{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.714 visninger | Oprettet:

Autobahn skiltning {{forumTopicSubject}}

På den tyske autobahn betyder det runde hvide skilt med grå striber skråt henover jo som bekendt fri hastighed.

Men der er lignende skilte, hvor der f.eks står 120 indeni. Dvs. rundt hvidt skilt med 120 i gråt med grå striber skråt henover (se billede). Hvad betyder dette skilt? Ophævelse af 120 km/t og 130 km/t gældende, eller fri hastighed?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autobahn skiltning
  • #1   18. jul 2019 Man kan efter næste tilkørsel se, at hvis ikke der står et skilt der viser f.eks. 130, så er der fri hastighed.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   18. jul 2019 Det skilt betyder fri hastighed, til du møder et skilt hvor der er defineret en ny hastighedsgrænse.

  • #3   18. jul 2019 Ikke for og være et lille fuckhoved med et dumt svar,men prøv og spørg google,har selv gjort det. Og der står meget om de tyske veje. Det er næsten nemmere selv og google det!! Pøj pøj smiley

  • #4   18. jul 2019 Jeg har været overalt på nettet og kan ikke finde noget.

    Jeg er i tvivl om, når der ophæves en hastighed på autobahn (f.eks. 100 eller 120) om det så er de 130 km/t der frigives til eller om det er fri hastighed. Tror mest på det første selv.

    Må nok bare spørge en tysker, næste gang jeg er der.

    Og det med at vente på næste tilkørsel og se efter skiltning duer kun delvist da der kan være langt til næste tilkørsel, og så har man misset et stykke fri hastighed.

    Kører en del gange om året på autobahn og nyder den fri hastighed. Men det skulle helst være på de rigtige steder smiley


  • Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 17
    #5   18. jul 2019 Skiltet ophæver den lokale hastighedsbegrænsning som du har været i - som det også gør i Danmark. (I dette tilfælde 120, jf. billedet)
    Herefter må du køre så hurtigt som den generelle hastighedsgrænse er.
    I Tyskland er det:
    - Motorvej: Fri hastighed, men anbefalet 130. I tilfælde af uheld vil der blive set på hastighed.
    - Landevej: 100
    - By: 50


    God tur i det tyske.


  • #6   18. jul 2019 Som de andre skriver. Og fra en som bor i Tyskland:

    Det betyder altid fri hastighed med de hvide skilte.

    Du bliver blot oplyst om, at du netop er kørt ud af en tidligere 120 km/t zone

    Mvh Mathias


  • #7   18. jul 2019 Super, mange tak. Så giver jeg fuld gas, når jeg ser et hvidt skilt, uanset tal indeni eller ikke smiley

  • #8   19. jul 2019 #6
    En lille korrigering. Det grå skilt ophæver det som er vist på skiltet. Hvis der ikke er vist noget er alle begrænsninger ophævet. Er lige kørt igennem Kassel og der er ofte overhaling med lastbil forbudt og så kan der samtidigt være en max hastighed på f.eks. 120. Hvis der så kommer et gråt skilt med 120 symbolet er hastigheden fri men lastbiler må stadig ikke overhale.


  • #9   19. jul 2019 Tag et kig på denne side.
    Den giver et godt overblik over skiltene, du kan møde i Tyskland smiley
    http://www.gettingaroundgermany.info/zeichen.shtml


  • #10   19. jul 2019 Rigtigt. Men jeg går ikke ud fra trådstarter kører lastbil. Og han spørger også kun til autobahn. Og på autobahn er det frit smiley

  • #11   19. jul 2019 Lastbil? smiley

    Overså du dette skilt? smiley

    Beklager, hvis jeg "over-informerer", men det var nu vel ment...



    profilbillede
  • #12   19. jul 2019 Jo, Jeg fandt også det skilt på nettet, men hvad er "statutory speed limit" på autobahn? 130 km/t eller fri hastighed?

  • #13   19. jul 2019 Et skilt med den tekst finder du ikke på Autobahn. smiley

  • #14   19. jul 2019 Nej, det er jeg klar over smiley

Kommentér på:
Autobahn skiltning

Annonce