{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Ang. Såkaldte kamphunde. {{forumTopicSubject}}

Folk anskaffer sig primært en kamphund pga. dens omdømme og egenskaber som sådan.
Hvis man tænker sig at alle kamphunde fik insprøjtet et homon ell.lign. således det var umuligt for dem at bide eller være aggresive. Og det blev en kendt sag at kamphunde var totalt harmløse. Så vil jeg æde min ødelagte styrthjelm på at der blev meget langt imellem nogen anskaffede sig en sådan hund.....
Lidt at tænke over for de der altid argumentere for denne type hunde, og deres "gode" egenskaber...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. Såkaldte kamphunde.
  • #1   25. sep 2007 Hende på TV i aftes var da en tegning , hun havde den pga hundes temperament , og hun mente at hun kunne råbe sin hund til sig hvis den stod klar til kamp
    så så man et videoklip af nogle hunde i kamp , de brugte så en spray og holdt en lighter foran for at få dem til at slippe .....
    PS skal så lige siges at den der amerikanske stafford terrier er blandt de mest uintelligente hunde , så jo tror den passede hende fint hæhæ

• #2   25. sep 2007 Det kan vel ikke komme bag på nogen at den ikke er specielt intelligent når den har benævnelsen amerikansk

• #3   25. sep 2007 hold nu kæft med det der... ja det er 90 procent idioter der anskaffer sig de hunde... men det er sgu ikke hundens skyld... det er nogle rigtige gode hunde. så længe de bliver passet og plejet og opdraget ordentligt... fuldstændig ligesom alle andre hunde.. jeg mener at den dansk/svanske skovhund hellere skulle fjernes fra bybilledet eftersom det er en af de mest agrasive hunde der er, de gør og bider sgu altid. de er bare for små til at gøre nogen egentlig skade.

• #4   25. sep 2007 jesper... go point ellers

• #5   25. sep 2007 gener kan vel ikke opdrages til ikke at komme til udtryk !
    hunderacen er jo fremavlet til at være fucked i deres hoved ....

• #6   25. sep 2007 tja Jonas greve du må mene dans/svensk gårdhund, den er total harmløs bare lille og sur smiley men jeg mener inden i kaster jer ud i en hel masse teorier så læs lige hvad dkk mener om sagen her : http://www.dansk-kennel-klub.dk/918/1227 . faktisk selv på coke har spirillen mere ret i hans meneing om sagen.

• #7   25. sep 2007 tak smiley

• #8   25. sep 2007 Spiril: Det var så ikke amstaff's hun havde, men derimod rednose pittbull.... En tand værre end amstaff....

Fik af en god politiven af vide, at en flok unger i odense, af anden herkosmt end dansk, havde anskaffet sig en pittbull, for at den skulle angribe politiet.
    Dog var de selv hunderæd (ha ha) for kræet, så den boede i et kælderværelse uden kontakt til andre, kun når den blev fodret.
    Da dagen så kom, hvor de skulle ud og lave ballade og have hunden med, for en sikkerhedsskyld, ja der var det så alle knægtene der blev skambidt af hunden. Så noget godt er der jo ved de kræ...
    Desværre måtte hunden jo aflives, da knægtene ringede til politiet for at få hjælp...

Men fatter bare Nada, om hvorfor fyre vil rende rundt med sådan en hund der får de kønne piger til at holde sig væk. Det er sgu' de små hunde der lokker pigerne til sig :o)
    Har jeg hørt....

• #9   25. sep 2007 I er helt væk..sprilien og niels.
    i udtaler jer om noget i ikke aner en skid om.
    det er vist mere jer der uintelligente. , større fjolser skal man lede længe efter.
    TAG JER SAMMEN !!!

• #10   25. sep 2007 Harley: Næ, dem der udtaler sig om noget de ikke har forstand på, er dem der anskaffer sig sådan en hund, og siger de er gode som dagen er lang, og gerne anbefaler dem til første-gangs købere...

• #11   25. sep 2007 en muskuløs fyr med en chihuahua står da helt sikkert øverst på min liste *G*

..L.. / / Som selv har en 7½ kg's ren dræber
    http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16097

• #12   25. sep 2007 vi er helt eneige i de ikke er til første gangs købere, men det er den uintelligente generalisering jeg er træt af og som s og n er perfekte eksempel på

• #13   25. sep 2007 L: Har haft glæde af at passe en del hunde. Og det virker sgu' med de små hunde :o)

• #14   25. sep 2007 Harley: Hvem er skyld i den generalisering.... Hundene eller ejerne?

• #15   25. sep 2007 der er rådne kar alle steder, såen er det.
    ejerne skal være gode ambasadører for racen, men langt fra alle er det. så i min øjne / ører ejerne

• #16   25. sep 2007 jesper:Hvis det er en hvalp og ørene ikke er ens, så er der sikkert scoregaranti. *G* Men det undrer mig ikke at piger falder for de små hunde. Når det kommer dertil, er de ca lige så kræsne, som fyre er når de møder en pige med mc smiley

..L.. / /

• #17   25. sep 2007 Hvad med de Berner sennen hunde der skambed en lille pige for nogle år siden. Hvad med den labrador der også bed et lille barn.. Eller den shæfer der gik til angreb.. eller den puddel der mine forældres hund....... Eller den dansk/svensk gårdhund der bed min kammerats doberman.... Ja, der nogle racer der bruges til kampe. Men jeg er Fuldt overbevist om at det er ejeren der er problemet i denne sag.. Og det gælder for pudlen, shæferen og alle de andre... Jeg kender flere af de såkaldte "dræberhunde", og de bliver opdraget med fast hånd. Og de er bare de sødeste hunde.. Pas på med at udtale sig om noget man ikke ved noget om.. Det er det samme som at sige at ALLE fremmede er terrorister..........................................

