{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

christian p
christian p
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16

Hvad motiverer JER? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Stå og skal skrive et projekt i skolen om motivation på arbejdspladsen.

I den forbindelse kunne jeg rigtig godt tænke mig, at høre, hvad der motiverer jer i jeres arbejde/på jeres arbejdsplads?

Håber at få en masse fine svar smiley

På forhånd mange tak. Hilsen Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad motiverer JER?
  • #1   11. dec 2007 Motivation deles normalt op i ægte motivation (dem der får hjertet til at slå) og vedligeholdelse(dem der er et problem, hvis de ikke er i orden.

Ægte motiverende for mig:

At forstå sine arbejdsopgaver!
    Ansvar for egne resultater.
    Mulighed for at påvirke egen og andre situation.
    Mulighed for at agere til opnåelse af egne resultater.
    Tilbagemelding Positiv og Negativ.
    En vis uforudsigelighed forebygger kedsomhed!
    Respekt om individdets meninger.
    Ærlig samarbejdstone.

Vedligeholdelse:

En ordentlig arbejdsplads.
    Rimelig hyre.
    Fornuftige arbejdstider.
    Rette værktøjer.

Det er vist de vigtigste for mig.

• #2   11. dec 2007 Medindflydelse og en chef der ikke er nedladende, er nok det vigtigste for mig for at fastholde mit arrangement i et job.

• #3   11. dec 2007 Feedback, gode kollegaer !

• #4   11. dec 2007 gode kollegaer og god løn... Ja og om man er glad for sit arbejde :o)

• #5   11. dec 2007 Fri adgang til mcg !!

;O)

• #6   11. dec 2007 Løn, løn og atter løn :o) eller sagt på en anden måde nogle arbejdsliderlige ansatte der ikke skal have for meget i løn , så der kan blive et større overskud til mig = med ny MC ;o)

• #7   11. dec 2007 løn løn og kun løn. arb er et nødvendigt onde jeg desværre er nødtil at tilbringe noget ved for at få noget løn

• #8   11. dec 2007 Flexsibilitet, løn og værdsættelse betyder noget for mig.

• #9   11. dec 2007 Arbejde er et nødvendigt onde for at opretholde den søde livsstil i fritiden..... LØN!!!! smiley

• #10   11. dec 2007 For Én gangs skyld vil jeg give Hekto ret smiley

Lønnen skal være passende selvfølgelig men det er ikke det vigtigste.

Indflydelse, Ansvar og ansvarsområder og dermed medbestemmelse er meget vigtige faktorer.

Hvis du har ansvar og er med i de daglige beslutninger om fx. driften på et landbrug for mit vedkommende.

Arbejdsgiveren bør afholde MUS samtaler (medarbejder udviklingssamtaler) for at sikre sig at de ansatte er tilfredse og glade for at møde på arbejde.

Arbejdsgiveren skal kende sine ansatte så godt at han ved hvordan han skal behandle hver enkelt og hvilket ansvar de forskellige kan tage. Eleven skal have det på en måde og den lidt ældre ansatte på en anden måde.

Det er det man kalder situartionsbestemt ledelse.

Noget der er helt tydeligt er at man som ung (fx. 16-20 årig) Går mere op i lønnen end de der er ældre, da de tit har opdaget at det er vigtigt med en god arbejdsplads og så kommer lønnen ind på en plads noget længere nede...

Her er det at en del arbejdsgivere tror at lønnen er det vigtigste for de ansatte...

Jeg har det i skolen for tiden... Skriv hvis der er noget jeg kan hjælpe med...

• #11   11. dec 2007 lønnen er da vigtig, men kan da ikke sige det er det vigtigste.. står jeg med to forkellige jobs, hvor det ene interesserer mig mere end det andet, er det underordnet om lønnen er lidt lavere.. ellers må man jo forhandle sig frem ;o)
    Arbejdsforhold er vigtige, kollegaer samt ledelsen.. kommunikation mellem kollegaer og overordnede. forståelighed. hvad man har a indflydelse. bonusrdninger..
    har hørt om et sted hvor de får en speciel bonus, hvis de ingen sygedage har i måneden, det må da også være med til om man vælger at blive hjemme fordi man ikke er så frisk eller om man alligevel tager af sted, fordi man får et par tusind ekstra for det..
    der er skam mange ting der er med til at motivere.. :o)

Held og lykke med projektet!

