2.517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Varmepumpe eller brændeovn i mc garage Varmepumpe eller brændeovn i mc garage

Hey folkens, jeg skal ha' noget varme i min mc/bil garage, så jeg også kan stå der om vinteren, men jeg ved ikke helt om jeg skal vælge en varmepumpe til 1900,- fra jem og fix eller om det skal være en brændeovn hvor skorstenen alene koster ca. 5000,-
Der står ikke noget om hvor meget den varmepumpe kan varme op og hvor hurtigt det går.

Ved brændeovnen er brændsel ikke noget problem.

Er der nogen af jer der har noget eerfaring med de to ting??? Hvad ville i vælge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varmepumpe eller brændeovn i mc garage
  • #1   5. jan 2008 Jeg ville sige varmepumpe, men ikke de der billige, de skal op og koste omkring 5K før de er noget værd, de holder fugten bedre ude, og så giver de en bedre atmusføre + der er ikke så meget støv i garagen smiley

• #2   5. jan 2008 Se det er så ikke meningen at der skal være varmt hele tiden...

• #3   5. jan 2008 Derfor bruger du "sommerhus" funktion på pumpen, den holder en temperatur på 10 grader i garagen, så der ikke kommer fugtdannelse.. smiley

• #4   5. jan 2008 Varmepumpen alene af den grund at den er meget nemmere at tænde for....

og så behøver det jo ikke være 20c i en MC garage så en varmepumpe er måske også nemmere at indstille til fx 15c og så lade den klare ærterne ....

• #5   5. jan 2008 Ja men hvor hurtigt kan der så fyres op, hvis makkerne kommer forbi og der skal knappes en bajer eller to op. Så er det jo ikke meget ved at sidde og fryse!

• #6   5. jan 2008 Hvis det er en af de gode pumper, og værkstedet er under 40-50 kvm, ca 15-20 min til 20 grader hvis udetemperaturen er under -5 grader smiley

• #7   5. jan 2008 Varme pumpe.........
    Og køb noget ordenligt...fra starten panasonic deluxe eller lign. de ligger på 10kg alt incl, men du skal ud og låne en vacumpumpe ( 5500.- koster sådan en fætter )
    og nok lidt hjælp til monteringen....
    ærgeligt du bor i J-land ellers kunne jeg gøre det sort for omkring 12500.-

• #8   5. jan 2008 Jacob ( AKA vvs montøren ) J----> You speak the true...... Panasonic serien er kanon, det er også dem der ligger med den største COP værdi (Effektfaktor)... Men der ligger et firma i jylland der hedder FinDan der sætter dem op, altså Panasonic'erne smiley

• #9   5. jan 2008 Vi har sq da en vacumpumpe i firmaet...hvad skal den bruges til?

• #10   5. jan 2008 Suge vakuum i rørene, uden vakuum kan der være vanddampe, som sætter is i ventilerne, og atmosfærisk luft nedsætter ci'en på kølemidlet smiley

• #11   5. jan 2008 Frode: Du lyder jo grangiveligt som en maskinmesteraspirant der lige har været til 4 timers skriftlig maskineksamen...

smiley

/Jan

• #12   5. jan 2008 Jan Skov ----- > He he jeg har sat varmepumper op i over et år, næsten hver dag, så jeg kender turen smiley

• #13   5. jan 2008 Ring du og få en prof. til at se på det... Så har du også garanti på skidtet... Folk der køber det der ha... skrammel også selv roder med det... ja det går jo desværre ikke altid som de har tænkt sig.
    Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at skrive en pb.
    hvad angår dine spørgsmål er der mange uafklarede faktorer, så som hvor mange m2 du skal have varmet op... hvor godt er det isoleret? - tja - men du har jo næsten fået et svar på det hele.
    Vil du have komfort ved det og ingen arb. så er det varmepumpe... ingen tvivl.

mvh Offslow

• #14   5. jan 2008 (link fjernet)

du kan læse lidt her, der og priser ( men det er nok under hvad du skal forvente som installatør pris, der tror jeg du ligger på min 14.000 m.moms!! )

• #15   5. jan 2008 skal det være det dyreste han skal have

• #16   5. jan 2008 Jo billiger de er, jo mere strøm bruger de :S så det gælder om at finde balancen mellem pris og forbrug smiley