• #18   25. sep 2007 sådan pernille

• #19   25. sep 2007 hørt pernille

• #20   25. sep 2007 Harley tror lige du skulle prøve at slappe en smule af med natpotten, og tage og snakke en smule mindre aggressivt, S og N snakker pænt der er da ingen grund til at komme med sådan en udtalelse, speciet ikke når det er dem der har ret..

• #21   25. sep 2007 Det ville måske være en rigtig god idè hvis dem der avlede disse hunde, var lidt mere kræsne med hvem de sælger deres hvalpe til.. Det ser desværre ud som om, at det mest er pengene det handler om.. Sørgeligt..

• #22   25. sep 2007 Dean: Jeg kan godt forstå at Harley reagerer på denne måde.. Det er SKIDE irriterende når folk lægger indlæg ud på MCG med, der kan have en lidt intollerant hentydning til et emne.. Og når dette emne er lagt ud, må man forvente at der kommer nogle spydige bemærkninger.....

• #23   25. sep 2007 Pernille og andre i gad åbentbart ikke sætte jer ind i sagen , her er det så klippet. for at gøre det nemmere for jer
    De sidste 4-5 år er der sket en stor vækst i antallet af såkaldte ”muskelhunde”. Nogle betegner hundene som kamphunde, men betegnelsen er upræcis, og derfor anvender vi den ikke i Dansk Kennel Klub.

Det er den, fordi den dækker over flere kategorier af hunde – både renracede og blandede. Nemlig 1) hunde, som helt op til i dag har været avlet med kamp for øje., og hvor ”kamp-genet” stadig findes. Ved ”kamp-genet” forstår vi en medfødt patologisk aggression, hvor hunden for det første har en meget lav aggressionstærskel, for det andet angriber uden at sende advarselssignaler (ved at knurre, rejse børster, gå på stive ben) først. Det gælder bl.a. en del af de hunde, der importeres legalt eller illegalt fra Østeuropa. Og 2) hunde, som engang i tidernes morgen blev brugt til f.eks. hunde- og tyrekampe, men hvor ”kamp-genet” mere eller mindre er ”avlet ud” af racerne gennem mange generationer.

Ejere af muskelhunde har – efter DKK’s opfattelse – en særlig forpligtelse, fordi hundenes baggrund gør, at de kan finde på at angribe andre hunde uden at varsle først. Sådanne hunde bør ikke – efter 9-10 måneders alderen – gå løs. Når hunden skal have lejlighed til at lege med andre hunde, må det foregå som en ”planlagt kontakt” – altså ved aftale med en anden hundeejer (typisk med en hund af modsat køn) og på et sted, hvor der ikke kan tænkes at komme andre hunde fordi.

Dette er klippet ud fra den store sammenhæng

• #25   25. sep 2007 dean h... jeg har mødt en hel del kamp hunde på min egå ture med min egen lille lap.. og her møder jeg en del forskellige... og ALLE de kamp/muskel hunde jeg møder er søde og rare og har intet sygt i sig.... der imod er som sagt de dansk/svenske gårdhunde pisse ærgelige at møde da de er nogle lorte hunde (90 procent af dem i hvert fald) en enkel labrador er syg i bøtten og en enkelt puddel. og 2 schæfere. men alle muskel hundene er stille og rolige og ikke spor aggresive. og der er vel en 10 stykker af forskellig art.

• #26   25. sep 2007 Pernille: husk lige, at 10 bid/angreb fra en schæffer eller retriever ikike er voldsomt ifht. den samlede bestand af racen, set ifht 10 bid/angreb af af race der findes en del færre af.
    Svarer lidt til at sige, at en Suzuki er en dårligere MC end en Zongzhen, fordi der står flere suzuki'ere på værsted end Zongzhen'er...

• #27   25. sep 2007 En muskelhund er jo dybest set avlet frem, derfor de kan tænde af i en anden grad en andre hunde.

At det langt fra er alle hunde der er problemer med er da helt korrekt, problemet er vel egentlig bare, at hunden er langt stærkere end dens ejer, som desværre sjældent når hunden går amok er uden skyld

De fleste er jo selv mere eller mindre retaderede, og skal vise sig ved at have sådan en hund. Det er bestemt ikke kun hundens skyld, men mon ikke der er noget om det, når selv hundepatrulje fører, kenneler og andre fraråder folk til at have den slags hunde?

Kunne det tænkes, og jeg spørger bare, at hunden er avlet til at være mere voldsom end en gravhund?
    Ved da godt dem der har netop en pitbull sagtens kan holde styr på dem, det er derfor vi oftest ser det netop er gravhunde som har revet deres ejer rundt for derefter at piske frem direkte efter struben

• #28   25. sep 2007 Jesper: Ja, det er jeg godt klar over.. Med det ændrer ikke på at ALLE hunde kan være farlige i de forkerte hænder..Desværre er der bare enormt meget fokus på "dræberhunde".. Derfor har jeg også skrevet tidligere at det ville være en god idè hvis avlerne var lidt mere kræsne med hvem de sælger deres hvalpe til.. Jeg ville sgu ikke sælge en lille sød hvalp til en eller anden ung, smart knejt der kommer og smider X antal kr. på bordet.

• #29   25. sep 2007 Enhver hund kan da dybest set være farlig det er korrekt.

Desværre har enkelte racer bare et gen som gør, at når det kokser for dem, så kokser det totalt, og ejeren som den seje dreng han nu er, kan IKKE redde situationen, det havde nok være nemmere at redde sådan en situation med en gravhund eller sådan en paris hilton rotte fanden

• #30   25. sep 2007 Egentlig lidt det samme med slanger...

Hvorfor er en tigerpython egentlig forbudt? Altså bare fordi sådan et krapyl på en 7 meter nok snildt kan gnaske lidt i en, så skal den bare opdrages med en hård, fast og kærlig hånd...

