{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.773 visninger | Oprettet:

Ingen Bimota SB6 i denne omgang - Hulk {{forumTopicSubject}}

Skal lige af med mine tårer.....

Torsdag morgen drog jeg afsted sydover, gjorde stop i Flensborg for at shoppe og vente på at myldre-trafikken i Hamburg skulle drive over. Nå satte snuden mod Belgien og kørte og kørte og ja, kørte bil længe - meget længe...
Ankom til Belgien og sælgeren af drømmecyklen, Bimota SB6 - med store forventninger. Billederne, cyklens historie og udsagn fra sælger tegnede jo godt. Nå, klokken var 02:30 natten til Fredag hvor vi parkerede kassevognen og blev budt indenfor med tegnsprog - for andre sprog en Fransk kunne han ikke. OP der stod den....
F... en skuffelse. Den var så hærget at den lignede en .. ja jeg mangler ord.....
Hvordan kan man behandle et sådan stykke fint mekanik med sådan en mangel på respekt? - Jeg fatter det ikke. Der er lavet 1144 stk af denne nok fedeste Bimota nogen sinde produceret.
Den bar tydelige præg af meget kørsel i de tidlige forårsmåneder med meget salt på vejene. Alle bolte var rustne, ledningsnettet klippet halvt i stykker og samlet med samlemuffer, Ultra dårlig kopi af org.kåbe. Flækket og revnet alle steder, lignede desuden noget der var malet med en spraydåse. Skramlet, ridset og sværtet ind i gammelt flydende asfalt og tjære. Stel og svinger var malet sort med PENSEL. Desuden manglede mange af de originale dele.

Det eneste der var pænt var fælgene.

Jeg stod med åben mund og polyper, dybt chokeret og endnu mere skuffet. Den var ikke engang det halve værd. (han forlangte 4000 EUR - der skulle mindst proppes yderligere 25000-30000 i den før den var nogenlunde original og pæn, samt en helv...... masse timer.

Nu var det ikke den nuværende ejers værk, men den forrige - en englænder, der efter sigende skulle være ret højt placeret inden for Formel 1 sportens bagland og med sans for det fine og dyre mekanik... gab, gab..!

Totalt manglende respekt for de fine ting - jeg vil næsten sammenligne denne oplevelse med at hvis man ombyggede en Honda RC45 til en streetfighter. Blasfemi det er hvad det er.

Jeg beholdte mine penge, men spildte 2 x 989 km, en masse brændstof og en masse tid.

Men, Jeg takker vorherre for at jeg ikke bestilte en fragtmand til at levere den hjem til mig, inden at have set den IRL.

Jeg tror at Belgieren selv havde fået sig en overraskelse, da han fik den for 3 mdr. siden og nu bare forsøgte at få sine penge hjem - den restaurering, tror jeg, at han også havde opgivet.

Øv, øv og atter øv - hold op hvor havde jeg glædet mig meget til denne ener.

Snøft snøft - tudekiks og vrælekage ønskes......

Mvh
Thomas E


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen Bimota SB6 i denne omgang - Hulk
  • #1   6. okt 2007 Hey thomas...du får sku alle de tudekiks og så chocolade mellem dem !! hehe....

    eeej det er bare tragisk at man får et indtryk af biken, og når man så tilbagelægger halvdelen af Europa og finder ud af at det er noget værre lort så kan man sku godt føle sig mega skuffet.... fik du taget nogle billeder af den hærgede?

    fik du ikke bare lyst til at give ham sådan en....borgerlig en med på vejen, hvis han altså har sendt dig flotte billeder og så er det noget værre skrammel når du endeligt dukker op!?

    anyway... better luck next time...


  • #2   6. okt 2007 Det er godt nok en trist historie! Kan kun være enig med dig i at SB6 er en kanon fed mc, og det burde da være strafbart at behandle sådan en mc på den måde smiley

  • #3   6. okt 2007 ja jeg "tuder" også stadig.....

    jeg fik nogle ganske fine billeder, men i en tilpas opløsning af man ikke kunne se detaljer. Desuden var der ikke taget billeder af front.

