{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.198 visninger | Oprettet:

Kontaktlinser, Ortho-K {{forumTopicSubject}}

Har haft disse linser siden Juli nu og vil da bare gøre opmærksom på dem smiley
De er især gode for mcfolket da man ikke har linserne i om dagen, men sover med dem. De klemmer hornhinden i facon (den flader ud når man er nærsynet) og så holder det dagen igennem.
Jeg har (havde) -5 på begge øjne, hvilket der nu er på henholdsvis -0.05 og +0.10.
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontaktlinser, Ortho-K
  • #1   29. okt 2007 Hvor mange år har det taget at komme ned på -0.05 og +0.10 ?

• #2   29. okt 2007 År?...Skriver at jeg har brugt dem siden Juli, så omkring 4 måneder. Kom under -1.00 efter 2 måneder smiley

• #3   29. okt 2007 UUUH det lyder lidt ubehageligt. Har selv almindelig linser, men havd koster det der skidt ?

• #4   29. okt 2007 Niels - Lyder lidt nærkeligt, men også ganske interessant.
    Er der nogle risci ved det, eller?
    Og hvorfor er du nu på plus?

Har selv minus 5,0 og 5,25.

• #5   29. okt 2007 Det er ikke mere ubehageligt end alm. hårde linser... De gav mig både røde øjne og kløede i tide og utide (og kunne falde ud). Og bløde linser stopper ikke mine øjne i at blive dårligere så de skal være hårde! ...desuden er bløde linser så besværlige synes jeg smiley

Min optiker slettede startprisen fordi jeg har været kunde i 9 år og fortsætter med at være det resten af mit liv, men udover tilpasningspris på ca. 3-4000 så et abonnement som 'normale' linser.

• #6   29. okt 2007 Hmm, de er kun i Slagelse så vidt jeg kan se. Er det kun dem der fører det i DK, eller?

Og skal man gå med linser/briller om dagen, eller klememr de så meget at selv en med dårligt syn ser godt nok om dagen?

• #7   29. okt 2007 3-4000?!?!?

• #8   29. okt 2007 Pretty og Whiney: det er et godt alternativ til operation synes jeg ihvert fald. Der er ingen risici, men der er bivirkninger som aftager. F.eks. lyskranse om lyskilder når det er mørkt...men ikke noget der gør man ikke kan køre og alle fordelene opvejer det smiley

Jeg fik bare at vide jeg er på +0.10 på det ene øje, men tror ikke det har noget med at være en smule langsynet at gøre, men et udtryk for at det er blevet en smule overkorrigeret (som når man tager for stærke briller på).

• #9   29. okt 2007 Lyder da ganske ok. Har selv -8,25 og - 7,5 plus bygningsfejl på begge øjne. Bruger pt. døgnlinser som jeg sover med i en måned. Disse har stoppet min nærsynethed med at udvikle sig.

• #10   29. okt 2007 Ja men man kan nok få fordelt prisen på et abonnement (uden renter) ihvert fald ved min optiker. Og nej dem i linket har ingenlunde eneret, ham jeg går hos er ved Optiker Møller (Profil Optik) i Sønderborg og han har været igang med det i 4-5 år. Han er virkelig god til at tilpasse linserne og forklare om dem.

Efter 'indkøringsfasen' sover man med linserne og har dem IKKE i om dagen. Og de virker ved folk med op til -5.5 - -6 så vidt jeg fik at vide.

• #11   29. okt 2007 Skal da lige hører min optiker (Profil Optik) når jeg skal hente mine linser for det næste halve år på onsdag.

• #12   29. okt 2007 Tror sgu -8,25 er for langt nede til at man kan komme til at se perfekt, desværre. Men det er jo et felt i konstant udvikling.

• #13   29. okt 2007 Og har også selv en snedig bygningsfejl der er skyld i at det tog 3 omgange at få lavet et perfekt sæt :S

• #14   29. okt 2007 MIn bygningsfejl er gudskelov forsvundet. Og bruger selv ok hårde linser og sover med dem.
    Da jeg gik over til disse havde jeg faktisk også problemer med lys cirkler omkring lys når det var mørkt, samt Dårligt nattesyn om natten. Det var Meget ubehageligt, især da jeg ikke var blevet advaret om det.

3-4000 er stadig meget for mig lige pt. som studerende. Men det skal da klart overvejes. Overvejer dog overhovedet ikke en operation. Kontakt linser er jo fint :o)

• #15   29. okt 2007 Ja har da også været glad for mine 'normale' hårde i de 9 år jeg havde dem, men de andre er nu bedre...jeg ser bedre end med de gamel linser og så kan jeg pille og gnide ligeså meget i øjnene jeg har lyst til smiley
    Jeg har nu aldrig kunnet sove med mine gamle hårde :S Dels skulle de vaskes med sæbe om aftenen og dels var det lækkert at tage dem ud efter en lang dag smiley

• #16   29. okt 2007 Og godt nok den fedeste studenterbike du har dig smiley

• #17   29. okt 2007 Grunden til at man ser lyscirkler omkring lys om natten er pga. end bygningsfejl. Personer der ikke har bygningsfejl eller har linser der tager højde for bygningsfejl har ikke dette problem.

• #18   29. okt 2007 Niels - Takker :o)
    Jeg kan sagtens sove med dem, og har intet problem om aftenen heller :o)

• #19   29. okt 2007 Chr - Tjaeh, det er hvad de siger - eller jeg Har bygningsfejl. Men den er nede på 0,25 eller lign. i forholdtil tidligere hvor den lå på et par stykker.

• #20   29. okt 2007 Det med lyscirklerne har intet med bygningsfejl at gøre...det er pga. OrthoK linserne trykker på øjet, og dermed pupillen. Man omstiller også en smule langsommere fra lys til mørke og omvendt men ikke noget man mærker.

• #21   29. okt 2007 Jeg ville aldrig bruge linser der går ind og påvirker mine øjne til at få et form der ikke er "normal"..
    Jeg havde -6,0 og -6,75 men er idag helt normalt seende.. Jeg får aldrig brug for de skide linser, jeg var så træt af, mere i mit liv..Jeg tog til Cairo i Egypten og blev opereret med LASIK.. Det kostede mig hele 4000,- der nede hvor det koster 20000,- herhjemme.. Det tog fra vi kom til hospitalet, til vi kørte igen, max 1 time.. Siden har mit syn været perfekt.....:-)
    Det skal lige siges at jeg kender nogle danskere der bor dernede og de formidlede kontakten til øjenkirurgen. Jeg ville ikke sætte min lid til sådan et sted, hvis det var på nettet jeg fandt det..
    Jeg vil anbefale at man overvejer den operation, MEN at man lige gør godt i at lave noget reserch FØR man begiver sig ud i det..

• #22   29. okt 2007 pernille... hva tror du laserne gør.. det er sgu heller ikke "normalt". og hvorfor er danmark lige det dyreste sted at få lavet øjenoperation... i norge eller sverie koster det ca halvdelen...

• #23   30. okt 2007 Jonas: Mine øjne blev påvirket i mindre end 5 min hver.. Derefter skal der aldrig nogensinde gøres noget.. Med de linser, bliver de påvirket HVER nat. Om natten hvor kroppen, og det der hører til, skal slappe af og gøre sig klar til næste dags strabadser.. Og hvis øjet bliver "presset" i form må det, der presses på, omlokeres til et andet sted i øjet og lave et unormalt pres. Det tror jeg ikke er godt for et øje...... Men hver sin smag.. Jeg ville bare ikke gøre det..

Kommentér på:
Kontaktlinser, Ortho-K

Annonce