{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

R.I.P (ikke uheld) nu må vi handle !!! {{forumTopicSubject}}

(link fjernet)

Dræbt i eget hjem for en bil ?????

Nu må vi danskere simpelthen vågne op !! Som tilbagevendt venstre mand ærger jeg mig gul og blå over at dette ikke skete i mandags for så var in stemme ikke vendt tilbage til venstre !!

Jeg vil ikke gøre dette til et politisk scenarie, men jeg må indrømme at jeg efterhånden begynder at tænke en smule alternativt for at kunne beskytte min famile og mine børn, jeg har selv mange dyre ting på adressen, som jeg selv har betalt og et stort varelager til min virksomhed, men det er jo et spørgsmål om tid før jeg har alverdens rakkerpak løbende med køller og koben !!

Nuvel jeg kan vel forsvare mig, men hvad med mine børn og min kone ???
Tænk sig at det skal være nødvendigt at tænke på beskyttelse af sin famile hvis man overnatter et andet sted ???

Det må altså slutte nu, håber det efterhånden lykkedes politikerne at indse at det er ved at løbe helt af sporet !!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R.I.P (ikke uheld) nu må vi handle !!!
  • #2   14. nov 2007 Det samme her Peter, men afskyr løsningen !!!

    Og jeg er desværre ikke altid hjemme.........


  • #4   14. nov 2007 GRRR det er sku bare for meget !! hvad sker der i hovederne på folk ?? Jeg frygter da sådan en situation, som kvinde er man jo lidt mere udsat da vores råstyrke er begrænset smiley

  • #5   14. nov 2007 ja, har osse lidt godt liggende som ka bruges mod evt indbrudstyve o.lign, jeg har dog tilladelse til at ha det, men det må jo ikke bruges andet end som en samling, men kommer der nogen ind her blir det brugt.

  • #7   14. nov 2007 Har altid hunden i nærheden når jeg sover , den skal nok skræmme tyvene væk smiley 20 kg overvægtig gravhund med pighalsbånd
    bare dens udseende vil få dem til at tænke : her bor den sygeste stodder smiley


  • #8   14. nov 2007 Beskyttelse osv. under hovedpuden...tsk tsk. Mon ikke også det bidrager en del til problematikken. Nu ved jeg selvfølgeligt ikke helt hvad beskyttelsen er, men drejer det sig om våben synes jeg absolut ikke, at det er smart.

  • #9   14. nov 2007 dødsstraf intet mindre.. helst i en form for selvtægt.... det er hvad de fortjener... jeg går dog ikke ind for dødstraf... særlig meget...

  • #11   14. nov 2007 ja det er fint Morten, jeg ville sikkert også reagere på samme måde..............men er det løsningen ??? risikerer man ikke pludselig at der står 10 mand med pistoler og maskingværer i indkørselen og hneretter din familie foran dig ??? Vildt overdrevet ved jeg godt, men har prøvet at være involveret i en sag med en desperat person og sådane personer er vitterligt LIVSFARLIGE !! også for store stærke fyre på 120kg !!!

    For min skyld kunne vi stoppe AL motorvejsbyggeri osv i morgen og smide 10mia i hovedet på politiet, det her skal der satme ryddes op i med jernhånd !!!
    Samtidigt skal vi ha lukket vores grænser igen, om jeg så personligt skal bygge det hegn og minere hele turen fra øst til vest så gør jeg gerne det for at slippe for at gå med ting som disse i tankerne !!!


  • #12   14. nov 2007 Thomas S. : hvad ser du da som en løsning ????

  • #14   14. nov 2007 ja det er sq sygt. Peter og jer andre. Det er jo også så læt at sige det med at i ville beskytte jeres familier, og som peter også lidt siger, så tror jeg sq ikke man har et overblik over situationen når det endelig sker. Tror man går i panik eller noget lign.
    Ingen ville jo være forberedt på at ens familie bliver overfaldet.