    Sælger var egentlig ærlig nok dernede, men sprogbarrieren spillede også en rolle. Havde jeg ikke haft min Svigerfar med som kunne en smule Fransk havde det da været lige til en MR. Bean optagelse.

    Jeg synes bare at jeg lige ville dele min oplevelse med andre, der påtænker at handle cykel i udlandet. Se jer godt for.

    SB6 er altså stadig på ønskelisten....

    Sov godt - jeg gør ihvertfald - har nu været oppe i 46 timer non-stop - er lidt (meget) træt.....

    Ses

    Thomas E


  • #4   6. okt 2007 Surt Thomas, det er ellers en super fed MC. Helt sikkert en drømme MC.

    Men keep looking, den skal nok komme i hus smiley


  • #5   6. okt 2007 Ja det er sku surt det der! Du må prøve at ligge skuffelsen i skuffen og bruge vinteren på diverse markeder i Europa og finde en anden fed cykel.... Du har 5-6mdr...... Fortsat held og lykke med jagten

  • #6   6. okt 2007 Nej hvor surt Thomas :o( Jeg ved du havde glædet dig vildt :o)
    Håber du finder en anden i noget bedre stand :o)
    Hav en dejlig weekend :o)


  • #7   6. okt 2007 held og lykke næste gang smiley og ja det er sgu trist, men mennesker er jo som sagt ikke ens....

    mc-hilsen Offslow


  • #8   6. okt 2007 Pokkers... men som jeg skrev til dig, så snart jeg så billeder af den, så har jeg set den på ebay adskillige gange... smiley

    Jeg håber det lykkedes for dig at finde en - og du er meget velkommen til at skrive igen næste gang du finder et varm emne.

    SB6 modellen er en sjov mc, men at finde en i prime condition bliver sværere og sværere... der er tale om en tricky mc, der - hvis den har været brugt - med stor sandsynlighed har været i asfalten fra tid til anden...


  • #9   6. okt 2007 --> Petrolhead

    Den eneste "ægte" Bimota var deres 500 Vdue !


  • #10   6. okt 2007 Ja... VDue var årsagen til deres konkurs... men hvem andre end italienere er også så tossede at satse på en 2-cylindret 500 ccm totakter i sen-90'erne *-)

  • #11   6. okt 2007 --> Petrolhead

    ... men jeg er fuldt ud enig med dig i, at DB2'eren er en bedre investering end SB6'eren - holder man de to maskiners nypriser op imod deres brugtpris i dag er DB2'eren den der holder prisen bedst.

    Servicemæssigt, burde DB2'eren ikke være voldsomt mere kostbar end Suzukien. den olie/luftkølede 900 er til at skaffe dele til smiley


  • #12   6. okt 2007 Trist historie. Op på hesten igen. Håber du snarligt finder et andet projekt.

    Har lige selv fået en Nico Bakker Supermono baneracer med en tunet Husqvarna TC610 motor hjem.


  • #13   6. okt 2007 Hov faldt lige over denne:
    http://cgi.ebay.de/BIMOTA-SB6-R-SB6R-GSXR1000-GSXR-1000_W0QQitemZ120165593177QQihZ002QQcategoryZ9808QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

    Ved ikke om det er sådan en præcist du leder efter, men jeg ville lige linke alligevel...

    Jannik


  • #14   7. okt 2007 --> Hekto

    Tesi'en har Ducati motor... så føj da - helt "ægte" er den jo ikke smiley


  • #15   7. okt 2007 Hej Allesammen.

    Carsten: Fy, sådan noget må du ikke engang sige for sjov. Hold-da-op den kunne ende med at blive dyr, hvis vi begge bød på den samme - fy! - det er min...... smiley
    Viste ikke at du også ledte efter en - så må vi jo lige koordinere.

    John:
    Ja, mange har være i asfalten, men hvis ejeren af den har respekt for sjældne ting, istandsætter man den ordentligt. Det ville være lidt det samme som at hænge en Van Gogh op på sin 5-årige søns værelse og lade ham tegne med tudser på den.
    Du kan også tro at jeg havde dine kommentarer in mente, da jeg tog afsted, men den artikkel jeg fik tilsendt fra det engelske MC magasin, lovede jo godt.

