{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Bodybuilding - Styrkeløft. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, og godaften smiley

Jeg ville lige høre, om der er nogle der ude der træner med vægte? og -

Træner i for at kunne løfte mange kilo i de typiske dicipliner: Bænkpres, Squat og Dødløft eller -

Træner i for at få mere/større muskelmasse, dog uden så meget styrke?

Dem der træner ved vel sikkert hvad forskellen er, da bodybuildere og styrkeløftere jo træner på to forstellige måder, med hensyn til gentagelser og sæt.

Peter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bodybuilding - Styrkeløft.
  • #1   27. okt 2007 Jeg er på nummer 2...

• #2   27. okt 2007 Mikael P

okay.
    Når du træner, hvor mange sæt og rep/gentagelser køre du så i hver diciplin?

• #3   27. okt 2007 4 sæt af 12 -15 rep , trænede lidt tungere før i tiden med lidt færre gentagelser men er løbet ind i for mange skader...

• #4   27. okt 2007 Lidt en kombination af de to, men mest nr. 2. Der er jo mange styrkeløfter-elementer man med fordel kan anvende, hvis man søger mål nr. 2

• #5   27. okt 2007 Mikael P

okay.

• #6   27. okt 2007 Thomas - du ser også anstrængt ud he he

• #7   27. okt 2007 Hmm jeg ser da også ud som Thomas når jeg laver nr. 2. Det kaldes hård mave...;-)

• #8   27. okt 2007 Nummer 1 og 2 :o) Har også lige fået job som semi instruktør :o)

• #9   27. okt 2007 Træner sådan set kun for at blive større

så 7 reps af 3 sæt, skråbænk tager jeg dog 50 reps af 3 sæt

Mandag: Mave og ryg
    Tirsdag: Ben og arme
    Onsdag: Bryst og skulder
    Torsdag: Mave og ryg
    Fredag: Ben og arme
    Lørdag: Hvile (begynder med cardio nsart)
    Søndag: Bryst og skulder

• #10   27. okt 2007 Jeg løfter øl.. hvis det tælller med:)

• #11   27. okt 2007 Jeg er med på nr. 2. Træner 3 sæt med 10-12 reps. Har for få uger siden hørt om en ny træningsmåde, som skulle være rigtig god, men kun egnet til basis øvelser. Den går ud på at man tager 10 sæt á 10 reps. Først når man kan tage det 10. løft i 10. sæt uden hjælp sætter man mere vægt på. Har prøvet det med biceps og bænkpres, og det er noget der gør ondt dagen efter.

• #12   27. okt 2007 Christian, 10*10 ville jeg nok være noget forsigtig med netop når det handler om basisøvelserne. Du vil blive alt for udmattet til at kunne holde en korrekt teknik, og dårlig teknik i basisøvelserne er nærmest lig med skader.

/ styrkeløfteren der ikke vidste at han havde hypermobile skuldre og nu har været skadet 14 måneder...

• #13   27. okt 2007 Blandind af 1 og 2.

Mange basis øvelser (5x5 i disse)

• #14   27. okt 2007 *blanding

• #15   27. okt 2007 Har trænet en del før i tiden.
    skal dog til det igen. Efter langs tid med en skade.

Jeg trænede mest Power. Det vil sige.
    1: opvarmning - løb og cykel.
    2: Et opvarmingssæt til ALLE øvelser inden max løft.
    3: 5-6-8 reps. pr. øvelse. alt efter hvad det var jeg trænede. Mest 5-6.
    4: MEGET fri vægt. Ikke det maskine lort. Det er for kællinger. Man få ikke bygget hjælpemuskler op ved det maskine træning.
    5: Dødløft, squat, bænkpress, dips med vægt (10-25 kilo. Normal 20) og armhævninger med vægt. 10 kg.
    Desuden er korsryg med vægt en god træning til at styrke din ryg og mave sådan så du kan holde til mere press.
    6: Trænede MEGET nakke og skuldre. 8 skuelder/nakke øvelser i streng.
    7: INGEN snyd. Krudt er for folk som er viljesvage og ikke har ryggrad til at træne på den rigtige måde og den hårde.

• #16   27. okt 2007 Hvad med protien pulver, Hvad er bedst og billigst??
    Kender kun bodykraft i matas. Det er meget rigt på procenter af protiener.

• #17   27. okt 2007 Køb protein på nettet der er langt mere at spare...

Har hørt at der kommer højere afgift på protein,tror kun det er på kost tilskud men 60% højere afgift....

• #18   27. okt 2007 nej nu må de sgu snart holde...

• #19   27. okt 2007 er næsten lige startet igen efter 7 års pause, kører 4 x 8 i første sæt i en muskelgruppe, hvor det første er med reduceret vægt for opvarmning af musklen, derefter 3x8 med tung vægt, 3 - 5 øvelser pr muskelgruppe, 3 gange om ugen, en blanding af begge vil jeg mene + lidt kondi ved siden af. Ang protein pulver, hvis du ikke er under normalvægt, brug da pengene til god varieret kost istedet for, det er hyggeligere og giver det samme.
    Ps trænede i næsten 9 år før pausen, bla også forsøgt mig med slowtræning, men det var frustrerende, ingen vægt og meget tidskrævende

• #20   27. okt 2007 Steinkind: NEJ - hvorfor tror du så alle der vil have power løfte fri vægt. ?

Maskiner er lavet til at være nemt. De skåner også dine led - men træner ikke din balance og derved også dine hjælpe muskler.
    Jo flere muskler du også kan indvoldvere jo mere forbrænder du også.
    Mange pro bodybuilder træner også meget fri vægt. Og mindre maskiner - Hvorfor mon. :O) Gæt selv......

Min mor(og far) har haft en center - min mor er uddandet ergoterpøvt, træner og har styrkertrænet og undvist i arobix (stavet forkert) og jeg er også selv træner uddandet og har dyrket karakte i flere år, svømmet meget bla. konkorance, er uddandet svømmelære og livredder, og hat trænet styrketræning i mange år nu. så mon ikke jeg ved lidt. Eller kan få hjælp til lidt viden. ikke for at lyde smart.

Spis tun & æg blander sammen til en mos. - billigt og med masser af protein i.
    Kreatin virker også fint. Mere på nogle mennesker end andre.
    Glukotamin og fiskeolie er også meget godt for dine led og sener. Så er der mindre chance for skader. Tag dem sammen.

• #21   28. okt 2007 Det lyder bestmt som om ULVEN ved hvad han taler om. Mener jeg.

• #22   28. okt 2007 Hvis vi nu kan lægge alt pladret med hvem der har trænet længst og hvilke uddannelser vores forældre har, så giver frivægte logisk mening hvorimod maskiner ikke gør.

Frivægte giver den fordel at man også træner synergistre og balancerende muskler. Dette medfører en højere effektivitet og overførlighed til "den virkelige verden".

Hvis man derimod vælger maskiner, må man konkluderer at man skal igennem mange flere øvelser og at træningen har dårlig overførlighed til "den virkelige verden".

At folk vælger maskiner må skyldes uvidenhed af den ene eller anden slags - uden at virke nedladende. Det ville i hvert fald være interessant at få opklaret hvorfor man skulle vælge 3 maskiner fremfor én frivægtsøvelse.

Kommentér på:
Bodybuilding - Styrkeløft.

Annonce