• #17   5. jan 2008 ville helt klart vælge varme pumpen, og har heller ikke fortrut det, har en i mit hus, den kan varme, affugte og køle. man kan sætte den på en fast temperatur og så skal man ikke huske at smide brænde i, ville vælge den hvis det var mig

• #18   5. jan 2008 hmm

• #19   5. jan 2008 Hvis ikke du skal have varme på i længere perioder, er elpaneler langt det billigste, både i anskaffelse og drift.
    Hvis du (som jeg) ønsker at holde en jævn lav temp. (ca. +12°C) hele vinteren, er en varmepumpe klart at foretrække. Man kan så altid kortvarigt bruge et elpanel for at hæve temp. hurtigt, når det er ønsket.
    Du skal så blot sikre dig, at varmepumpen er egnet til den lave indetemp. Normalt er de ikke glade for indetemps. under 18°C og slet ikke de billige fra byggemarkederne.
    Mvh.
    Jan L

• #20   5. jan 2008 Jeg kan nu sagtens se at den relativt dyre varmepumpe er en god løsning, men jeg havde ikke regnet med at skulle bløde meget mere en de 5k som en skorsten ville komme til at koste.

• #21   5. jan 2008 Har Panasonic varmepumpe i sommerhus og vil helt klart anbefale den.

Brændeovn i garage hvor der også er benzin tanke er livsfarlig cocktail...

• #22   5. jan 2008 køb dog bare en gas eller el ovn det fortryder du aldrig varmepumper er noget lort lige når de skal til at give overskud så er de slidt op tro det eller la vær køleteknikker i 40 år

• #24   5. jan 2008 Varmepumper er meget nemmere at have med at gøre end brændeovnen (tændes på kontakten)....
    Men den kan ikke bruges til at holde feks 8 grader , da de fleste kører med ca 16 grader som minimum og affugtning sker kun hvis den køler (kondensering på fladen og ud i afløb).
    Der findes også billige alternativer med feks Zibro og Appliance der har danske importører og garanti.
    Vær opmærksom på om rør følger med i pakken, du kan montere det hele selv , men skal have suget rørene tomme inden du åbner for kølemidlet

• #25   6. jan 2008 varmepumper ER noget lortdu får aldrig økonomi i dem.
    Alternativer.
    Solvarme solceller brændefyr gasovn elovn calorieferefra varmeanlæg dieseloliefyr fra en lastvogn,.
    sommetider har man mulighed for at kombinere nogle af dem .

• #26   6. jan 2008 Hvis det kun er i Week-enden du skal ha varme i den garage så er det da nemmere og billigere at købe en gasovn til 500- i Bilka den er også lynhurtig til at lave varme

• #27   6. jan 2008 Dårlige varmepumper er noget lort. Dem findes der desværre mange af. Deraf det dålige ry.
    Gode varmepumper monteret af dårlige/sløsede kølemontører holder heller ikke længe.
    Gode veldimensionerede varmepumper monteret af dygtige samvittighedsfulde kølemontører er en rigtig god investering både for køberen og miljøet.
    Mvh.
    Jan L

• #28   6. jan 2008 Hvis du skal ha hurtig varme så vil jeg råde dig til at købe en varmekanon enten på strøm eller diesel.. det er nok den billigste løsning... du kan godtnok få meget strøm for den pris difference der er op til en prof. varmepumpe.
    Jeg har en varmepumpe i min lejlighed... og den virker da fint.. men sååå hurtige er de heller ikke... Hvis du vælger en varmepumpe så husk at få en med varmekabel i udedelen så den ikke fryser til... og ude delen må IKKE stå på jorden.. og køb den billige i jem & fix.. de andre er ikke de 10 kilo mere værd...

• #29   6. jan 2008 Jan nordsjælland .
    Det passer ikke.
    Hold fingrene langt væk fra varmepumper basta og jeg gider ikke engang diskutere det .
    som jeg skrev før tro det eller la vær eller brænd fingrene

• #30   6. jan 2008 per anker,
    Jeg gider heller ikke diskutere det med en, der har så gennem seriøse argumenter som du.
    Der kommer man jo hurtigt til kort. smiley
    Hvis der er nogen, der har nogle serøse spørgsmål til varmepumper er I velkommen til at sende en PM.
    Mvh.Jan L

Kommentér på:
Varmepumpe eller brændeovn i mc garage

Annonce