NRGi -Skide svindlere {{forumTopicSubject}}
NRGi nægter at betale de penge tilbage som de har krævet for meget op, med den begrundelse at det rent skatteteknisk ikke er muligt uden at pengene skal beskattes. Det kan jeg absolut ikke se er mit problem, de skal bare give pengene tilbage, hver en krone!!
Så modtog vi jo det berømte Green Cart, her mellem jul og nytår, som ikke kun gælder i NRGi egen butik, Wupti.com, men også kun til et begrænset antal vare. Og så er det jo heller ikke fordi at prisen på disse vare er lav eller favorabel.
Jeg kan ikke se at der er nogen forklaring eller undskyldning på denne handlemåde, andet end SVINDEL og SNYD med forbrugernes penge.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
dec 2005
Følger: 190 Følgere: 182 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.585
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 878
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 27 Svar: 156
Jeg har lidt svært ved at få ondt i røven over, at de tilbagebetaler ca. 1/3 af min elregning i udlodning af deres overskud... Det er jo et privilegie som andelshaver, som mange ivrige investore aldrig oplever!
Så for dem der ikke kan andet end at brokke sig, og ynke over banale ting kan jeg kun sige godt nytår, og gid at jeres uvidenhed ikke skal lede vores fælles samfund i fordærv!
Mvh
Jacob
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.088
GREEN CARD
NRGi skal betale 220 mio. kr. tilbage til forbrugerne i for meget opkrævet afgift.
For en gennemsnitsforbruger blandt de 140.000 østjyske elkunder drejer det sig om 902 kr., men kun de 602 kr. udbetales. Resten får kunden i form af et såkaldt Green Card.
Kortet kan bruges til køb af energirigtige produkter, men kun hos internet selskabet Wupti.com, som dermed er sikret en omsætning på 80 mio. kr.
NRGi ejer 51 pct. af aktierne i selskabet, medens de 49 pct. ejes af to private mænd.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
Haha
Hvad er det lige du kævler om ang. overskuds deling, når det er for meget opkrævet afgift de har betalt. ??
Tror du ikke du skulle have set genudsendelsen med undertekster på ?
Det er satme magert gjort at de lige skummer fløden af penge som de har opkrævet for meget af deres forbrugere, og tvinger dem til at bruge nogle af de penge i en af deres andre kæder.
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
Sagen er så kommet i medierne og så har de fået travlt med at betale pengene tilbage, 220 mio kr. Det er desværre kun muligt at udbetale ca. 2/3 af beløbet uden at skulle betale skat af pengene, derfor har de snedige NRGi folk udstedt såkaldte Green Card på det resterende beløb. Green Card'et er så smart at det kun kan indløses i deres egen butik Wupti.com og kun til en begrænset mængde vare.
Kære Jacob, (se ovenfor)
Hvor tror du det imponerende overskud kommer fra?
Har lige tjekket deres hjemmeside, i 2006 havde de et overskud på 165.390 kr., i 2007 kommer denne sag frem og så må de ikke lægge penge tilside længere. De har nu 220 mio kr. i overskud, det er noget af en voldsom stigning på et år, ikke?! Hvis det var et virkeligt overskud, tror jeg sgu den ledelse er en af verdens bedste.
Læs lige sagens akter inden du udtaler dig om uvidenhed...
Der kan læses om historien på deres egen hjemmeside:
(link fjernet)
Eller dr:
http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/OevrigeNyheder/2007/12/30/065831.htm
PS. NRGi levere kun til østjyske forbrugere, så alle andre kan ånde lettet op...
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
Man kan sige at det ikke er så mange penge pr. forbruger, men mener at have læst at det er 80 mio kr. der er udstedt Green Cards for. Så det er da en del alligevel.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 1.390
Nej det er sgu os nede på gulvet der skal tørres hver gang. og selvfølgelig skal NRGi ikke bestemme hvad man skal bruge sine egne penge til eller hvor man skal handle.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
kan da godt forståå, at der er nogle knotne forbrugere rundt om.
Spørgsmålet er, om det i det hele taget er juridisk holdbart??? Det ville da overraske mig, hvis det er tilfældet.
NRGi -Skide svindlere