    Petrolhead:
    For mig har den eneste rigtige MC-motor 4 cylindre. Dermed er alle DB-modellerne udelukket. Jeg ved godt at de repræsenterer en højere værdi. Men jeg kan ikke finde mig til rette på en 2 cylindret, selvom de ser fede ud og kører godt.

    Jannik:
    Har set den, men SB6R er bygget over en TL1000R motor, altså 2 cylindret. Desuden synes jeg at SB6'eren klart har det fedeste look. Og GIXXER1100-motoren kører så fantastisk. Suzuki selv kunne bare ikke ved egen hjælp få deres cykel til at køre bedre end en sportsturer. Bimota gjorde jobbet færdigt.

    Jeg leder videre - den skal nok komme en skønne dag.

    Fortsat god weekend til jer alle.


  • #16   7. okt 2007 SB6R er ikke bygget over TL1000R-motoren - Det er SB8-modellen

    SB6R har tillige en Gixxer 1100 motor smiley

    BYD!!!!


  • #17   7. okt 2007 John: Godt ord igen.... jeg havde vist ikke lige orden på rækkefølgen i Bimota-historien...

    Synes stadig at SB6 er den rigtige. SB6R er ikke designmæssigt i min stil. Så jeg springer over her.



  • #18   7. okt 2007 Nåe ok...

    Men som skrevet, så kender jeg ikke noget som helst til Bimota, men jeg ville da lige gøre dig opmærksom på den hvis det nu var sådan en, og du ikke havde set den. smiley

    Jannik...


  • #19   7. okt 2007 Jannik:
    Det var også mægtig pænt af dig at linke til den. Jeg havde faktisk godt set den. Men kender du ikke det at når man har sat sig noget i hovedet - så findes der næsten ingen erstatninger. SB6'eren har jeg ønsket mig siden den kom frem, men dengang gjorde prisen det umuligt for os afgiftsplagede danskere at opnå denne herlighed.

    Mvh
    Thomas E



  • #20   7. okt 2007 Thomas - hvad ville du give for en SB6 med afgift... hvis nu eksempelvis min var til salg?

  • #21   7. okt 2007 Hej John,
    Afgiftede MC'ere er ikke noget jeg specifikt går efter. MC'ere er nemmere at sælge til udlandet såfremt de er uden afgift. Set fra investeringssiden er cyklen mere værd uden afgift end med. Jeg har dog min Lucky med afgift, men jeg er så træt af det danske afgiftsystem som kun begrænser os danskere mere end at frigøre os og åbne muligheder for åben handel med EU's øvrige borgere.
    Jeg har ingen anelse om hvad en SB6'er egentlig er værd på danske plader. - Jeg havde regnet med en pris på omkring 4000 EuR. Det er den pris jeg er villig til at betale i udlandet. Du kan evt. undersøge hvormeget afgift du kan få tilbage på din SB6 ved export til udlandet. - Så kan jeg jo vælge at importere den derfra. Mellemhandler kan arrangeres. Det kan være at du kan få så god en pris tilbage på afgift at det kan betale sig for dig at sælge på den måde.Vi kan fortsætte kommunikationen over PB.
    MVH Thomas E


  • #22   7. okt 2007 Jeg så denne Bimota DB2 idag ved Munkholnbroen, som også er til salg.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10558

    Det er dog en ualmindelig nice bike smiley


  • #23   7. okt 2007 Hej Thomas.

    I mit tilfælde vil det vist være en dårlig forretning at tage afgiften af igen, da jeg ikke tror jeg vil kunne få mere tilbage end jeg oprindelig betalte... og det var nemlig ikke forfærdelig meget.

    Umiddelbart er jeg heller ikke interesseret i at sælge... men alt er jo til salg til den rette pris...

    Jeg må erkende at jeg nok overvejer en dag at skifte R4 ud for V2... og gerne til en DB2 eller SB8.