  • #16   14. nov 2007 Johnny: Jamen hvad synes du efterhånden løsningen er ?????

  • #19   14. nov 2007 Jeg siger sådan set bare, at hvis flere og flere begynder at have våben (eller tandpasta) derhjemme bidrager det absolut ikke til løsningen af problemet. Pludseligt bliver våben jo normalt og en del af alles liv, og hvis folk først begynder at få et afslappet forhold til våben går det da rigtigt galt. Se bare et land som USA. 25 % af alle husstande i USA har våben og det er nok samtidig et af de udviklede lande, der har de største problemer. Der er derudover mange analyser der peger på, at man som husejer har større sandsynlighed for at blive skudt, hvis man selv har våben. Ud fra den undersøgelse giver det jo ikke meget mening at have våben i hjemmet.
    Derudover er det jo ikke bare håndvåben i USA. Da jeg var derovre så jeg reklamer med semi-automatiske kæmperifler, hvor der sikkert også var anti-tank-gun og meget andet godt - kun til at beskytte hjemmet. Jeg vil altså blive noget betænkelig, hvis man pludseligt skal være helt sikker på at følge stien ind til folks hus, da man ellers skal være i fare for landminer osv.

    Derudover har jeg grundlæggende et problem i forbindelse med selvtægt. Jeg kan godt se problemet for familier, der er blevet udsat for en grov forbrydelse, fx hende pigen den anden dag, der var blevet tortureret over en længere periode. DET ER BARE IKKE LØSNINGEN. Det hjælper absolut ingen parter. I stedet bør der i højere grad arbejdes indenfor systemet i forbindelse med at undersøge relevansen af forskellige straframmer samt skabe et markant bedre politi.

    Og til dig Peter. Jeg håber for dig selv, at du ikke får indbrud, for hvis det sker, og du "kommer til" at skyde en indbrudstyv står du altså til en alvorlig straf.


  • #23   14. nov 2007 Peter: Men du får det jo meget til at lyde som alternativer. Hvad hvis alternativet ved et indbrud i stedet er 1) du har ingen våben, tyvene stjæler alt I har og holder Jer indespærrende på badeværelset imens eller 2) Du har et våben, indbrudstyven går i panik og bliver desperat. Herefter kan alt jo ske - hvad hvis han så tager din kone som gidsel.

    Ved at have våben synes jeg bare, at du bidrager til farligheden i situationen. Langt de fleste røverier er jo stadig harmløse og hvordan skal du alligevel kunne afgøre, hvad der er hvad. Det kan jo også være, at valget står mellem 1) indbrudstyv tager alt - du har intet våben eller 2) indbrudstyv forsøger at tage alt - du dræber ham. Skal han dræbes for at begå indbrud, hvis han i øvrigt ingen intentioner har om at skade din familie?

    Fra min side er det et klart nej. Siger du ja bliver vi jo aldrig enige. Så er det store forskelle i grundlæggende værdier, som alligevel ikke er til at diskutere.


  • #24   14. nov 2007 altså hvis en tyv bryder ind regner de da vel ikke med folk forholder sig passivt som tilskuer , hverken til selve indbruddet eller skade på dem man har nærmest ?
    synes selvtægt er på sin plads i sådan situation uanset

    tror ikke jeg ville kunne lade være ! med at smøre vedkommende ind i tandpasta også på hans tænder


  • #25   14. nov 2007 Spirillen: Jeg håber da personligt, at jeg ville forholde mig passivt, hvis det udelukkende var et indbrud i forhold til materielle værdier. Det ville jo kunne udvikle sig til noget langt værre. Det er jo lidt det, at man har forsikringer til...

  • #26   14. nov 2007 Gad altså ikke læse det hele.

    Men hvad har det med din stemme at gøre?


  • #27   14. nov 2007 "Jeg vil sku heller dømmes for overtrædelser af våbenloven og trusler på liv og føring, end se at min familie bliver overfaldet."