Så spiser den nærmest af hånden... smiley

• #31   25. sep 2007 Jamen så kan jeg ikke se at det er hundens skyld.. Jeg kan sgu kun sige at det er mennesket gennem årtier der har smadret denne hunderace..
    Før i tiden var det rottweilere og dobermans der var de farlige hunde.. Nu er der bare kommet en anden "synder".
    Vi vil altid have det problem når vi har dyr imellem os. Kunsten er bare hvordan det takles. Så i stedet for at smide lorte kager efter hinanden, kunne man komme med konstrutive løsningsforslag i stedet.. Og det er selvfølgelig vores politikere der skal tage problemet op.. Få genindført snor loven og et regelsæt for særlige hunde, så er vi vist skridt videre..

• #32   25. sep 2007 lige præcis pernille, tolerance og fornuftighed er vist nøgle ord til denne diskusion

• #33   25. sep 2007 Hvornår har en dobermann været farlig?

Det var da en meget populær race, eneste lovmæssige der er sket med dem er så vidt jeg ved, at man ikke må tupere? halen herhjemme mere?

Jeg vil stadig til enhver tid hellere møde en dobermann end en pitbull da. At en Dobermann så er en voldsomt flot hund kan måske have en del af forklaringen, synes desværre også mange af de såkaldte muskelhunde ligner sådan lidt nogle fladsnudede ting der har haft for meget fart på ind i en mur smiley

Nej... slanger ved man hvad er,,, De skyder ikke ligefrem en uoverskuelig fart, og gør yderst sjældent

• #34   25. sep 2007 Pernille: Der er så også den forskel, at hvis en Cocker Spaniel eller Boxer (eller andre "alm." hunde) er agressive, så kan man lettere få dem ned på jorden, ved at vise modagressivitet (altså råbe højt), desuden bider de fleste hunde kun en gang og giver slip med det samme. Som oftest er nervøsitet en stor del af årsagen.

En Tosa, Dogo, Pitbull osv. er en del sværere at få kølet ned igen. De bider mere end en enkelt gang, og de giver ikke slip med det samme.
    I modætning til de andre hunde, er der oftere agression med i billedet når de går til angreb. Der er altså noget der skal tænde dem. De er af natur ikke nervøse, så du kan ikke skræmme dem på samme måde som de andre...

Måden at løse det store kamp-hundeproblem på, er ved at ejere og opdrættere accepterer det ikke er små nuser hunde. Men at der ligger nogle gener i dem som er blevet fremavlet i mange generationer.
    Så men en kontrol, der sørger for opdrættere er seriøse, og at disse sørger for at hundene ikke havner i ukyndige hænder kan gøre meget.

Mange ser desværre hunde som et mode-fænomen. Både kamphunde og hilton-hunde. Desværre glemmer ejerne det ikke bare, at hundene ikke ved de er et modefænomen...

• #35   25. sep 2007 Skal vi ikke lige blive enige om at Amstaff og Pittbull er 2 forskellige hunderacer.
    Amstaff´en er videre avlet som showhund og familiehund. Det vil sige en standardiseret bygning og roligt og pålideligt temperament.
    Ja, det er en videre avl af pitbull, men gener bliver udvasket gennem generationer. Når man så tænker på at udviklingen til den amstaff vi kender i dag startede i 1936, så er der nok ikke meget pitbull tilbage i den..
    Forresten er der også givet dispensation fra Dansk Politihundeforening til, at den kan godkendes til kåring som politihund. Så helt slem kan den vel ikke være ???

• #36   25. sep 2007 For 15 år siden var det dobbermann og rottweiler der var problemet.

Pernille: Mennesket har ikke smadret de pågældende hunderacer. De er gennem flere år, fremavlet med de gener der har været brugbare. Og man har derfor fået en flak racer, som var som de skulle være.
    Den menneskelige fejl består i, at man vælger at bruge en hund, med disse fremavlet gener, som familiehund.
    Amstaff'en har i mange år forsøgt at distancere sig fra Pittbull'en, som den stammer fra. Og man er i dag nået langt med den race, men det tager noget tid endnu.

• #37   25. sep 2007 Kim v
    nej lige der kan jeg ikke blive enig med dig i at Amstaff og Pittbull er 2 forskellige hunderacer, hvis du kigger på generne i henholdsvis de såkaldte 2 racer er de identiske.

• #38   25. sep 2007 snor loven ville da være noget af det værste man kunne finde på... går selv aldrig i snor med min... men han er så også godt opdraget og kommer når der bliver kaldt... kan man ikke det... skal de selvfølgeliog i snor

• #39   25. sep 2007 De er af natur ikke nervøse, så du kan ikke skræmme dem på samme måde som de andre...
    skriver jesper
    hvad tror du er mest stabil... en nervøs hund eller en ikke nervøs hund.... og hvad tror du så er farligst... en nervøs hund eller en ikke nervøs hund......
    det er tilladt at tænke før man skriver

• #40   25. sep 2007 Dean: Vi deler også mange gener med aberne ikk ?

• #41   25. sep 2007 findes der ikke hundegalleri ? smiley
    eller tag den med på kattegalleri så kan i få alle de gamle fede kællinger op af stolen for en gangs skyld

(i min verden er det altid fede single kællinger der har katte) kald mig bare enrettet men sådan er det ;D

• #42   25. sep 2007 Tror sq jeg køber mig en løve som kæledyr! og når den så æder vaskemaskinen, naboens børn & Volvo......Jamen så fatter jeg det bare ikke...for jeg har jo opdraget den så godt?!?!

Hmmm....Kan det mon være at man ikke kan "Opdrage" vildskaben ud af et dyr"

• #43   25. sep 2007 feks starte med : min dræber gravhund har ædt naboens fede misser , hvordan får vi den ud igen ? eller skal vi bare vente på misser bliver til hundepøller ? smiley

• #44   25. sep 2007 Kamphunde og skydevåben kan sammenlignes: Der er ingen fornuftig grund til at man skal eje den slags ting. Min mening kort

• #45   25. sep 2007 Må man eje en flodhest som kælehest?

