{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Gennemblæse iMac med billig trykluft? {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg godt, at der er noget kondens, i den luft, der kommer ud af min lille kompressor. Men hvis min computer er slukket og jeg venter en halv dag, med at tænde den igen, er der så noget i vejen for, at jeg blæser luft gennem min iMac? Og det er UDEN, at skille den noget som helst ad, Bare se, om jeg kan blæse noget støv ud, på den primitive måde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gennemblæse iMac med billig trykluft?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   20. feb 2019 Det kan du roligt gøre. Der er masser af tidspunkter i løbet af året, hvor du har over 90% luftfugtighed - der slukker du den vel ikke? smiley

• #2   20. feb 2019 Du får lige et Kloge Åge råd:

Hvad med at støvsuge den i første omgang smiley

• #3   20. feb 2019 Enig med Sajmon - har selv gjort det mange gange. Ellers kan du jo købe trykluft på dåse beregnet til elektronik.

• #4   20. feb 2019 Så må vi håbe du ikke blæser skidtet op i mellem skærmen og glasset. Hvis det altså er muligt? Har selv imac, har dog aldrig haft den blæst ren

• #6   20. feb 2019 Bvaddr... smiley

• #7   21. feb 2019 Det kan du godt gøre, men med et stort men!

Det er ikke så meget fugten du skal være bange for, mere at du har ikke styr på hvordan luftstrømmen render i maskinen. Det kan smadre små komponenter på printpladen hvis du er rigtig uheldig, har jeg selv lært af bitter erfaring.

Du risikere også at pakke skidtet meget hårdere fast i maskinen. Det vil typisk ske hvis den er meget beskidt, og så vil du få en endnu ringere køleevne da både airflowet vil være formindsket samt køleribbe er blevet helt tætpakket i lort.

• #8   21. feb 2019 Et andet spørgsmål er, hvorfor? Hvilket problem prøver du at løse?

• #9   21. feb 2019 Min computer er fra 2011 og i forbindelse med, jeg fik en SSD i sidste år så jeg, HVOR meget støv der var i den. Der var bare MEGET! Og så for at tage det værste, så tænkte jeg på, om man kunne blæse den igennem? Måske havde nogen her prøvet det samme?

Jeg kan sige, at før den blev renset, kom den med en konstant elektrisk summelyd, som efter rensning forsvandt. Så det er sgu med, at passe på det skide støv

• #10   22. feb 2019 Kan du sagtens, men husk at bruge iAir dåser, som selvfølgelig koster 3 gange mere end alm. luft på dåse smiley

Kommentér på:
Gennemblæse iMac med billig trykluft?

Annonce