614 visninger
|
Oprettet:
en hund til min ven..? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Har lige snakket med en god ven og ham og hans familie vil gerne anskaffe sig en hund.
Kravene er at den skal være i størrelsen 12-25 kg (normalvægt), børnevenlig, voksen, race er lige meget og pris må ikke være over 500 kr.
Nogen der kender sådan en der lige mangler et godt hjem?
Jeg kan stå inde for at den vil få det rigtig godt! :o)
MVH Ane
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 70
det vejer godt nok ikke mellem 12-25 kilo
med den er både venlig over for børn og voksne
racen er jeg lidt i tvivl om.
og pris er kan vi altid snakke om
Og jeg er SIKKER på du kan så inde for den
lige et billede af den.
(link fjernet)
Håber du kan bruge den
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 129 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 1.087
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 282
Det er nærmere 1700 kr. men til gengæld er den neutraliseret og har fået alle vaccinationer som den skal have, plus den er chippet.
Måske var det her noget..
(link fjernet)
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 128
jun 2004
Følger: 81 Følgere: 77 MC-er: 1 Emner: 117 Svar: 990
Tak for responsen.
Dyreinternaterne er prøvet som plan nr. 1. Men nu er jeg jo i dyrefaget(veterinærsygeplejerske) og vil hellere at den kommer direkte fra den private til den private i dette tilfælde.
Vi-med-hund kunne være en ide - sender lige linket videre til min ven :o)
Tak.
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.479
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 384
Køber man en blandingshund, kan man kun få en ide om hundens udseendesom voksen, men med hensyn til hundens temperament og sindelag er man på herrens mark.
Hvilket du bør vide som veterinærsygeplejeske.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
okt 2006
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 181
okt 2006
okt 2006
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 384
Det jeg mener er, at køber du en med stambog. Så får du en hund, hvor du kender racen's grund sindelag og temperament. Selvfølgelig er der variationer inden for en race, såsom dominerende eller underdanig. Her kan en ansvarlig opdrætter, sige hvad der passer til en.
Har du en blandingshund, ved du ikke om den får sin fars sind/temp og udseende. eller moderens. Er der flere racer inde i billedet, bliver det ikke nemmere.
Hvis der ønskes en hund med specielle egenskaber - er det alt andet lige - lettere at finde en race, som passer end det er at finde en blanding.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 153 Svar: 1.059
og har man ikke mere end 500 skal man holde sig langt væk fra alt andet end et hamster.
alene en vaccination koster mere end det. og en ordentlig sæk hundefoder koster 300-400 kr for 15 kg.
jun 2004
Følger: 81 Følgere: 77 MC-er: 1 Emner: 117 Svar: 990
Ole og Dean:
Jo jeg kender ALT til gode råd mht hundekøb osv. og tro mig jeg vejleder min ven og hans familie alt det jeg kan.
Og mit job består normalt i at vejlede folk i det samme og en masse mere.
Men jeg har, i klinikken, også tit både racehunde med stamtavle osv. og blandinger hvor ejerne af den ene eller anden grund er nødsaget til at komme af med dem.
Og det er sådan en hund min ven er ude efter. Dvs. prisen er kun symbolsk fordi de ønsker at finde en sød hund, som ikke kan bo hos sin familie længere og som er et par år. De har skam råd til uforudsete dyrlægeregninger, foder osv for det har vi snakket så rigeligt om :o)
De fleste der vil have hund vil jo have hvalpe og ved mere om hvad de ønsker. Min ven har snakket om det længe og har i et år tænkt på hvad deres behov var, hvilken behov hunden må have osv.
Og mht. temperement, så ved at købe en voksen hund, så kan man noget hurtigere vurdere hundens sind osv, end en hvalp på 8 uger.
Jeg vil altid være fortaler for en hund med stambog, MEN der er efterhånden mange huller i stambøgerne desværre.. Og her mener jeg huller som allergi som er et KÆMPE problem efterhånden samt almindelig fusk... Der sker mere af det end man lige går og regner med.. desværre!
Men igen - tak for jeres input :o)
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 153 Svar: 1.059
en hund til min ven..?