{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Hvor er han henne eller hvor var jeg? {{forumTopicSubject}}

Via ens mobil kan man få et program der viser hvor man er eller hvilken rute man kørte.
Selv bruger jeg det når jeg arbejder alene i skoven. Skulle der ske et uheld, så kan dem jeg deler med se hvor jeg er.
Kører man en tur, kan man få turen vist med ialt km og gennemsnitshastighed og sikkert flere andre ting som jeg ikke har haft brug for.
Programmet hedde Mapapal. http://www.mapapal.com/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er han henne eller hvor var jeg?
  • #1   15. okt 2020 Det var smart.. Så har man sit helt eget "Big brother" system, hvis man skulle ha glemt hvor man befinder sig..
    Hvad blev der egentlig af de gode gamle vejskilte, landkortet, og de mundtlige aftaler?
    Det er ikke menneskene der styrer samfundet, nærmere omvendt.


  • #2   15. okt 2020 Når jeg kører en tur er det sjældent at ruten er 100% planlagt, og så kunne det da være en god ide at man kunne finde mig hvis jeg pludselig lå i en grøft.

  • #3   15. okt 2020 Når man som jeg kører TET ruter, https://transeurotrail.org/ ,så kommer man helt ud bag Lars Tyndskids mark, og så er det betrykkende at vide man er til at finde igen via programmet hvis man er kørt i stykker eller ligger hjælpeløs i grøften.
    Kører man bare en tur ud i det blå og finder en rigtig god rute, så er det også dejligt at have den gemt til en anden gang.


  • #4   15. okt 2020 Alle må da gøre som de vil, men vi har altså fået listet så meget overvågning ind ad bagdøren som vi aldrig tænker på! Jeg har lige hørt fra en ganske upålidelig kilde, at det fra 2021 kun bliver muligt at købe toiletpapir som trelags, fordi at både skat og kommune skal have en kopi af alt papir man bruger smiley

  • #5   16. okt 2020 Urgammel joke som dukker op med jævne mellemrum, men stadig god smiley

  • #6   16. okt 2020 Hvis man er bange for overvågning, skal man nok slet ikke have en mobiltelefon.
    Eller man skal lave en masse krumspring med indstillinger, anonymitet, vpn, kryptering, taletidskort, have den slukket det meste af tiden osv.

    Jeg bruger selv Kurviger til planlagte ture hjemmefra. Den er fleksibel nok til, at man kan improvisere undervejs.


Kommentér på:
Hvor er han henne eller hvor var jeg?

Annonce