329 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Piskesmæld?? Piskesmæld??

Hej jer der der kender til det.

Min kæreste blev smidt af hendes hest i tirsdags, og igår var hun hos lægen da ømheden i kroppen godt nok var væk, men hun stadig havde ondt i nakken, har hovedpine og bliver hurtig træt.. Hun skal nu til Kiropraktor på mandag, hvor de vidst også tager et røntgen af hende...

Det er sgu rigtig trælst!!!

Er der nogen der kender til piskesmæld eller har eller har haft det, og er det noget man kan slippe af med igen???

Hvad koster sådan et kiropraktor besøg egentligt, selvom det er fuldstændig ligegyldigt hvad det koster, bare hun får det bedre af det???

Jeg har kigget lidt på nettet, og det ser ikke ud til at hun har den værste grad indenfor piskesmæld, men vi ved selvfølgelig ikke noget før mandag, håber bare på at det hele er iorden!!!

Mvh
Gert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piskesmæld??
  • #1   8. feb 2008 Har piskesmæld, og kan kun anbefale et til to ugenligt fysioterapi besøg.
    Jeg gik selv to gange pr uge i over et halvt år, og det hjalp virkelig meget. Det forsvinder aldrig, men fysioterapi virker!

• #2   8. feb 2008 Hej Gert. Jeg arbejder som fysioterapeut. Men med et andet område. Det vil sige at jeg arbejder ikke med piskesmeldsskader. Jeg mener at vide at hvis der ikke er brud (en knogleskade) er det en forstrækning i muskler, ledbånd, nerver osv.
    Det er en god ide at komme til kiropraktor. Der findes også fysioterapeuter som er specialiceret inden for området.
    Så vidt jeg ved er det vigtigt at få behandlinger hurtigst muligt efter skaden.
    Nogle mennesker har problemer med smerter lang tid efter skaden, andre går det over igen.
    Det er svært at udtale sig om. Håber hun kommer over det igen.

• #3   8. feb 2008 Tak for svar smiley

Hun siger selv at hun kan holde ud at være oppe længere og længere efterhånden, hun har stadig ondt i nakken, og får så ondt i hovedet!!

Nu er jeg bare spændt på hvad besøget hos kiropraktoren på mandag viser, og håber på det bedste!!!

Men som sagt så smed hesten hende af i tirsdags, og hun var hos lægen torsdag, og skal så til kiropraktor på mandag. Hun har holdt sig i ro og lagt i sengen eller på sofaen lige siden, da det var det lægen sagde, så håber at det foreløbig er nok, da det jo, som Villy skriver, er vigtigt at få behandling hurtigst muligt... Håber bare at det er hurtigt nok, så hun ikke skal bøvle med det i alt for lang tid....

Lige nu er hun bare meget bange for at det er permanent, og kan godt forstå hende, det ville sgu være surt!!!

• #4   8. feb 2008 jeg havde osse ondt lang tid efter jeg kørte galt, jeg gik til min læge og sagde at det da ikke kunne passe at jeg skulle have ondt så længe efter, men der skulle åbenbart gå 3-4 måneder før min nakke havde det okay igen...

• #5   8. feb 2008 Okay, det var da et pænt stykke tid... Men bedre end at bøvle med smerter resten af livet smiley

Kommentér på:
Piskesmæld??

Annonce