1.477 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Strøm i værksted Strøm i værksted

Hej tænkte en herinde måske kunne hjælpe smiley

Skal have lavet strøm i værkstedet og har haft elektriker ude og fortæller hvad jeg selv måtte gøre og aftalt at jeg gør det klar jeg må.

Er lige kommet i tvivl om en lille dum ting og vil lige høre herinde inden jeg ringer til dem smiley

Når man opsætter et 380 stik og skal føre ledningen videre til det næste stik må der så gå 2 ledninger ned i samme forskruning eller skal den næste ledning køre ud af bunden af stikket?

Alle ledninger bliver ført uden på væggen og stik bliver sat højt oppe og vil gerne undgå at have ledninger neden ud for syns skyld smiley

Håber i forstår mit spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strøm i værksted
  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #1   3. mar 2020 Kun et kabel pr. forskruning.
    Der findes forskruninger til flere kabler, men kun til meget tynde kabler.
    Så hvis der ikke er 2 i toppen, må du have den ene ud i bunden.
    Mvh. Allan.

• #2   3. mar 2020 Okay tak for det det var det jeg var ude efter smiley

• #3   3. mar 2020 Findes der ikke en form for t stykke der kan sættes ved loftet så der kun behøver at gå en ledning ned? smiley

• #4   3. mar 2020 Kanal? smiley t stykker er røv og nøgler:)

• #5   3. mar 2020 Du kunne også vælge at have samledåser oppe hvor du fører kablet , det er så træls at se på de dobbelt kabelførringer og stik med kabler i begge ender helt uden grund...

Når det er sagt så er der RIGTIG mange stik også i nyopførsler hvor der er 2 ledninger i samme klemme.. Det er faktisk underligt man ikke kan få nogle kraftstik som er monteringsvenlige, og som kan sættes ved siden af hinanden uden det ser fjollet ud...

• #6   3. mar 2020 Troede ikke man selv måtte rode med kraft stik

• #7   3. mar 2020 @hc.
    Man må gerne trække kabler og skrue stik op på væggen smiley

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #8   3. mar 2020 Du bør sætte en samledåse oppe ved loftet.

• #9   4. mar 2020 #7 det er bare ikke lovligt.

• Jan T
    Jan T Tilmeldt:
    apr 2014

Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 12
    #10   6. mar 2020 #9 Du må lave alt det strøm du vil. Men en fagmand skal lave selve den endelige tilslutning.

• #11   6. mar 2020 #10

Hvem har bildt dig det ind ??

• Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

#12   6. mar 2020 #10 Det er da noget værre vrøvl.
    Men der er ikke noget at sige til at der bliver lavet så meget klamp rundt omkring, når folk ikke engang ved hvad de må / ikke må lave.
    Det eneste man må lave selv er udskiftning af eksisterende afbryder eller stikkontakt, og kun hvis det er uden jord..
    Så må man lave tilledninger - altså tilslutninger til lamper, brugsgenstande osv,
    Alt andet er elektrikerarbejde.

• Jan T
    Jan T Tilmeldt:
    apr 2014

Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 12
    #13   7. mar 2020 #11
    En fagmand smiley

• #14   7. mar 2020 #13
    Prøv at finde en fagmand på 35 og ikke det oldtidsfund du plejer at finder rådgivning hos.... MEGET er ændret de senere år smiley

• Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

#16   8. mar 2020 Det har intet med alderen på elektriker at gøre.
    De regler har ikke ændret sig i mange år.
    Men der er mange som bliver presset til at bryde reglerne, af frygt for at kunden går et andet sted hen.
    Som andre allerede har skrevet, kan man sætte en dåse over hvert stik, og føre et kabel ned til hver.

• #17   18. mar 2020 Tak alle sammen det blev løsningen med samledåsen smiley Nu venter vi bare på elektrikkeren kommer og kobler det hele sammen.

Jeg har blot skruet stik og samlebokse op og ført ledning rundt ingen tilslutninger fra min side smiley

Kommentér på:
Strøm i værksted

Annonce