Tror den ville være ret let at parkere... smiley

• #46   25. sep 2007 Så går der hat og briller i det hele... Flodheste er faktisk det dyr der har flest menneskeliv på samvittigheden..!!!!!!!!

Vi kan aldrig blive enige og det hundeemne. For der er flere meninger end der er mennesker, og sådan vil det altid være..

• #47   25. sep 2007 Der må vil være en grund til udsendelsen, synes man tit hører både fra dk og andre lande, at såkaldte "muskelhunde" går amok.
    Selv på familiemedlemmer.
    Så kan man være nok så klog på hundeopdragelse, hvis hunderacen går kold i hjernen.
    problemet er jo åbenbart, at de overhovedet ikke kan stoppes uden man sætter livet på spil.

• #48   25. sep 2007 nu må i kraft edme spænde hjelmen og gerne så hårdt at i kan få det sidste rest af ilt væk fra hjernen....

Pkt 1: de hunde i snakker om de er aldrig blevet avlet til at være "kamphunde", det de er avlet til det er som arbejde hunde... det er der for at de i alle andre lande bliver kaldt for Bullrot dogs... der med ment de er blevet avlet så stærke i bygning fordi det er hunde der skal vogte og bisse kvæg, til sammen ligning med en fårehund af div racer....

(link fjernet)

det er så et link til en der faktisk har brugt tiden på at sætte sig ind i hvilken hund det er som i gør jeg kloge på

jeg har selv haft en og har reddet yderligere 2 fra spassere der ikke vidste hvad det var de havde med at gøre....

og jeg har aldrig haft en sådan trofast og glad hund, som ham jeg havde... men i kan jo prøve om i kan gå ind i et fremmed hus med en hund uden den bider jer..... det kunne man ved mig.... det kan posten bevidne...

og ja han er aflivet da min X og jeg gik fra hinanden og der var ikke andre der skulle have ham... og ikke fordi der var problemer med ham.....

claus

• #49   25. sep 2007 men er da glad for at se at intolerance og uvidenhed fungerer i bedste velgående i lille dk....

i øvrigt.... hvad er en shai pai hund ??? ived den med masser af rynker og blå tunge ????

• #50   25. sep 2007 Og Danmarks farligste dyr er en skovflåt, sådan rent statistisk ihvertfald!!!!!

Fik denne udtalelse fra Mike S her på galleriet i en anden tråd ((link fjernet)
    Allan... Ca 50% af de Am Staff der er importeret er Pitt Bull's man får bare en stamtavle der siger Am Staff, Så er alle glade og kun en kender kan se om det er rigtigt, og så er den jo lovlig.

Det er sgu da et problem hvis det er tilfældet.

• #51   25. sep 2007 det er sådan og ja det er et problem.. og et stort et, men det kommer sig jo af at folk vil spare en 5er... i stedet for at købe hund ved en kennel der opdrætter selv

• #52   25. sep 2007 Claus hvor er det lige du vil hen med dit nu må i kraftedme.......

Vi er alle sammen godt klar over at de hunde har en funktion , at de er kvæghunde er 1 ting der bare gør dem extreme i deres smertetærskel men det gør dem ikke mindre farlige og uegnet som netop Kamphunde vel ?
    det som nogen af os mener er at de egentlig ikke bør høre hjemme hos en potens udfordret personlighed

• #54   25. sep 2007 ja oki men hvem er i til at bedømme hvem der er det ???

jeg valgte den race hund fordi jeg kender hunden og rejser meget så mi X hun ikke var helt palle alene når jeg var ude at rejse... at hunden så blev så forkælet og opdraget så godt at det blev en skødehund, som end ikke ville ud i regnvejr men hellere lege eller ligge i sengen med min kammerats datter

er alle der tager til irak / afghanistan med forsvaret så også potens udfordret våben liderlige spassere ????

• #55   25. sep 2007 Nej de er ansat i militæret, det er deres job søde....

• #56   25. sep 2007 Dean: RIGTIG godt råd... Kald ham IKKE for "SØDE"

• #57   25. sep 2007 claus K

Hvor vil du hen med dit irak...

• #58   25. sep 2007 ja og det er vel et job man tager ligesom at folk bliver pansere for at få magt over andre er det ikke det i siger med folk der har de hunde

• #59   25. sep 2007 huh ?
    jeg prøver bare at få tonen ned i et lidt andet leje, da det går rimeligt højt

• #60   25. sep 2007 Hmm,er det et mcgalleri?

• #61   25. sep 2007 "Søde" siger man til en lille prinsesse... Ikke til en voksen mand..

• #62   25. sep 2007 eller gerne vil lege med våben...

men det er mørkeligt nok Amstaff er godkendt som politi hund hvis de er så farlige...

man undres

• #63   25. sep 2007 Harley: Så skift nervøs ud med ordet kny.
    Og til dit svar. Så er det den ikke nervøse hund der er potentielt farligst.
    For med den nervøse ved man den kan bide, og kan tage sig sine forholdsregler efter det. Med den hund der tænder af uden varsel, får man ingen advarsel, og kan derfor heller ikke tage forholdsregler mod det.

• #64   25. sep 2007 Nej Claus det vi egentlig nok alle kan blive enige om her er at lige nøjagtig en Amstaff/ pittbull er en farlig hund og den ligger ret højt på farligheds skalaen, (se mit klippeklistre fra dkk i en tidligere tråd ). SÅ derfor er det en farlig hund som i de (u)rigtigte hænder er en potent dræberhund.
    I mine øjne burde den forbydes helt , men det hjælper jo ikke en skid, da pittbullen jo netop kom til at hedde Amstaff da den blev forbudt.

• #65   25. sep 2007 Amstaf er ikke godkendt til politihund , det er KUN Rottweiler, Schæfer,Hoovawart,Snauser,Doberman.
    at de kan godkendes til at tage prøver på politihundetræning er noget helt andet.
    Pernille i sønderjylland siger man søde til alle, og jeg har lige været sammen med en masse sønderjyder, så det var ikke en sviner.....

