Parabol/pakker - Hvad skal jeg vælge? Parabol/pakker - Hvad skal jeg vælge?
Hej MC'ister
Mon ikke der er en der kan hjælpe mig her
Jeg står og skal have mig nogle tv kanaler i mit nye hus, og der er ikke kabel TV. "Fiber TV" vil jeg ikke have, så jeg skal have mig en parabol.... Men hvad skal jeg købe? Jeg have selve "parabol skærmen", og har så været inde og kigge på de forskellige sider. Viasat, Canal Digital... Jeg syns bare det er umuligt at finde ud af. Så kommer der kortafgift, leje af dit og dat, og pludselig betaler du næsten 500 i måneden... Jeg er ligeglad med kanaler som TV1000 og cinema og alt det der som koster Jeg vil bare gerne have de "almindelige" kanaler som tv3, 3+, kanal5, discovery m.m...... Men er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal købe, hvad det koster, og hvad der er bedst???
Heeeeelp
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 161
Det fatter jeg så absolut ikke en hat af... det er da nok noget af det bedste du overhovedet kan få fingrene i. Og prisen er jo heller ikke hen i vejret.
Kan slet ikke forstå at du bare sådan uden videre kan fravælge fiber. Jeg kan ikke få det endnu, men savler tit ved kammeraterne over deres både fiber inet og tv...
Bare mine 5 øre.
/Mvh
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
Jeg har begge og der skal du være opmærksom på at der ikke er mange maskiner der kan klare at køre med begge kort, en STRONG 8700 kan køre med begge.
Jeg har viasat guld(319kr, dog 199 det næste år) og canal digital family (219kr) og så er man dækket ind, men ja 550 pr md er mange penge, men når man vil have mulighed for at se alle fodboldkampe,motorsport og så et par filmkanaler så er det vist det eneste der er at gøre.
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 187
Hvad med selve parabolmaskinen? får man ikke den med når man bestiller en pakke??
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
maj 2006
WHY er der ikke kabeltv. Det er 100 gange nemmere
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Ang. "fiber-tv" så er du helt galt på den. Man kan tilslutte et analog signal til din eksisterende antenneinstallation. Og derved få alle tv-kanalerne til alle dine fjernsyn. Nøjagtig ligesom kabel-tv.
Udover det får man også en Set top boks, så er en slags reciever hvor man kan komme på nettet, leje film og checke sin mail på sit tv. Man kan også se tv med digital billede og lyd (Ikke DVB eller HDTV, signalet er bare digital. Dvs. uden antennekabel). Denne set top boks kan kun tilsluttes eet fjernsyn.
Mvh. Jan (Installerer Fiberbredbånd ved EnergiMidt) :o)
apr 2005
Hvorfor kanaler ikke er med, kan du læse her: (link fjernet)
maj 2006
apr 2005
maj 2006
Er det korrekt forstået at man kun kan se fiber tv på ét TV, medmindre man lejer en boks mere???
apr 2005
Ang. tv er det ikke korrekt forstået. Der er 2 måder man kan se tv på.
Hvis du skal se tv ved hjælp af din Set top boks, så skal du have en boks til hvert fjernsyn.
Hvis du ikke vil det, kan du tilslutte dine fjernsyn den analoge udgang på selve fiberboksen. Så virker det præcis som kabel-tv. Hvis din antenneinstallation er 100% i orden, så er det ikke nemt at se forskel på set top boks-løsningen og det analoge signal. Jeg har selv kun analog tilsluttet, og det er et skidegodt signal. 100% klart billede.
Parabol/pakker - Hvad skal jeg vælge?