    Lige mine ord Peter, vil sgu også hellere tilbringe nogle år i skyggen, og så stadig have min famillie i live.
    Behøver jo ikke dræbe, men med et skud i benene tror jeg de får andet at tænke på.


  • #28   14. nov 2007 ville ikke stå til side for en spade der ville tage mine ting eller skade dem jeg har nær !

    Er ligeglad med folk der ikke har respekt for andre


  • #29   14. nov 2007 Tæller 2 stk 50kg kamphunde som våben
    tvivler på at en tyv der forvilder sig ind i mit hus kan nøjes med at halte derfra :o)


  • #30   14. nov 2007 Jeg syntes også der er blevet meget voldeligt i vores ellers så fredelige lille Danmark...

    Jeg må også erkende at jeg (selvom jeg er kvinde) også går ind for at man må forsvarer sig selv og sine HVIS der skulle komme "ubudne" gæster.. det kan da ikke være rigtigt at man bare skal finde sig i hvad som helst. Jeg mener at hvis der er et indbrud i ens hjem - ja så ville jeg også forsvare mig selv og resten af familien så godt jeg kunne - og så først tænke på følgerne bagefter. Det burde da heller ikke være rigtigt at en indbrudstyv kan kræve erstatning hvis man "klapper ham ned"... men sådan er det jo desværre i vores land idag - det burde der ændres på omgående..


  • #31   14. nov 2007 - hvad er det I er bange for at miste - indbo, biler og genstande i jeres firmaer. Disse ting har man en forsikring på. I beskytter bedst jeres kære ved at lade "dem" løbe med alle de materielle goder, og håbe på at de lader familien være ( hvilket der er størst sandsynlighed for, hvis de må løbe med alle tingene )
    Tag selv bord - ja - men familien overlever.


  • #32   14. nov 2007 Ahmed G
    Det er rigtig, men så er det nemmere for politiet at fange dem, ellers er der 2 forsøg i mit jagt gevær smiley


  • #33   14. nov 2007 Torben S
    Det er rigtig nok men er desværre ikke altid tilfældet, sidst dette skete blev ejer af huset dræbt uden grund.
    sommetider dræber de dig bare fordi du er der.


  • #35   14. nov 2007 Ahmed G

    He he jep, har skam også det røde bånd liggende til at binde om hovedet smiley


  • #36   14. nov 2007 det eneste røde bind jeg har derhjemme er fra ex-dullen
    smiley
    som sikkert ikke har den store værdi .....


  • #37   14. nov 2007 hehe ellers klasker jeg det bare i hovedet på en eventuel indbrudstyv samtidigt med jeg tvinger en tube tandpasta i næsen på ham smiley

  • #38   14. nov 2007 hmm kunne da godt være der er et marked for brugte bind hmmm ....
    en af de oplysninger man egentlig helst er foruden
    tak


  • #40   14. nov 2007 Hmm den har tråd kom pludselig ud på et meget mærkelig spor smiley

  • #41   14. nov 2007 kan godt høre i denne tråd at der ikke er mange her der har haft meningsløs vold inde på livet.......

    nu forstår jeg også bedre hvorfor det bliver usansynligt svært at komme bare tæt på at finde en løsning på den stigende vold her i landet !!! hver 2. i denne tråd trænger jo virkeligt til et reality check !!! læser og ser i ikke nyheder ????


  • #42   14. nov 2007 Har da selv været udsat for mennigsløs vold .... hmm
    fik lige en tanke der , nå skidt
    men hvorfor skulle nogen tæve løs på en sageløs ung mand ?
    har kun lært at slå igen ! nægter bare at lege offer


  • #43   14. nov 2007 Kim(6920Videbæk) O - nej ikke alle følger med i de daglige nyheder hvilket man også kan læse ud af denne tråd som du skriver.... men har man først prøvet at have "ubudne" gæster mens man ligger og sover... ja så ved man hvad man taler om - og det er en oplevelse man godt kan være foruden. Heldigvis oplevede jeg det ikke i mit eget hjem - men på et hotel da jeg var på ferie... men det har da givet mig utrolig mange forbehold siden hen....