• #66   25. sep 2007 Snauser = Riesensnauser

• #67   25. sep 2007 dean H. en mc er også en potentiel dræber i de forkerte hænder... så den skal også forbydes... den slår i hvert fald flere ihjel om året end nogen som helst hund gør.

• #68   25. sep 2007 I skulle hellere være efter dræbersnegle;har alene i år mistet 4 katte og 3 hunde til de møgdyr IIIIHHHHH altså.
    Faneme belastende....!!!!!!!!!!!!

• #69   25. sep 2007 Jeg synes stadig vi burde indkøbe en fælles kæleflodhest, så er der ikke mere at diskutere om...

Jeg kan snildt have den liggende i badekarret, ingen problemer der

Er da dybt åndsvagt at fortsætte med at diskutere hvorvidt hunderacerne er farlige eller ej. Fakta er, at ligemeget hvilken hund man har, kan den opdrages til at være mere eller mindre syg. Har man så en hund der i forvejen har tendensen til det, så kan det jo gå rivende galt.

Der er jo himmelvid forskel på at blive angrebet af en lille gravhund, og en pitbull/amstaff whatever de grisehunde hedder.

At det så desværre i lille DK idag er sådan, at mange af dem der har den, ikke just hører til dem der fik studentereksamen på 3år, gør bare problemet endnu større. Hvor man måske før hørte om 1 angreb om året, hører vi nu om langt flere fordi enkelte sinker skal have hunden, og gøre den aggresiv

Er jo det samme med den lille kerne af mc'ister og billister der ødelægger andres ry ved at være totalt forladt for tankevirksomhed.

• #70   25. sep 2007 Xander; 100% korrekt !!.
    Meninger er som røvhuller....alle har en.

• #71   25. sep 2007 dean det vil sige det ved du så mere om en min kammerat der er hunde føre i politiet han har en scheffer nu men vil have en Amstaff næste gang

og du skal ikke kalde mig søde uanset hvor i landet du kommer fra....

og nej vi kan aldrig blive enige om at de hunde er farligere end andre racer,

det vi kan blive enige om det er at mennesker er farlige

en riffel, pistol eller kniv er heller ikke farlige men det er ham / hende der er bag ved den og det samme med hunden.....

og lad nu være med at sige at en nervøs hund ikke vil bide. hunde bider kun hvis der er nervøse eller presset op i et hjørne...

• #72   25. sep 2007 Iøvrigt; 25 velkomstpoint til en kæleflodhest.Så må I andre give resten....for ind skal den sgu!!

• #73   25. sep 2007 og når de bliver luftet lugter de

• #74   25. sep 2007 Xander ja det ved jeg godt..men lige nu er jeg i danmark, hvis jeg havde været i Frankrig kunne jeg også bruge min picard, som brugshund

• #75   25. sep 2007 Amstaff og pitbull er ikke den samme hund....

og de er ikke kny de er nysgerrige og modige

• #76   25. sep 2007 Godkendte racer i politihundeforeningen.:
    Schæfer Boxer
    Briard Dobermann
    Groenedael Hovawart
    Lakenois Malinois
    Retriever Riesenschnauzer
    Rhodesian Ridgeback Tervueren
    Rottweiler Sennenhund
    Bouvier des Flandres

Sakset på bedste vis fra.:
    http://www.politihund.dk/

• #77   25. sep 2007 Xander, korrekt, mit saksen glippede...

Men går udfra, som jeg læser det, at de indsaksede racer er godkendte på forhånd, såfremt man har den nødvendige dokumentation?

• #78   25. sep 2007 Claus K: Det link du giver længere oppe, er bare et bevis på man kan skrive hvad man vil på nettet...
    Amstaff'en er baseret på videravl fra pittbull, og det var først i 1936 den blev anerkendt som en særskilt race fra pittbull.
    Det var avlen af pittbull der gik i 2 retninger. En for dem der ville lægge vægt på kamphundegenskaberne, og en retning for dem der ville fremavle familiehundegenerne.
    Sidstnævnte er så i dag kaldet amstaff.
    Og nej, de er ikke godkendte til politihunde, netop fordi de låser i kæberne.
    Eneste godkendte politihunde er:
    Schæfer, Briard, Groenedael, Lakenois, Retriever, Rhodesian Ridgeback, Rottweiler, Bouvier des Flanders, Boxer, Dobermann, Hovawart, Malinois, Riesenschnauzer, Tervueren og Sennehund

• #79   25. sep 2007 Mon jeg kunne stille op med en kæleflodhest?

Tror egentlig den kunne gøre sig semi godt i agility. Den er jo ikke hverken øre eller halekuperet...

At den måske er overvægtig må jo bare være endnu mere fortalende for at den skal deltage

• #80   25. sep 2007 nå så de kan låse deres kæber der kan man bare se.... det de gør er ikke at låse dem de kan bare blive ved med at holde fast... der er iøvrigt en af de eneste hunde racer der kan fange og holde fært i luften hvilke gør dem til perfekte rednings spore hunde...

personlig mener jeg at i er mere farlige end hundene er... utroligt nok at i køre mc måske skulle i hellere klippe jeres liguster hæk og pleje jeres friværdi....

• #81   25. sep 2007 Hvis en hund går efter armen, men også tror det er en leg, så har du to muligheder:

1. Riv din egen arm af. Derefter: Sæt armen fast i dit eget bagparti, og begynd at logre - hunden tror nu bare at du er en ligesindet der vil lege

2. Riv din egen arm af. Derefter: Kyl din arm af helvede til. Hunden tror nu du vil lege. Få derefter et grin over hvor dum hunden er.

