Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Momsfri
  • #1   6. jan 2008 For at du må køre i den privat, skal momsen være betalt....

• O !
    O ! Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 117
    #2   6. jan 2008 ok er den så det når der står momsfri?

• #3   6. jan 2008 Jeg vil tro at momsen ikke er betalt, og du derfor ikke må køre i den privat med mindre du betaler momsen.

Har du link?

• #4   6. jan 2008 hmm det er vel i en søgefunktion du er stødt på det ik?
    hmm er ikke sikker! men er det ikke ensbetydende med at man ikke skal betale moms!

for når man søger er det også andre der hedder "varevogn+moms"
    og så er der dem der hedder "momsfri"

• #5   6. jan 2008 Det betyder at bilen er fri for moms, og derfor kun egnet til erhvervmessig kørelse. Vil du bruge den privat, skal du betale momsen.

• #6   6. jan 2008 Hvis der står momsfri ! så skal der ikke betales moms af beløbet ! eks. bilen koster 99.900,- plus levering (3.580,-) momsfri ! dvs. der kommer ikke 25 % oven i prisen.
    Hvis der er en gulpade bil til salg hvor der ikke står noget om momsfri - så skal der beregnes 25% moms oven i prisen, also små 25.000 kroner. Husk når du køber en gulplade bil til privat brug, så skal du betale en straffeafgift på kr. 5.040,- pr.år plus vægtafgiften ca. kr. 4-5.000,- Så alt i alt for en gulplade bil til privat brug ca. 9.500,- kroner i vægtafgift - HVER ÅR !! smiley

• O !
    O ! Tilmeldt:
    dec 2007

#7   6. jan 2008 Det er denne her det drejer sig om, bliver der så lagt 25% oven i prisen for at jeg må køre i den privat. Jeg fatter ikk de regler smiley

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51661826

• #8   6. jan 2008 Nej det gør det IKKE.
    Prisen er 149.800,- plus levering - er det i ren handel ??
    Så får du den nok til 140.000 med levering på gaden.
    Husk den strafeafgift på 5.040,- som kommer oven i vægtafgiften !!

• #9   6. jan 2008 Nej, der kommer ikke moms oveni.
    Den tidligere ejer har ikke fået momsen refunderet. Den har sikkert været ejet af en privatperson.
    I så fald kan momsen ikke trækkes ud mere.
    Derfor kan man sige, at salgsprisen er incl. moms

• O !
    O ! Tilmeldt:
    dec 2007

#10   6. jan 2008 oki, i skal have tak for hjælpen

• #11   6. jan 2008 vis du søger en sportsvan så prøv ham her...han har en der kun ar gået 16000...den er sort...den står ikke på hans hjemme side men prøv at ring til ham

(link fjernet)

• #12   6. jan 2008 Momsfri betyder som mange har skrevet, at momsen ER betalt, hvilket altså vil sige at der IKKE er skal betales yderligere moms...
    Daj72. Momsen er ALTID 25%. Men når bilen er ny beregnes momsen af bilens pris excl. registreringsafgift og moms. Derfor kunne man umiddelbart godt tro at momsen kun var 17-18%. Men så snart bilen er over 1 år gammel er der 25% moms på prisen (udsalgsprisen).
    Derfor kan det nogle gange bedre betale sig at købe en ny gulpladebil fremfor en lettere brugt, da momsen nogle gange udligner tingene.
    Sælger biler til dagligt, så uden at virke kæpsmart, ville jeg mene jeg ved hvad jeg snakker om.
    Go' søndag til alle !

• #13   6. jan 2008 HØR HER , DER ER BETALT MOMS AF BILEN , SÅ DEN MÅ BRUGES PRIVAT

Kommentér på:
Momsfri

Annonce