{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Lars L
Lars L
Tilmeldt:
27. mar 2014
MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 13

Renovering af skjolde {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvad kan i anbefale af gode råd til at reparerer saltskader på motorskjolde i aluminium? Små huller? Slibe dem ud og fyld dem med metalspartel? Durafix? Brazing eller andre gode råd er velkomne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af skjolde
  • #1   30. nov 2020 Polering, alt andet er spild af tid og penge! Men alt efter hvad du forventer at resultatet skal være, så gør det det grundigt rent før du starter en masse. En vask i salmiakspiritus virker fremragende, og den med "huller" er vist en drillenisse smiley

  • Lars L
    Lars L Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #2   30. nov 2020 Tom, et eller andet skal fylde det ud. Skal male det bagefter så vil gerne have sparlet det ordentligt sammen.

    profilbillede
  • #3   30. nov 2020 Det der er sgu ikke fra salt, det ligner mere noget der har fået et skud fra et haglgevær! Jeg ville så finde noget andet, men det er jo svært at vide hvor besværligt det er når man ikke får at vide hvilken MC det drejer sig om. Held med det smiley

  • Lars L
    Lars L Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #4   30. nov 2020 Det er fra en BMW G650 fra 2014. Og det er grubetæring. Kan ikke finde andre forklaringer med mindre det har været en produktionsfejl. Jeg syntes det er for dyrt at skifte, for det er kun kosmetiske fejl. Sidste år fyldte jeg hullerne op med metalspartel uden at male det. Nu har jeg pillet skjoldene af og er i gang med at bore huller ud så jeg kan ordne det ordentligt med en omgang finish bagefter.


  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #5   2. dec 2020 Det ser jo helt vildt ud. Er der huller hele vejen igennem?

    Bib


  • Lars L
    Lars L Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #6   2. dec 2020 Nej det er der ikke. Der er 1-3 mm dybe. Og det er ligesom smuldret / ætset ind i.

  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #7   2. dec 2020 Skal de så ikke bare have noget spartelmasse - hvis det alligevel skal males.

    Bib


  • #8   2. dec 2020 Kunne man måske få dem svejset op, slebet glatte og så malet bagefter?
    Spørg f.eks. dette firma om de kan hjælpe:
    https://andersenssteel.dk/svejsning-i-aluminium?gclid=EAIaIQobChMI9dL63Mqv7QIVQflRCh1VSw1KEAAYBCAAEgLkqvD_BwE
    Spartelmasse tvivler jeg på holder i længden på grund af varme/kulde ændringer.


  • #9   3. dec 2020 Umiddelbart ligner det mest spildt batterisyre, eller noget andet ætsende der er sprøjtet på, det er ikke salt.
    Det er stort set umuligt at svejse i gammelt sprøjtestøbt alu, der skal i hvert fald renses så meget materiale af at der ikke er noget dæksel tilbage.
    Jeg ville finde et andet dæksel på Ebay, modellen er trods alt så almindelig det burde kunne lade sig gøre.


  • Lars L
    Lars L Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #10   3. dec 2020 #9 Lars O,

    Det er en mulighed. Det er mest højre side der er udsat, dog er der lidt i bunden på venstre side. Der sidder en overløbsslange fra batteriet jeg lige vil prøve at følge.

    #8 det er måske også en mulighed, de ligger ikke så langt væk.

    Men jeg har overvejet durafix, men ved ikke om det er muligt ligesom i denne video.

    https://youtu.be/iQYF3qrLuWE


Kommentér på:
Renovering af skjolde

Annonce