• #82   25. sep 2007 Låse kæbe = bide sig fast og være for terrier stædig til at give slip.
    Ok, enige? Ved sgu' godt at der ikke gå en lås i kæben, så man så skal ud og finde en nøgle der passer.
    Xander, læs mine indlæg, det er ikke amstaff jeg taler om som værende kamphunde.
    Kender da et par stykker der har haft amstaff's. De fleste vidste godt hvad de havde for enden af snoren. To af dem måtte til gengæld aflive deres hunde. Hunde som kunne have været gode familiehunde id e rigtige hænder.

• #83   25. sep 2007 Hottentot: Hvis det nu er 2 hunde, som i indslaget i går. Hvad skal man så bruge til at kast sine løse arme med? :o)

• #84   25. sep 2007 Så er man så småt ved at være presset, dog kan man muligves redde situationen ved at på forhånd have en arm med fra en god ven, som man så i den pressede situation kan bruge.

Man skal dog ikke benytte sig af denne fremgangsmåde for tit, da ens venner ofte hurtigt vil fordufte ellers

• #85   25. sep 2007 Ja eller også skal bare have nogle gode ben der kan sparke langt :o)

• #86   25. sep 2007 "Ja, motorcykler er vildt farlige, ligesom muskelhunde, så hvis hundene skal forbydes skal motorcyklerne også. Og så skal vi også forbyde biler, for de er også farlige. Leverpostej er faktisk også farligt hvis man får det i den gale hals, så skal det også forbydes!"

Helt ærligt, hvad er det for en latterlig måde at argumentere på?? Hvorfor kan I muskelhundeejere ikke se i øjnene at det er et problem og tage ansvar for det? Istedet for at blive ved med at påstå at jeres hund er bare så sød og venlig, faktisk er det alle de andre hunde der er farlige, og jeres hunde er bare syndebuk i en stor hetz mod muskelhunde.

Jeg blev chokeret over at se det program i går og høre at Rigshospitalet behandler et muskelhundebid hver uge! Ja, der er andre hunde der kan være farlige, men det ændrer ikke på at det er et problem med det modefænomen muskelhunde er blevet. Og at rigtig mange uerfarne mennesker køber en, enten fordi de synes det er sejt, eller de vitterlig tror det er en sød lille familievovhund.

• #87   25. sep 2007 Gad vide om jeg så også i form af mine enorme svulmende muskler også er et modefænomen? smiley

• #88   25. sep 2007 jeg har ikke en muskelhund... men derfor må man jo godt kunne lide racen ik... jeg har en lille lap... (dog en stærk en af slagsen... men det tæller vel næppe med som muskel hund) men han er da også kommet til at bide mig et par gange under leg og sådan... det sker jo... men det har så igen heller ikke været noget jeg skulle på skadestuen for...

• #89   25. sep 2007 Ja det i så har klippet fra politihund.dk er dem der kan TRÆNES i PH og det er ikke det samme som at de må bruges som tjenestehunde, Det de lister op er de hunderacer de gerne vil se på deres træningsbane.Jeg ved en smule om det da jeg selv har gået som vagt hundefører og min kone uddanner lydighedsinstruktører i dkk, mine hunde er trænet både i PH og DKK og de hunde vi må gå med som vagt, er dem der er blevet listet af mig tidligere, Jeg havde selv 2 rottweilere indtil Januar, så ja jeg ved noget om det. Claus jeg tror din politiven tager røven på dig ved at sige at han skal have en amstaff. ud over det Claus så jeg kalder hvem jeg vil hvad jeg vil , specielt når de skriver sådan her nu må i kraft edme spænde hjelmen og gerne så hårdt at i kan få det sidste rest af ilt væk fra hjernen....

• #90   25. sep 2007 Ja det er der, men vi må stadig gå med de samme hunde
    som PO gør

• #91   25. sep 2007 En hund er vel god til det, den i gennem mange generationer er fremavlet til. Det er også derfor man kan tale om racetypiske træk. Der er naturligvis med hunde, som med alt andet, ingen regel uden undtagelser.
    Hos hunderacer som pitbull og lign. kamphunderacer, tillader jeg mig at kalde dem, har man jo bevidst forsøgt at fremavle en hund som er totalt frygtløs, og som i kampøjeblikket (når hjernen slår klik) er totalt imun over for smerte. Det er endvidere nærmest totalt umuligt at råbe hunden op, når først det har slået klik for den, for den sanser ikke andet end modstanderen, Dette er selvfølgelig skidesmart når man er en kamphund, som skal kæmpe til sidste blodsdråbe, men som familiehund er en sådan totalt uegnet.
    Ligeså uegnet er en labrador som vagthund, for den tror på det gode i alle levende væsener, og kunne ikke i sin vildeste fantasi forestille sig, at nogen ville gøre den ondt. Det er nok mere mere sandsynligt at en Labrador ville tage tyven med på en rundvisning.
    Som jeg skrev tidligere, ingen regel uden undtagelser, og alle hunde kan ødelægges med indavl, forkert opdragelse osv. Men som grundregel, en hund er god til det den er fremavlet til gennem MANGE generationer. Så kan man spørge sig selv hvad folk vil med en "Kamphund"

• #92   25. sep 2007 Xander: Så lad os tage et konkret eksempel fra udsendelsen igår.
    De 2 hunde der overfaldt den lille terrier/dansk-svensk, var ikke amstaff, men derimod pittbulls. En race der er fremavlet på kamp-egenskaberne.
    Er det noget piveri, når man er af den mening, at begge hendes hunde skulle have været aflivet?

• #93   25. sep 2007
    Sikke en debat. :o)

I kraft af mit arbejde på en dyreklinik ser jeg et stort spekter af hunde og deres ejere. Alle racer er repræsenteret og alle former for mennesker er repræsenteret.