  • #44   14. nov 2007 2 års fængsel for at slå en person ihjel VS min søn kvalt af tape for munden på at koldt toiletgulv mens hans mor blir tortureret for at låse pengeskabet op

    ikke svært at vælge, overhovedet ikke !!!!!!!!!

    har man først fået usikkerheden ind under huden tager det LANG tid at få et normalt liv tilbage !!!


  • #45   14. nov 2007 Kim: nu er medierne jo også fantastiske til at skabe skræmmebilleder (hvem husker ikke trippel A banden)

    Spirillen: I Japan har der ihvertfald tidligere været nogle, der mente, at man forblev ung ved at smøre sig ind i/drikke menstruationsblod. Det er bare der, du skal hen (don't ask)


  • #46   14. nov 2007 Thomas: Det er da den vildeste gang lort jeg længe har hørt..............

    Autohandler på 69år fornyligt, sagen fra idag, ja og der er sager nok at finde frem !! tror du disse overfald er et mediestunt ??? de folk er sgu døde og savnet af deres nære hver eneste dag !!!!


  • #47   14. nov 2007 Ahmed vil du sende den som gave eller hade brev ?
    Japanere er sgu syge eller også bliver de det af det der syge shit


  • #48   14. nov 2007 Siger ikke det er et mediestunt, men det kan bare let komme til at virke overdrevet med nyheder. Sandsynligheden for et voldeligt indbrud er vel stadig lavere end at blive kørt ned af en bil (eller noget i den retning). Alting kommer bare til at virke voldsomt, når medierne har fokus på det. Vis mig noget statistik fremfor medierne og vi kan snakke om det.

  • #49   14. nov 2007 Forresten så bliver der jo begået noget kun færre indbrud her i 2006 relativt til 1990. Andelen er faldet med 30% og så er der ikke engang taget forbehold for udviklingen i andelen af husstande. Samtidig er mængden er ubetingede domme som følge af indbrud faldet med 54 %.

    Er det nu også så slemt et land?


  • #50   14. nov 2007 joo det burde være en s ret at kunne forsvare sig i hjemmet uden at blive titalt bag efter for at have foresaget skade på den stakkelse tyv. men problemet bliver nok med dem der kommer til at misbruge undskyldingen hvis der bliver noget tumult i huset uden at det er indbrud og så man undskylder sig med at at man troede det var en røver,,,,,, håber fandme de fanger det svin fra i morges. og må da håbe han´falder
    ` mange gange på vej til gården. hva fanden sker der i dagens danmark .


  • #51   14. nov 2007 Johnny (rødovre)
    Hvis det er mig, min kone og min lille pige eller indbrudstyvens liv der tæller - så ved jeg godt hvad jeg vælger. Så må jeg forsøge at leve med det bagefter.
    Johnny - hvordan tror du dit liv ville være hvis du har ladet en utilpasset ung mand dræbe din kone og dit barn fordi du bare at været passiv? Ville du kunne leve med dig selv? For lige at vende den om.

    Der er jo heller ingen der siger man skal slå ham ihjel - man kan jo passificere tyven og sige han faldt - hvem tror alligevel på indbrudtyven/voldsmanden.

    Til PeterM - jeg er også en af dem som har noget liggende rundt omkring - man ved aldrig hvor man er i huset når (eller forhåbentlig hvis) det sker, og så er det godt at have en backuptandpasta.

    Iøvrigt hjælper det ikke meget hvad politikerne gør. Folk der er syge i skallen bliver ikke bedre mennesker af at der render mere politi rundt. En ung mand som kan gøre sådan noget ved en 22 årig kvinde kender kun til en straf han respekterer - døden (og måske ikke engang det hvis han er totalt dopet).

