{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.197 visninger | Oprettet:

Hvilken kassevogn? (til kr. 30-35.000) {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Jeg skal anskaffe mig en varevogn, og vil have én, der ikke skal betales strafafgift på (dvs., ældre end 6/1998). Varerummet skal være stor nok til at transportere 2 stk. banecykler, så de må gerne stå tæt. Jeg har øje på mange forskellige, men vil gerne høre godt og skidt om de forskellige modeller. Listen er lang, men jeg håber, I vil bære over med mig og give dén respons, I nu kan. På forhånd tak!

Jeg regner med at skulle betale maks. kr. 30.000 (måske kr. 35.000).

Listen over potentielle van's, i alfabetisk rækkefølge:
* Citroën Jumper
* Fiat Ducato
* Ford Transit (ruster de meget??)
* Hyundai H1
* Mercedes Vito (er der stor forskel på de forskellige Vito'er??)
* Mitsubishi L400
* Nissan Serena (vist en dårlig bil, ikke??)
* Peugeot Boxer
* Toyota HiAce
* VW Transporter
- andre gode bud??

På forhånd tak!
Mvh. Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken kassevogn? (til kr. 30-35.000)
  • #1   25. sep 2007 Hvis du vil have kvalitet bør du overveje VW Transpoter og Toyota Hiace.

Citroen jusper, fiat ducato og peugeot boxer er mere eller mindre samme bil. De er ok, men så heller ikke mere. Den er der tilgængæld rigtig fin plads i.

Transitten er der ligeledes god plads i, men de kører som noget fra 50'erne.

Mercedes vito er en ok bil rent teknisk set, men den er hamrende dyr i stumper, og rusten er extrem slemt på dem. Desuden har de ældre et uhyrre ringe gearskift.

Mitsubisho L400 og Nissan serena er udemærkede biler, men der er ikke meget plads i dem. Jeg tvivler på at du kan få plads til 2 motorcykler i serenaen.

• #2   25. sep 2007 Jeg ville hoppe på Fiat/Citröen/peugeot/iveco modellen. De er simpelt bygget og billige i reservedele. Mht rust er de ikke slemme.

Hi-ace og trasporter er også ok, men sjovt nok har jeg set mere rust på dem end på iveco/fiat...

De andre du nævner er lige små nok.

Her er et godt bud:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51867426

• #4   25. sep 2007 Kenneth - Det er vist http://www.caravelle.dk/ du mener - ik'

• #5   25. sep 2007 Jeg administrerer vores gulpladebiler i en serviceafdeling.

Jeg ville vælge Peugeot Boxer 2,5TD

Hiace og Transporter er for små når du skal have 2 racere, dæk værktøj mm.

Du går ikke helt forkert i byen med Boxeren

• #6   25. sep 2007 VW transport er at fortrække Der er ikk rust problemer på samme måde som de resterende og det er en kasse med go plads

Ps. Ja Thomas det er derfor i køber dem garanteret smiley

• #7   25. sep 2007 Har selv en HiAce fra 96.

Der kan fint stå 2 mc'ere. Har gjort det flere gange i år.
    Jeg har den korte model, så der er fyldt godt op.
    Den lange model vil give en del ekstra plads til ting der ikke kan stuves ind mellem mc'erne.

Har ikke problemer med rust på selve bilen, men tidligere ejer har også givet den dinitrol behandling.

Har dog fået skiftet bagdifferentiale og skal muligivis have skiftet kardanaksel pga. slør.
    Udstødning er også rustet op, inkl, katalysator som åbenbart er rigtig dyr som original-del.
    men skal snart på et uoriginalt værksted smiley

Købt sidste år, den kostede mig 38.000,- og havde kørt ca. 150.000 km.

Mit råd ved valg af HiAce (eller anden lignende bil):
    Få den checket før køb.

Ellers er jeg godt tilfreds med den.

• #8   25. sep 2007 Sanne: ja, men der er plads til flere damer i boxeren...

