{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.870 visninger | Oprettet:

1000cc droslet til 34hk.. forsikring? {{forumTopicSubject}}

kan det virkelig passe at der ikke er nogen forsikringsselskaber der ikke tager højde for at en cykel evt. er blevet droslet fra 175hk til 34?

kan det passe at jeg skal betale for noget som jeg i virkeligheden ikke kan få kørekort til?

jeg tænker på en kawasaki zx10R fra 06?

min bror skal betale fuld pris for sin RSV factory der har 34hk?

dumme komentarer frabedes!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1000cc droslet til 34hk.. forsikring?
  • #331   12. feb 2008 nu hopper jeg i seng.. har fri halv 4 i morgen og så kører bussen igen!

• #332   12. feb 2008 Tilføjelse til min sidste post:
    Ikke fordi jeg på nogen måde er uenig i at man helt sikkert ville få mere ud en 250'r eller en 600'r i starten, men det lader til at Mads har truffet en beslutning og så er det lidt en skam at han skal flames på denne måde.

• #333   12. feb 2008 Jensen jo det har du ret i. og er man begynder er køreglæde jo bare det at komme ud på 2 hjul, medmindre det kun er for at vise sig smiley

• #334   12. feb 2008 Thomas: rimelig enkelt 11kg:-) og at jeg ikke skulle ud og købe en ny cykel når den tid var kommet til at jeg måske vil ha en større.. ellers ikke rigtig noget..

folk som i går ud fra jeg vil blære mig overfor kan ikke engang se at en 10er er hurtigere end en 6er..

min stedfar skulle forresten give 4000 mere i forikring for en zx6r i forhold til en 10er ved topdanmark i hvert fald..

• #335   12. feb 2008 min rigtige far har en fjr 1300 fra sidste år.. min mor har en harley vrod.. har haft en 535(knallert i mine øjne)

og alle 3 har jeg kørt på.. så ja er klar over hvor hurtig en mc er..

nok ikke en med 175 hk men tror ikke mine forestillinger er helt ved siden a..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #336   12. feb 2008 Det er først når du ligger i et sving og en gammel rotte på en MZ'er går indenom og dit ego ikke kan tåle det, at du finder ud af hvor meget 175hk er og hvornår det er en god ide at "vise ham hvor skabet skal stå"...

Motorkarakteristikken på en ZX10R er IKKE at sammenligne med hverken en FJR1300, en V-ROD eller en nervøs lille plastikknallert. smiley

Uanset hvad, så håber jeg sgu du tænker dig om ude på vejene, for du har jo besluttet dig. smiley

Har du fundet en forsikringspris?

• #338   12. feb 2008 - K3 -: Godt sagt der.. smiley

• #339   12. feb 2008 Mads G: Hvis man ser på nogle af de værre tilfælde herinde på MC-galleri har der altså været flere eksempler på personer, der umiddelbart virker ligesom dig. De vil bare have en stor MC og det kan ikke gå hurtigt nok. Desværre går det sjældent godt, dvs. de fleste enten dør eller enter på intensiv.

Det er fint, at du har prøvet flere MC'er, men der er altså meget MC i en 600 kubik. Du kan stadig køre ligeså hurtigt i sving og på landevej er forskellen heller ikke så stor, hvis du holder dig indenfor fartgrænserne. Fordelen ved 600 kubik er samtidig, at de ofte er lettere.
    Du skriver samtidig, at fordelen ved at købe den Kawasaki er, at du som 20 årig så har fuldblods-MC'en. Hvem siger, at det er den rigtige MC til dig på det tidspunkt og at du kan styre den der?
    Endeligt: prøv lige at ring til forsikringen og hør en pris. Bare fordi du har mange penge betyder det jo ikke, at du skal bruge dem allesammen på at gå i byen. Hvad med lidt opsparing osv. Det kunne jo også være, at dine forældre på et tidspunkt synes, at du skal finde dit eget sted.

