{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sand eller glasblæsning?
  • #1   14. okt 2019 Der hvor jeg får pulverlakleret sandblæser man selv inden det får lak . Pulverlak er jo en forholdsvis tyk lak som påføres ved hjælp af støm .Det vil betyder alle steder får lak . Almindelig autolak er nok vanskelig at påføre hvis overfladen er meget "grynet" på grund af kraftig sandblæsning. En autolakker ser jo helst overfladen er fuldstændig glat.
    Så groft sagt sandblæsning ok hvis pulverlak . Glas blæsning hvis der skal bruge autolak. Men spørg lige der hvor du skal have pulverlakeret . De ved nok bedst


  • #2   14. okt 2019 Eneste forskel på sand/glas er hvor fint kornet er.

    Man skal altid vælge glasblæsning til fælge.
    Om du vil da pulver/autolak er underordnet.
    -Det vil altid give et bedre resultat.


  • #3   14. okt 2019 Mine fælge blev slyngrenset. Det gav en lidt ru overflade, men det kom til at se rigtig godt ud bagefter. Og malingen "bed" rigtig godt fat i fælgen. De blev pulverlakeret hos Jyllak.

  • #4   14. okt 2019 #2 hvor fik du dine fælge glasblæst?

  • #5   14. okt 2019 Med mindre du har en god aftale med en blæser ville jeg få dem blæst og malet samme sted.... så kan de ikke bagefter sige malingen ikke hænger fast fordi fælgene ikke var rene. Plus du minimerer tiden fra blæs til maling og dermed får mindre oxidering

  • #6   14. okt 2019 #5 Kan du nævne nogle steder der både glasblæser og pulverlakerer? Synes de fleste steder kun sandblæser.

  • #7   14. okt 2019 Jeg fik blæst og pulverlakeret et sæt bilfælge hos JAI for en del år tilbage http://www.jai-o.dk/.... det var "stalddørsalg" dengang, ved ikke om de stadig gør i den slags

  • #8   15. okt 2019 der findes også slyngrensning samme princip som glas og sandblæsning bortset fra slyngrensning er små stålkugler der bliver blæst på, men lad dem der skal lakere det afgøre det, hvis de er pulverlakeret nu så skal de i deres "syrekar"

  • Ole J
    Ole J Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 15 Følgere: 3 Svar: 4
    #9   15. okt 2019 Min erfaring med glas / sand blæsning er at sand er kun til jern + støbejern hvis blæser alu i sandblæseren er der jernpartikler i blæsematrialet som kan sætte sig i aluminium da det er blødere end jern så mit bud er at glasblæsning er mit bud
    KAWA MAN


Kommentér på:
Sand eller glasblæsning?

Annonce