Prøv at stille en cykel ind og fastgør - let nok...
    Men når du skal fastgøre nummer 2 bliver det lidt trangt.

Og når du så skal have alt grejet med, ja så bliver den hurtigt fyldt, hvis den ikke er lidt større end Transporteren og Hiacen, også selvom det er gode biler begge to (har selv haft begge til mc-transport)

• #9   25. sep 2007 Nej det ka jeg godt se smiley

• #10   25. sep 2007 Jeg har været heldig at finde en ok Vito.
    Den har kørt radio forhandler og har fået rustbeskyttelse.
    Men ellers kig forbi www.mandagsbil.dk inden du beslutter dig. Da jeg sagde jeg havde købt min fik jeg flere beskeder tilbage med at det var godt det ikke var en CDI'er jeg havde købt.

T4
    Vito (Reservedelene er ikke dyre, men time lønnen hos Mercedes er 728,- + moms)
    Transit
    Boxer samt Jumper er dem jeg tror du nemmest vil få plads til 2 racere i.
    H1 meget udstyr for pengene. Ok kvalitet

Mitzu og Nissan'erne er noget smallere (Sidst nævnte ruster værre end Vito også og har små motorer!)

vær obs på hvad bilen har været brugt til og hvordan det ser ud generelt. Lærlinge biler får oftest flere tæsk end mesters egen.

Og husk.
    Få den fra før 3. Juni 1998 (= ½ afgift!)
    Og tjek bunden godt efter.

• #11   25. sep 2007 Hej drenge (og pige),

Mange tak for jeres input! Fedt, at man kan få svar på alt, her på sitet!

Jeg var/er meget hooked på en Transporter, såfremt jeg kan finde en diesel uden alt for mange km. HiAce'n står også højt på listen, men de virker noget dyrere...

Jumper/Boxer'en er bestemt også et emne!

Vito'en er sandsynligvis ude af billedet, medmindre jeg kan finde en, der næsten ikke har gået noget + er Pava-behandlet + fuld servicebog mv (og er gratis :o)

Tak for hjælpen (byd endelig ind, hvis der er andre/flere gode råd!

Mvh. Søren

• #12   25. sep 2007 Kører selv Ducato fra 96 i høj/lang model og der er der sgu plads nok til to ræsere. Har flere gange kørt med tre plus divers dele og værktøj. Super god plads

Kørte før i Hi Ace fra 95. Det var kun lige at der kunne stå to ræsere og så skulle den ene bakkes ind. Modellen der kom senere i 95 var lidt bredere så der var bedre plads. Der var en del rust i den da jeg solgte den men sådan er det jo. Det var en 2,4 Død diesel.

Er meget glad for at jeg har skiftet til en 2,5 TDI nu. Der er sgu noget mere power i den når den er læsset op..

Transporteren har flere af mine kammerater haft og nogle har stadig. De er dog om end endnu mere døde i motoren end en Hiace så find en TDI.

VITO har et par andre makkere haft og de kørte sgu også fint nok dog var der en del elektriske problemer med den ene af dem.

Det var mine erfaringer med kassevogne smiley
    Brug hvad du kan.

Til Boxer og Jumper kan jeg kun sige at de er franske. smiley

Mvh

Nikolaj

• #13   25. sep 2007 Nikolaj: Boxer og Jumper bygges sammen med Fiat Ducato og Iveco Daily...

• #14   26. sep 2007 Hej søren.

Jeg har selv en T4 transporter fra 91 og er glad for den, den har kørt ( hold godt fast ) 560.000 km og køre stadig rigtigt godt.
    Jeg har lavet instrumenterne ( dårlig lodning ) og skiftet synkromessen i 5 gear, udgift. 0 kr, min far er mekaniker smiley
    Den skulle være nysynet da jeg købte den for 4 mdr. siden men det var den ikke, så jeg fik en indkaldelse til syn for godt en mdr. siden, så nu bliver den nysynet for sælger´s regning og stadig til de 15.000 jeg gav for den.

Kommentér på:
Hvilken kassevogn? (til kr. 30-35.000)

Annonce