    I øvrigt har den nyværende regering vist øget straffen for flere kriminelle handlinger bla. vold og voldtægt så jeg tror BESTEMT ikke det bliver bedre af at de røde og hippierne kommer til. Så skal vi jo bare snakke om det og holde i hånd - så går det nok alt sammen.


  • #52   14. nov 2007 Hvis (røverne) kommer kommer de om natten og tager dig mens du sover så hjælper det sgu ikke at have hele huset fyldt med tandpasta, problemet er jo hvis du ikke når at bruge det får tyvene jo fingerne i det, så er det bedre at købe en hund med store tænder (har selv en dobbermann) utrolig kærlig hund med store tænder, og når min hund angriber ja så gør jeg også, så er der ligesom større lighed i kampen og større odset på du/I vinder og så er det jo bare at tage tyvens våben og bruge dem ....
    Skal jeg nakkes bliver det da ikke uden kamp;o)


  • #53   14. nov 2007 Iøvrigt... så presser medierne situationen til det yderste når de får sådan en sag - men hvorfor skulle sagen overhovedet opstå?
    Bare det at der sker ét meningsløst drab, som i denne sag, så er det ét for meget.

    Desværre vil den slags altid forekomme - spørgsmålet er bare... vil vi blive ved med at bukke os forover og tage den op i måsen?


  • #54   14. nov 2007 Casper (Varde)
    Den nuværende sag larmede de jo f.eks. så meget at ejeren vågnede ved det... han havde masser af tid til at iklæde sig sit Rambo kostume og uddele bly- og blankvåbentæsk.


  • #55   14. nov 2007 Quote: Men med fare for at blive kaldt det værste, nægter jeg stadig at have tandpasta under hovedpuden, da det øger risikoen for unødvendig brug af tandpasta

    Hvis man ikke læser hele tråden må man da være helt væk i denne kommentar smiley


  • #56   14. nov 2007 Thomas: hehhe...ja det er lige til en cafe NOIR reklame !!!!

    RENT SORT !!!


  • #57   14. nov 2007 heheheh ..... Ahmed ....f.. JeLveD

  • #58   14. nov 2007 hmmm, lige for at slå en ting fast, jeg har ikke mine våben for at kunne forsvarer mig, til det formål har jeg en baseball-kølle stående. jeg er ivrig "godkendt" samler af katana-sværd og andre japanske kampvåben, de fleste er dog ik brugbare som rigtige våben, men der er et par stk der kan bruges og de vil blive brugt hvis det bliver nødvendigt.
    ud over det ka jeg kun gi peter ret, ingen skal skade min familie el mine egendele, for gør de det, ber de selv om konsekvneserne for deres handlinger og jeg er ikke nem at danse med


  • #59   14. nov 2007 Når der står sådanne typer i min dør,ja så inviterer jeg dem da indenfor.De arme stakler har sikkert haft en hård barndom,og det mindste man kan byde sine gæster ,er da en kop kaffe.Så vil jeg sætte mig ned ,og høre om deres barndom,og hvorfor de er så voldelige.
    Når vi så når frem til sagens kerne,og de stadig er voædelige; Ja så tager mit baseball bat og smadrer fjæset på dem........efterfulgt af et par skud 00 hagl fra min pumpgun.
    Se det var en RIGTIG godnat historie.
    MVH KIM.


  • #60   14. nov 2007 Balvig fra kriminologisk institut laver år for år en opgørelse over kriminalitet i DK. AL kriminalitet inkl voldskriminalitet er faldende!!!!

    Det er rigtigt, at der er nogle grimme sager - det har der altid været!

    Vi hører om hver eneste sag, der er lidt mere end ewn ufortjent flad. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg forestiller mig, at det er fordi mediefolk kan se strenge som denne - strenge med folk, som helt tydeligt svælger i deres egen forargelse.´Sådanne mennesker kan man sælge til -aviser, politiske budskaber, våben, alarmsystemer, kamphunde - You name it!