Der er en der spurgte til en shar pai - det er en kamphund som faktisk betegnes som en af de værste.
    de shar pai jeg har mødt har været super søde - intet ondt i dem. (bare en sidebemærkning)

Jeg mener man skal have flere forskellige ting med i sin vurdering af hunde og man kan ikke generalisere en hel hunderace. Svarer jo til at man siger alle mennesker med sort hår er spassede.
    Det som jeg selv konkludere på er hvordan hundene reagere hos dyrlægen(os) og hvad folk fortæller om hunden. Hos dyrlægen er det typisk en lidt presset situation hvis ejeren er nervøs, hvis hunden er utryg osv.
    Vi ser ofte hunde, som når de kommer hos os, tænder på et splitsekund. Dette er ofte rottweilere.. ja selv en lille hvalp på 10 uger af den race angreb fuldstændig uforudset og uden advarsel en dag.
    Jeg har arbejdet forskellige steder og vil lige pointere at vi bruger meget tid på at dyrene kan li at komme i klinikken og er glade for os. (er jo ik fedt at arbejde med utrykke/sure dyr).
    De amstaffer der kommer er som regel ganske søde hunde, men de tænder hurtigt. det store problem med amstaff ser jeg som værende ejerne.. sjovt nok er det typisk unge fyre der skal have en potensforlænger men som INTET ved om at have hund. - eller spinkle piger som intet ved og som ingen kræfter har til at holde hunden hvis den trækker osv. Og HER går det desværre til tider ret galt. Men det er mest pga uvidenhed overfor racen og generelt det at have hund.

Jeg ville også ønske der var et såkaldt "kørekort" til at få hund, for vi ser hver dag så mange misforståede hunde og ejere.. Og det er trist.. nogle står til at redde og andre hunde er ødelagt for livet desværre.

Andre hun bider og overfalder også, men min erfaring er at efterhånden så er der flere folk der har forstand på en schæfer der køber en schæfer og lign. så ejer og hund kommer til at passe bedre sammen.
    desværre er amstaffen en modehund i øjeblikket og alle køber den bare.. Og dette gør så at ejer ikke aner et klap om racen og det kan nemt gå galt.. + at største delen af amstafferne døjer med allergi mm. dette kommer også bag på folk da lige præcis disse unge typer der er fornuftige nok til at få deres amstaffer behandlet, sjovt nok har STORE problemer med at ville betalte for at deres hund får det bedre. (et lille surt opstød herfra oveni)

Man kan ikke skære alle over med én kam.. men alligevel kan man generalisere en lille smule når man har set 12-16 af de samme tilfælde kort tid efter hinanden.

/Ane

• #94   25. sep 2007 hunde der er trænet som direkte kamp hunde de skal aflives ikke nogen tvivl om det da de er farlige men det er ikke noget men racen at gøre og der er det jeg har prøvet at komme igennem med, men det er dog imponerende at folk er så intolerante over noget som de ikke har noget at gøre med til hverdag...

en af grundene til at alle hunde bid man læser om i feks EB bliver formuleret til at komme fra bull hunde er at der er et billede af en rednose som politiet indragede fra en person vist i et tv program for et par år siden

men oki tro i bare på det i ser og høre ubetinget i medierne

• #95   25. sep 2007 dean h hvad er en shai pai ????

• #96   25. sep 2007 Der er da vist en der har fået det forkerte ben ud af sengen hvad Claus? smiley

• #97   25. sep 2007
    og vil lige tilføje at de tilfælde hvor ejer og hund passer sammen og ejer sætter sig ind i det at have hund med hieraki osv. - Der er hunden ALTID afbalanceret og sød! Og det er uanset racen! Jeg har set velopdragne chihuahuaer, schæfere, labrador, gravhunde, amstaffer osv og lighedstegnet mellem disse er en ordentlig opdragelse og en ejer der forstår hvad det er at have hund!

Desværre er der bare for få der sætter sig ind i tingene inden de anskaffer sig en hund.

De er ALT for lette at anskaffe sig!

• #98   25. sep 2007 Som Ane siger, det er for let at anskaffe sig en hund

Så jeg foreslåt hermed at vi investerer i en kæleflodhest,,,
    Måske en kampko kan gøre det, men så skal den være rød

• #99   25. sep 2007 Det er en kinesisk kamp hund eller rynkehunden som flere også kalder den hvorfor?

• #100   25. sep 2007
    Claus:
    Shar pei er en kinesisk kamphund - har mange folder over hele kroppen og ser ellers ret nuser ud, men er betegnet som en af de værste kamphund.

• #101   25. sep 2007 nej hottentotten det har jeg ikke. hader bare det der pis, at folk de hammere ned på noget bare fordi de ikke kan lide det, de skulle vøre noget mere tolerant...

der for reagere jeg som jeg gør og bliver imtolerant over for dem

• #102   25. sep 2007
    Shar peien ligner faktisk lidt en flodhest med de små ører :o)

• #103   25. sep 2007 vi kan da godt begynde at lege hvemvedhvilkehunderacer, men jeg tror ikke lige du skal starte

• #104   25. sep 2007 Claus, i know, bare rolig

Synes bare det er ved at tage lidt overhånd det her kasten efetr hinanden...

Måske vi skulle holde mus? smiley

• #105   25. sep 2007 knus til alle iøvrigt

• #106   25. sep 2007 Dog flest knus til mig... Ikke???????????????

• #107   25. sep 2007 det er ikke det jeg mener Dean men i er så forhippet på at de hunde de er farlige men en shai pai er og så en "kamphund" og faktisk mere end de andre er for den er 100% opdrettet til det

• #108   25. sep 2007 Hottentotten nej nej du kommer jo fra Randers og ALLE i Randers vil jo slåsse smiley

Øh ja Claus men jeg kender ikke lige til et tilfælde af bid fra Shai paien. såe om den hedder det ene eller andet er sådan set lige meget.
    Selvom jeg foreksempel selv har haft rotter går jeg heller ikke hen til en fremmed rotte, da du ikke ved hvad du står overfor

• #109   25. sep 2007 Øhh.. Hvor mange af de rynkede hunde findes der overhovdet i DK?? Ikke ret mange.. kna det mon være derfor der ikke er så mange registrede overfald fra denne race?? Og det er sgu den grimmeste hund der findes på denne jord.. Udover en af de hårløse....
    Bare lige min mening...

