{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Søger elektriker Oslo - Off tropic {{forumTopicSubject}}

Ved det er langt fra et motorcykel spørgsmål.

Men jeg søger en elektriker som kan hjælpe med lidt el arbejde i vores bolig på Holmenkollen Oslo.

Jeg har købt en bolig i Oslo fra 1982 som står total original.
Der har ikke været nogen store overraskelser andet end at vi skal have lave lidt strøm efter at have flyttet et par skillevægge.
Vi taler om en ledning til køkken. (Der er allerede udtag i væg gennem beton osv.) Samt have flyttet en afbryder.

Alt i alt taler vi 3 udtag som skal flyttes + et nyt udtag til el-skab og flytte en afbryder omkring en meter.

Jeg søger derfor en elektriker som kunne være interesseret i et sådan projekt?
Jeg betaler gerne rejsen til Oslo og sørger for overnatning osv. samt betale for arbejdet selvfølgelig!
Jeg har også mulighed for at køre/hente i bil tur/retur.

Er der nogen som kender nogen som kunne være interesseret eller selv har lyst? så tag endelig kontakt!!
Alt hjælp vil være yderst påskønnet!

Hav en god sommer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger elektriker Oslo - Off tropic
  • #1   8. jul 2019 Har de ikke elektrikere i Oslo? smiley

  • #2   8. jul 2019 De har overraskende mange faktisk! Jeg har været i kontakt med 9 stk nu og nået frem til den konklusion at jeg hellere betaler en for at flyve ind og lave det, samt ligger et godt tilskud til vedkommendes sommerferie.

  • #3   8. jul 2019 Okay, dyre, eller er det kvaliteten der halter? smiley

  • #4   8. jul 2019 Jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten da jeg aldrig er kommet længere end til deres ca. pris....
    Som bliver mere end hvad det koster samlet for vores nye køkken + hvidevare + bygge helt nyt badeværelse og 100kvm parketgulv.
    Så ja det er rigtig dyrt!

    Vi taler om et projekt som kan udføres på en dag.


  • #5   8. jul 2019 #3 Rene

    Er det noget du evt. kan lave og er interesseret i en mini ferie til Norge? Kone og børn er også velkommen! .. Alt betalt ! + Lommepenge smiley


  • #6   8. jul 2019 Hvis bare jeg var færdiguddannet.
    Men held og lykke med at finde en, burde ikke være et problem hvis alt betalt smiley


  • #7   8. jul 2019 Er sgu ikke god nok til andet end at sætte lamper op, men har en kammerat der er selvstændig, hører ham lige ad smiley

  • #8   8. jul 2019 #6 Mikkel
    Hvis du er Elev og mener du kan klare opgaver kan vi jo evt. tage en snak?

    Jeg har aflåst garage til MC og de bedste veje i baghaven, så en MC tur herop kunne også være en mulighed smiley

    #7 René
    Ville være kanon og super påskønnet hvis du kan høre din kammerat ad! smiley


  • #9   8. jul 2019 Hvad med at melde dig ind i gruppen Os danskere som arbejder i Norge på FB, så kan du måske få fat i en der.

  • #10   8. jul 2019 Tak Allan. Det lyder som en god ide.!
    Jeg må ind og oprette en facebook profil og forsøge mig derinde.

    Jeg tager forsat gerne imod forslag og interesser! smiley

    Hav en god aften.


  • #11   8. jul 2019 Oslo er også et dyrt sted, men det er alle steder i Norge jo smiley

  • #12   9. jul 2019 husk du skal have fat i en som kan lave det efter de norske regler for dette. Det kan jo være at der er specielle regler at være opmærksom på....samt evt dokumentation i fald der skulle gå noget galt senere hen.

  • #13   9. jul 2019 Hej Carsten. Tak for dit in-put. smiley

    Jeg har været igennem reglerne her i Norge og dokumentationen er for hvis man skal sælge boligen igen at man kan få mere for den..
    De vil også gerne have dokumentation for vådrum og sågar installation af opvaskemaskine og vaskemaskiner..
    Dette har jeg ingen planer om og alle boliger som har fået lavet strøm for over 5 år siden falder dokumentationen/ansvaret fra.
    Lige så vel som den jeg ejer nu intet har på sig. Eller som den vores nabo nettop har solgt som blev lavet af en bekendt uden dokumentation og derfor op til køber selv at vurdere.
    Har talt med både ejendomsforeningen og min Norske svoger som er elektriker om nettop disse ting. smiley

    Jeg takker for dit in-put og håber stadig på der er en mulighed derude som kan findes som giver mening!

    Forsat god dag.


  • #15   9. jul 2019 #14 Anders.
    Det er mig også en evig gåde hvorfor han ikke kan det..... Men svaret er ganske simpelt at han ikke gider... Har tilbudt en fin arbejdsløn + bonus og afstanden er 5km for en dags arbejde...
    Det er konens familie så nu kan jeg ikke gøre mere på den front, hvis husfreden skal holdes...
    Selvom hun også bor her.......

    Så håber stadig der kan findes en løsning via Danmark


  • #16   10. jul 2019 kæft en åndssvag svoger (undskyld mit franske) smiley


  • #17   10. jul 2019 Sort arbejde straffes hårdt i Norge, men hvor aktivt de arbejder i det ved jeg ikke.

  • #18   10. jul 2019 Det sorte arbejde er nærmest ikke eksisterende i forhold til andre lande.. Der tjenes nok til det overhoved ikke er nødvendig..

    En timeløn på de elektrikere jeg har haft fat på starter på 2.000NOK
    Dertil kommer kørsel + "den store El bil" som er det eneste de kører i + opstart af bil.
    Samt alt materiale skal være deres ellers kommer der 70% oven i timeløn samt "proppenge"
    For at nævne deres materiale priser. Så koster det FRA 1.200NOK at få skiftet et stik-udtag.. (vi taler den plastik del som kan købes for 40-70kr div. steder i Danmark)

    Vi har elskab/sikringsskab fra 1982 som vores naboer kan få alt til at fungere med.
    Men ingen af de 10 elektrikere jeg har talt med vil lave noget uden at skifte det skab til de nye automatiske sikringer (ikke ændre spændinger)
    Et sådan Sikringsskab koster fra 45.000 til 65.000NOK. Så det er ligesom der vi starter....

    Havde aldrig forestillet mig at det skulle være så umuligt at få trukket et nyt stik i allerede eksisterende rør, samt flytte afbryder 50cm i skillevæg og forlænge et allerede eksisterende udtag...


  • #19   13. jul 2019 Det er jo vanvittigt!!!!!!!

  • #20   13. jul 2019 Jep.
    Jeg troede de første jeg talte med var helt fra snøvsen... Men det er tæt på aftalte priser i hele området.
    Det der irriterer mig mest er de alle _VIL_ skifte mit sikringsskab/el-skab "Da det anyways er fremtiden" og der ikke længere er nogen som vil lave et job på de gamle; ikke automatiske sikringer..
    Selvom det intet fejler....

    Så jahhh det er årsagen til jeg forsøger mig her smiley


  • #21   14. jul 2019 Så en slags karteldannelse på det område, aha, der må en dansk elektriker kunne blive millionær på et par år så. Ohms lov er jo det samme over hele verden, men det er selvfølgelig de enkelte landes egne regler på området der gælder.


Kommentér på:
Søger elektriker Oslo - Off tropic

Annonce