    Kig nu på USA - her bevæbner folk sig legalt - har det nedbragt nogen som helst voldskriminalitet - Nuller!

    Jeg er helt enig med Johnny - det er absolut tænkeligt, at jeg i øjeblikkets frustration kunne finde på at foretage mig noget drastisk overfor en voldsmand eller indtrænger i mit hjem, men derfra til at bevæbne mig med henblik på at placere mig selv på sådanne rødder plan - det overskrider grænsen for, hvor stærkt jeg vil devaluere min person - BVAD`R


  • #62   14. nov 2007 Daj 72:

    Dødsstraf nu?????

    Tror du det hjælper?

    ---- der er ikke et eneste sted i den industraíaliserede verden, hvor noget som helst tyder på det. Tværtimod medvirker det sandsynligvise til en generel forråelse og deraf følgende optrapning af volden.

    Er "samfundets hævn" virkelig det værd??

    --- det synes jeg bestemt ikke.


  • #63   14. nov 2007 Strada

    Helt korrekt set - og det kan vi desværre observere igen - og igen - og igen - og......


  • #65   14. nov 2007 Jonas:

    Det er et helt andet aspekt, men ikke mindre værdifuldt. Jeg kan ikke huske tallet nøjagtigt, men en pæn stor del af de dødsfald, der involverer skydevåben i USA er ulykker hvor børn får fat i sagerne...

    ...hm, værd at indføre her, sikke dog en ro man kunne få i hjemmet (bidende ironisk)


  • #66   14. nov 2007 Hvorfor er så mange imod eller bliver harme, når folk nævner at de kunne finde på at bruge våben til at forsvare dig med. Det er sku' da vores ret til at forsvare sig selv og sin familie.
    Skulle jeg som jæger, skytte eller våbensamler stå at se på min kone eller børn blive voldtaget eller slået ihjel. For dernæst at ringe til Politiet. HELL-NO

    En ting er sikkert, JEG ville ikke ty Eet sekund, de kom herfra i en pose det er 100%.

    Jeg har ikke sagt at almene folk nu skal gå ud og anskaffe sig et våben ulovligt. Men de folk som har, vil jeg da håbe de kunne finde på at bruge i sådan en situation. Nu er chancerne jo selvfølgelige små for at jægeren, skytten eller våbensamleren lige skulle blive udsat for sådan nogle ekstremer.


  • #67   14. nov 2007 R.I.P

  • #68   15. nov 2007 Jeg synes at, som et komplet og harmosisk menneske, bør man i alle situationer vende den anden kind til.

    Hvis man virelig vil tage til genmæle overfor disse bøller, kan man skrive et ondsindet digt. Så kan de tænke lidt over det og angre deres ugerning.


  • #69   15. nov 2007 Sad lige og læste de indlæg med glidecremen og det tror jeg sgu jeg anskaffer mig, for at er en mand kun iført boksershortes og morgenjern og med en ordentlig tube glidecreme i hånden burte sende selv den mest hærdede kriminelle på flugt...
    Og så er det også billiger end en pumpgun ;o)


  • #70   15. nov 2007 PUHA.... Kommer selv fra Kokkedal, byen var rå der jeg boede der, men det der er sket de sidste år i den by er skræmmede...

    Sørgelig historie og stakkels famile..
    smiley


  • #71   16. nov 2007 Flot....så viser det sig at det er MANDEN SELV som har slået konen ihjel......

  • #72   16. nov 2007 Så meget diskussion om en sag der viste sig at være helt anderledes. Så kan jeg lære det.
    Dog stadig tragist for pigens efterladte.

    EB er også med på vognen
    (link fjernet)


  • #73   16. nov 2007 TSK TSK TSK..............gid han må rådne op indefra !!!!

Kommentér på:
R.I.P (ikke uheld) nu må vi handle !!!

Annonce