• #110   25. sep 2007 syntes lige i skal se på denne side

(link fjernet)

• #111   25. sep 2007 Claus K: Troede altså du var klar over at amstaff ikke er en kamphund. Hvorfor læse om noget vi er enige om i tråden?...

• #112   25. sep 2007 jesper jeg er klar over at de ikke er det men det er der tilsyneladende mange der ikke er....

men samtidig siger jeg at man kan gøre alle hunde til "kamphunde" hvis man vil...

• #113   25. sep 2007 Claus K: Ja mon ikke
    http://www.thefunnydogs.com/wp-content/uploads/2007/02/mad-dog.jpg

• #114   25. sep 2007 allan.min lille lap er 1,5 år og er skide sød. den vejer små 26 kilo.. og er virkelig nuttet... men han går i flæsket truende/uindbudte mennesker... det er godt nok ikke noget vi har lært ham... så en lab kan altså være en fin vagthund

• #115   25. sep 2007 Lige meget hvad folk siger. Så er de hunderacer avlet til vildsvinsjagt, kamp osv. I gennem mange hundre år. Så de bliver ikke bare rolige og nemme. Hvorfor tro du/i at man havde valgt at parre en muskeløse hundre racer med små arrige hundre som er nemt ved at fare op som terrier. Muskler og en hidsig opfarende sind. Så har du en hund som er god til freksembel vildsvinsjagt. Kombineret med en meget høj smertetærskel så er det en hund som er farlig at have hvis man ikke er opmærksom på den og dens krav.
    Og det er alle de "1/2" danske IKKE. Og ja - jeg tager dem over en kam nu.
    En ting er at have sådan en hund fordi den skal fungere som vagthund osv. Det er sku fint nok- bare den er trænet og man er ordenlig ved den. Men den måde som man ser så mange folk (især unge mænd med lille pik syndrom) har den på er sku tegn på total hul i hoved.

Min hund er også en "farlig" hund via at han vejer 60 kilo og har kæber som en boltsaks - men han er blevet trænet til at omgås børn, små hund, hvalpe, mennesker, heste, osv osv. Vi træner i danske kennelklub og ved PH 2-3 gange om ugen. Samt det det bliver til det dagligt. Det er sku et krav når man har en stærk sund hund med behov for metal og fysisk udfoldrelse.

Der er alt for mange som bare skal have sådan en sej hund (muskelhund) uden at vide hvad fanden de laver.
    Folks opfattelse at hunde - er at alle kan sku opdrage en hund. På samme måde som børn. Det kan alle sku.
    Men hvis dette var tilfældet så ville der ikke være så mange aggrasive hund og fuck up børn/unge.

Dagens Morfar fra Fenris.......

• #116   25. sep 2007 vi kan vist alle blive enige om at man bør tage et kursus før man får hund (eller børn)

• #118   25. sep 2007 Jeg vil nu stadig fastholde, at hvis ikke "kamphunde" havde deres latente raseri og farlighed var der stort set ingen der gad at eje en sådan...... Det er jo det der åbenbart er det tiltrækkende hos den.... Denne type hunde tilbyder kun en ting andre hunde ikke kan, og det er deres ustoppelige aggresivitet når først de tænder af...

• #119   25. sep 2007 Det er sandt.... Du har bare bildt dig selv ind at det ikke hænger sådan sammen...... Det er ikke ondt ment, alle gør det med et eller andet, mig selv inkl. selvfølgelig

• #120   25. sep 2007 Alle hunde af en hvis størrelse kan i de forkerte hænder opdrages til at være mere farlige end godt er.

Når disse "muskelhunde" er specielt farlige skyldes det jo at gennem deres fremavl er de: stærke, reagerer aggresivt på smerte, har en usandsyndlig høj smertetærskel og at de går bersærk i kamp.

Så kan det godt være at det er den skønneste familehund i det rigtige menneskes persons varetægt, men når det går galt, går det rigtigt galt.

Og der er , lad os kalde det almindelige mennesker, der falder for denne hund og har den fornødne indsigt, men der er altså også rigtig tabertyper der har hunden af alle de forkerte årsager.

• #121   25. sep 2007 Ja "kamphunde"!! PuuuuHaaaa de er godt nok farlige og angriber alt og alle...

http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=2&sort=date&page=2&content=19120

• #122   25. sep 2007 Man kan jo ligefrem se vanviddet i den øjne...

• #123   25. sep 2007 http://www.youtube.com/watch?v=t_PUlMbY7HY

Se selv hvor farlige løver er! de er blodtørstige rovdyr...

• #124   25. sep 2007 Jep J: Det kan ikke være derfor. Der er en der har skrevet længere oppe at den er snotdum... smiley Tror sgu den er bange...

• #126   25. sep 2007 Fandt lige nu min brors profil med han's "kamphunde"
    http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5223
    Selvom de er er bidske ud, så er de sgu søde, men har dog kun mødt Nemo og Papaya , og de er sgu kære på deres klodsede og lidt smågrimme facon.

Eneste minus jeg kan komme på er at de prutter hver gang jeg har mødt dem.

• #127   25. sep 2007 Pernille: (link fjernet)
    Men det siger ligeså lidt som dit link...

• #128   25. sep 2007 Man starter med at læse en umiddelbar interessant tråd og vupti den bliver til amerkaner-bashing. Øv.

Vi lever i et møgforkælet land, hvor ytring og fordømmen er gratis og handling og forståelse kræver man letter rumpen og tør tage lidt øretæver.

• #129   26. sep 2007 meninger er som røvhuller, alle har en om alt og det skal ydres

• #130   26. sep 2007 jesper det link det viser faktisk rigtig meget... det starter som leg men da de brgynder at slå hunden eskelere det

Kommentér på:
Ang. Såkaldte kamphunde.

Annonce