  • #24   8. okt 2007 Hej John,

    Nu er reglerne jo sådan - heldigvis - at Told&Skat altid skal afgifte eller de-afgifte til den tid altid gældende handelspris. Handelsprisen kan jo både stige og falde for sådanne cykler. Det er jo kun et spørgsmål om hvad de sættes til salg til. Kender du nogen SB6'ere herhjemme, som er til salg? Godt nok tager Told&Skat endnu et misundelsesgebyr når man skal have afgiften tilbage, men salgsprisen kan jo være steget pga. sjældenhed - fx. ligesom RC30 og RC45.

    Skriv til mig på PB.

    Mvh
    Thomas E


  • #25   8. okt 2007 Hekto... jeg HAR solgt min Aprilia RS125 smiley

  • #26   8. okt 2007 Hej Thomas

    Jeg har muligvis en SB6 serie 2 (uden afgift) på hånden... skal lige finde ud af hvad den skal koste.


  • #27   8. okt 2007 Når vi nu er ved det med afgiften....

    Jeg købte oprindelig min SB6 som et samlerobjekt. Den stod i min kælder i adskillige år, hvor den blev pudset jævnligt uden at dækkene havde snurret... Da Allan fra Esbjerg så fik sin indregistreret og betalte ca 78 tusinde i afgift fik jeg blod på tanden og tænkte at pladen måske alligevel var indenfor økonomisk rækkevidde... Jeg begyndte så at ansøge om prisen for min, og efter en del skriven frem og tilbage fik jeg et fornuftigt bud, og betalte så.

    Jeg har på intet tidspunkt fortrudt denne investering... i dag bliver min Bimota SB6 brugt... den bliver brugt til fornøjelseskørsel såvel som transportmiddel... sågar som indkøbsvogn til Netto...

    Jeg har haft utrolig stor glæde af den og selv efter et relativt voldsomt styrt, er den nu tilbage i topform. Den står mig ikke i voldsomt mange penge, og de årlige omkostninger, der er ved den er overskuelige.

    Når jeg fra tid til anden prøver nyere motorcykler, opdager jeg naturligvis at disse har komfort... Tænk sig at det faktisk kan være behageligt at køre smiley ... men tilbage i sadlen på SB6'eren bemærker jeg ikke at sædet er hård som en sten og affjedringen ikke anlagt til crusing. Jeg fornøjes over lyden og det fantastiske træk som gixxer motoren leverer. SB6'erens relativt beskedne størrelse gør, at den er agil og styrer præcist. En tur igennem fredagstrafikken i Århus kan næsten være behagelig og på de tomme sogneveje er forhjulsløft over bakketoppe et morsomt krydderi til dens fine svingegenskaber.

    Men SB6'eren er et levn fra fortiden... enhver moderne 600 ccm vil efterlade den i støvet. Køber man en SB6 skal man være en lille smule tosset - og bevist om at man fra tid til anden vil løbe ind i problemer!


  • #28   10. okt 2007 Surt ! De havde en dårlig... Bedre held næste gang.
    Da jeg var afsted havde jeg den aktuelle stak af emner fra ebay med på forsædet. Så hvis der ikke var bid, så var det bare videre.- Men der var bid smiley
    Jeg tror 4000euro er for lidt, hvis du vil ha "cremen" - regn med mindst 5000 - især hvis du ikke kan leve med lidt revner, ridser og ragelse etc.
    SB6 ER den fedeste "italiener"- så god jagt !


  • #29   10. okt 2007 Fatter ikke hvordan man kan finde på at behandle en cykle på den måde. Og så sådan en lukus kværn. :O(

    Han skulle tæves til døde med våd bølgepap.


  • #30   10. okt 2007 Hekto:
    Jeg synes der var lidt langt fra Belgien til Californien, hvor der også stod en........ smiley

    Jeg havde kun købt 2800km til udlejningsbilen.


    PS. Hekto, skal vi tale sammen om noget til Ducati Klub Danmark? - Johnny sagde noget om det.

    Mvh
    Thomas E


Kommentér på:
Ingen Bimota SB6 i denne omgang - Hulk

Annonce