesammen.
Jeg har et lille problem.
Da jeg ved at der nogle politibetjente der kigger med på denne side håber jeg at de kan besvare dette spørgsmål!!!!!!!
HVOR ER GRÆNSEN MELLEM KNALLERT OG MC????????
Jeg synes at kunne huske noget om at hvis motorstørrelsen er under 50 ccm så anses køretøjet for at være en knallert. Dermed er et køretøj med en motorstørrelse over 50 ccm en MC.
Jeg spørger om dette da en motorsagkyndig har dømt en minichopper med en HONDA DAX motor på 49,8 ccm til at være en MC "Fordi den kunne køre 77 km/t"
Håber at få et fornuftigt svar på dette.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grænse mellem KNALLERT OG MC??????
  • #1   30. jun 2007 io tyskland er kreidler, yamaha 4 gear og nogle af de andre "lidt" større knallerter indregistreret i tyskland som små motorcykler..

Men i danmakr mener jeg det er over de 50ccm., som en "#knallert" går til.

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 72
    #2   30. jun 2007 Du kan købe en anden dax motor (125ccm) og få den synet smiley

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 72
    #3   30. jun 2007 Btw. de skal vidst kunne køre over 90km/t før de kan blive indregisteret som en mc

• #4   30. jun 2007 Her er et link til færdselsloven. Du kan finde definition på både knallert og motorcykel der:
    http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0071229.htm#K1

Jakob

• #5   30. jun 2007 beskrivelsen af en knallert lyder nogen lunde sådan her.
    cykel med en hjælpemotor på 50cc og max hastighed på 30km/h.

jeg havde selv en knallert som ikkke var godkendt i DK. men den kørte i tyskland som 40 knallert som de har dernede, men hvis jeg blev stoppet på den ville den også gå ind under uinregistreret MC da den ikke var typegodkendt som knallert.
    så din minichopper går ind under u indregistreret MC, da den ikke er typegodkendt som knallert..

• #6   30. jun 2007 Jeg kan så også læse mig til at en BOSS HOSS ikke er en MC da den vejer over 400 kg...........

Kommentér på:
Grænse mellem KNALLERT OG MC??????

Annonce