• #12   11. dec 2007 Glemte feedback... Noget af det vigtigste

• #13   11. dec 2007 (link fjernet)

• #14   11. dec 2007 Vi havde et kommunikations kursus på mit firma og vi blev alle spurgt hvad de 5 vigtigste ting var for os på arbejdspladsen og kun 2 af os svarede løn.

Det vigtiste for mig er løn, jeg arbejder for at have råd til at gøre hvad jeg har lyst til, .
    jeg vil gerne stå i lort til knæerne og skovle tarme eller andet hårdt arbejde, så længe jeg bliver betalt ordentligt for det

• #15   11. dec 2007 Har en del ars ledererfaring, og har set rigtig mange - især- yngre utilfredse medarbejdere, der alle troede, at det eneste, der skulle til for at de ville blive glade (og knokle med et smil) var mere løn.

Har også mange gange prøvet at give dem det - Det virker max. i 3 måneder, hvis de eller i forvejen havde bare så meget løn, at de kunne leve af den.

Vedligeholdelsesfaktorer er efter min mening ...vedligeholdelsesfaktorer. Har ikke til dato set en eneste person, hvor en lønstigning varigt kunne ændre manglende motovation i positiv retning.

Nøgleordet er varigt!

• #16   11. dec 2007 Løn, løn, løn

• #17   11. dec 2007 Hos mig kan man købe meget motivation for penge smiley

• #18   11. dec 2007 det bliver sq et langt liv, hvis man kun tænker løn omkring sit arbejde:)

• #19   11. dec 2007 Hey Rasmus hop du lige af frikortet før du snakker om arbejde smiley

• #20   11. dec 2007 Du skulle vide C4:)

• #21   11. dec 2007 at jeg har lyst til at stå op og gå på arb. den dag jeg er i tvivl om jeg har lyst til at stå op og gå på arb. er det tid til at finde noget nyt for det skal ik være en sur ting at tage på arb. og så skal det være selv styrne ik alle de der bosser som kigger en over skulderen og noget med at hjælpe og gøre andre glade for det man hjælper med for mit motto er der er ingen problemer der er kun opgaver alt kan løses kun et spørsmål om hvordan

• #22   11. dec 2007 Google er din ven:

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=motivational+theory&meta=

Søg på "Motivational Theory"

• #23   11. dec 2007 Lønnen er selvfølgelig vigtig! men personligt sætter jeg miljøet på arbejdspladsen højere!!! jeg har selv et fedt job med mange udfordringer, gode kollegaer og en fed arbejdsplads og det er det der motiverer mig!!!

• #24   11. dec 2007
    Arbejde skal være sjovt, inspirerende, nyskabende, interessant.
    Om det så er arbejdets art eller kolleger der gør det er underordnet.

Ellers keder man sig til døde.....

• #25   11. dec 2007 Min motivation ligger primært i min arbejdsplads - at være en del af det store system og bidrage til samfundet (sundhed) synes jeg er fedt - og det er ikke et problem at stå op og gå på arbejde.
    En leder der anerkender ens arbejdsindsats når man tager en ekstra tørn, men også i det daglige er vigtigt.

Mange forskellige arbejdsopgaver og til tider nye spændende opgaver holder liv i flammen og dermed også arbejdslysten. Jo mindre jeg har at lave jo mere falder min motivation.

Pisk i form af faktureringskrav og lignende er nok den ting der er mest ødelæggende for min motivation - tager aldrig et job hvor der er krav om udfakturering. Det er kreativitetens nemesis.

• #26   11. dec 2007 For mig er det frihed der er det vigtigste... Jeg gidder ikke hunses rundt med, som om man var soldat.... Jeg har mit eget tempo, og jeg ved selv hvad der skal laves når jeg har fået en opgave, så vil jeg selv bestemme hvordan og hvorledes....

• #27   12. dec 2007 bedste motivation pt har lige fået 4 nye polakker jeg kan gå og hunse med pisse sjovt de fatter ikke et ord dansk og jeg fatter naturligvis ikke en skid om hvad de siger tilbage nær man nu råber arbejd arbejd efter dem ;o)

• #28   12. dec 2007 Det er der ingenting der gør,- så jeg laver ikke dagens gerning,- jeg sidder på min flade røv og drikker kaffe dagen lang...
    Og hver fjortenes dag hæver jeg min løn,- uden at ha ydet en skid for den,- og jeg betaler heller ikke for kaffen..
    Ps. sig til hvis du kan bruge noget godt elværktøj,- det kan du købe billigt af mig,- vi har masser af det i mit firma.. :o)

Kommentér på:
Hvad motiverer JER?

Annonce