Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal man bage motordele efter maling?
  • #1   12. okt 2019 Det afhænger vel af den maling du bruger smiley
    Generelt er det skidt at male i koldt vejr.. Så du får helt sikkert et bedre resultat i varmen

• #2   12. okt 2019 Hvilke maling skal du male med ? Ville mene at det bedste resultat ville komme ved at ha din motor ca 20-30 grader varm .. Det samme med din maling ...

• #3   12. okt 2019 #2 Tænker på motip, eller har du andre forslag?

• #4   12. okt 2019 Som er på spraydåse ? nej nej , det er skam udemærket .. Men sørg for at dåserne er 25-30 grader varme , stil den indefor og lad dem stå en dags tid eller smid dem i en balje lunken vand inden brug hvis det skal gå stærkt .. Det sprøjter ikke ordenligt hvis dåserne er kolde . og så påfør det af 2 - 3 gange .. En gang hvor det ikke dækker , og lad det sidde ca 3-5 minutter , så hæfter 2 gang godt og så er chancen for løbere ikke særlig stor som hvis du bare sprøjter fuldt op første gang . Ha tolmådighed og se evt et par videoer på YouTube hvis du ikke har den vilde erfaring med at male ..

Held og lykke med projektet .

• #5   12. okt 2019 #4 Synes bare at alle de videoer jeg ser, sætter de det i ovnen bagefter.

• #6   12. okt 2019 Hvis du er i et rum der er omkring de 25 grader , ville jeg ikke mene det var nødvendigt ... Det reducere tørretiden ved at varme det op til 80 grader i en halv times tid , andet ville jeg ikke mene det ville gavne .

• #7   12. okt 2019 #6 Okay, tak for svaret smiley

• #8   12. okt 2019 nu kender jeg ikke til motips procedure , men grunden til man bager nogle typer maling er for at hærde det ensartet over det hele for at undgå farveforskelle

• #9   13. okt 2019 Om malingen skal bages kommer helt an på hvilken type maling der anvendes. Hvis du bruger højtemperatur maling, som typisk anvendes til udstødning og bremsekalibre, skal det typisk bages for at hærde malingen. Det vil kun tørre, men ikke hæfte ordentligt, hvis det ikke varmes op til hærdningstemperaturen.
    Hvis det skal opvarmes, vil det være beskrevet på produktet hvordan dette skal gøres.

Hvis du skal male motor som typisk er aluminium, så mener jeg ikke højtemperatur maling er nødvendigt. Du skal dog være grundig med affedtning, og husk for guds skyld at anvende grunder beregnet til aluminium. Jeg prøvede motormaling uden at grunde, og resultatet holdt i 3 uger, inden malingen skallede af.

• #10   13. okt 2019 Bagedysten er igang smiley

• #11   15. okt 2019 Med motip 800' malingen får du klart det bedste resultat ved at bage det en time ved 200'. Holder rigtig fint til både benzin, olie og bremse væske

Og du skal ikke bruge grunder på alu med Motip malingen

• #12   18. okt 2019 Alm maling , ikke varmefast holder fint på motorer ... udstødningen er umiddelbart eneste der kræver varmefast ... Nu giver kirte potter mere mening for hvem har en ovn på 1,5 «1,5 meter smiley

Kommentér på:
Skal man bage motordele efter maling?

Annonce