{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Import af Africa Twin DTC {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har kraftigt overvejet at købe mig en Africa Twin, men den jeg havde udset mig er blevet solgt inden jeg nåede forbi og kigge.
Nu er der så ikke umiddelbart flere interessante til salg i DK.
Derfor overvejer jeg import fra Tyskland/Sverige, men står lidt med bekymringen for hvad prisen reelt set bliver - ved godt man kan lave et overslag på Skat's hjemmeside, men det forudsætter at man ved hvad de sælges til herhjemme.

Nogen der har importeret en Africa Twin med DTC gearkasse fra 2018 og nyere som kan fortælle hvad afgiften var?

Mvh
Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af Africa Twin DTC
  • #1   8. jan 2020 Ellers regn afgift ud fra forhandlerpris med samme nedslag ifht en ny som et par andre mere gængse cykler i samme prisklasse. Står der slet ingen nye, overgemte til salg hos en forhandler herhjemme?

    En reelt helt ny mc kan det næppe svare sig at tage hjem, med mindre den du køber er billig fordi den stjålet...


  • #2   9. jan 2020 Der er da 17 til salg på 123mc fra 2016-2020 så kan ikke rigtigt se problemet?

    https://www.123mc.dk/brugt/mc?r=soeg&key=Honda%20CRF%201000%20L%20Africa%20Twin%20DCT&ot=date&or=desc


  • #3   9. jan 2020 Hvis du alligevel vil have en helt ny, hvorfor så ikke få en dansk forhandler til at bestille den hjem og undgå alt papir arbejdet

  • #4   9. jan 2020 Hej Per & TheMan

    Tak for jeres svar, men har vist udtrykt mig lidt uklart.
    Jeg søger en nyere, men ikke en helt ny og da jeg skrev opslaget var der kun 1-2 brugte til salg i DK, men jeg syntes prisen var lidt skæv. Den ene der havde været til salg med en mere "fornuftig" pris i mine øjne blev solgt inden jeg kom forbi den smiley

    Der er tilgengæld en hel masse til salg i hhv. Tyskland og Sverige derfor jagtede jeg om der var nogen som havde erfaring med import.


  • #5   9. jan 2020 Er du sikker på du kan spare noget ved import?
    Husk at sætte et beløb af til transport fra udlandet, syn og toldsyn og hvad med garanti?
    Samtidig tager det en del tid.
    Kan du købe ved en forhandler i DK, så kan du blive kørende, med garanti, fra dag et.


  • #6   9. jan 2020 Virkligt modigt at købe en så avanceret mc uden garanti og reklamations ret, jeg turde ikke...

  • #7   10. jan 2020 Hej Peter
    Jeg forstod du gerne ville have et prisniveau på tilsvarende cykler til at estimere afgiften udfra. Det findes da på 123mc vil jeg mene?

    Noget andet er de ekstra omkostninger der er forbundet med import: Tur ned og se den, transport hjem, syn, toldsyn, registrering osv. Afhængig af hvor du køber er det ikke ubetydelige poster.

    SKAT er et kapitel for sig, men regn ikke med en "god deal" hos dem! De har tilsyneladende masser af resourcer (de burde måske sætte nogle af dem til at checke moms refusion til udlændige i stedet) til at pløje annoncer igennem og tager et gennemsnit "til den gode side" når de sætter markedsværdien - og det er den du får afgiften beregnet udfra.

    Garanti mæssigt kan du måske godt blive hjulpet selv med en forhandler fra udlandet. Da jeg købte min ducati var der 12 måneders garant via cargarantie.dk og det fungerede upåklageligt da indsprøtningsslangerne var møre.


  • #8   11. jan 2020 Hvor ny må den være?
    Der står en ved Skjern MC, som har kørt 250km til 215000kr


Kommentér på:
Import af Africa Twin DTC

Annonce