Uden at have læst hele tråden igennem virker det ikke til, at der er NOGLE OVERHOVEDET, der er enige med dig. Det er muligt, at alle er idioter. Men det kunne jo også være, at folk faktisk vil dig det bedste og have, at du vælger en MC til dine behov.

Hvis du virkeligt synes vi alle er idioter så prøv at snakke med andre folk. Prøv bare at finde 10 personer, der er over 25 og som er enige med dig i din beslutning

• #340   12. feb 2008 Utroligt at den nye regl med maks 34 hk kan få folk til at gå sådan op i limningen. Hvad fanden sagde folk før den regel kom til??? Jeg fik da ikke at vide at jeg var sindssyg da jeg købte min mc selvom jeg var ung og uerfaren og købte en ZXR750......

Erfaring gør sgu ikke motorcyklister mere sikre.. Det er jo tit at folk bare glemmer at bruge den inderste side af hovedet når de er ude at køre. Det gælder da os alle når vi får sat os op på geden og givet den noget gas.
    Folk der har en racer maskine og ikke giver den gas engang i mellem mangler sgu et eller andet....

Man kan sagtens køre mange kilometre uden at vide hvordan ens cykel opfører sig i pressede situationer. Næææh så er er det sgu bedre at ofre nogle banedage hvis man har en racer og så få prøvet den lidt af under ordnede forhold.

Hvis Mads vil købe en ZX10R med 34 hk så lad ham dog om det. Jeg synes det er en fed ide og tror den er noget mere sikker end en eller anden jinglun med papkasse bremser skulle han få brug for en hård opbremsning...

Er der egentligt nogen statistik der viser om den nye 34 hk regel har haft nogen betydning eller er det endnu et mislykket forsøg fra statens side på at få os til at rette ind og blive "fornuftige" mennesker. Der er INTET fornuftigt i at købe en 1000ccm3 maskine med 175hk uanset om man er 18 eller 62.....

Så drop nu jeres udtalelser om død og ødelæggelse og nyd at en knægt har benzin i blodet og går efter det ypperste fra start af. Det kunne jo være han blev bidt af det og blev den næste Valentino Rossi.... Nååå nej det bliver ikke i DK...... Motorsportens fjendeland nummer 1.

• #342   12. feb 2008 Strada.. Hør nu efter... Folk der kører mange år på cykel er sgu ikke bedre til at køre i pressede situationer end andre medmindre de kender deres cykel i pressede situationer hvilket 90% af alle motorcyklister ikke gør.

• #343   12. feb 2008 Så du kan tage dine 25000 km om året motorcyklister og stikke skråt op den dag lortet brænder på.. smiley

• #345   12. feb 2008 Det jeg mener er at kørsel på vej ikke giver en skid. Om så man har kørt 25000km om året i 1000 år.

Kørerkurser Det er der man skal hen.. Forstår ikke folk der ikke ofre de penge på at lære deres cykel rigtigt at kende.

Så jeg tror ikke at Mads er værre stillet end en gut der har haft cykel i 20 år og aldrig kørt andet en morfar ture...

• #346   12. feb 2008 *LOL*

Denne tråd bliver da mere og mere komisk!

Det er godt nok tydeligt at folk lider af PMS efterhånden. Det er da eneste forklaring man kan komme med på nogle af de latterlige udtalelser der kommer:

"Folk der kører mange år på cykel er sgu ikke bedre til at køre i pressede situationer end andre medmindre de kender deres cykel i pressede situationer hvilket 90% af alle motorcyklister ikke gør."

Eeeeh, ok....

Jeg er stået af for længst i den debat, så nu vil jeg lave noget fornuftigt: Bestille tid til R1'eren hos Mr. Dyno :o)

• Sajmon ™

#347   12. feb 2008 <i>Utroligt at den nye regl med maks 34 hk kan få folk til at gå sådan op i limningen. Hvad fanden sagde folk før den regel kom til??? Jeg fik da ikke at vide at jeg var sindssyg da jeg købte min mc selvom jeg var ung og uerfaren og købte en ZXR750......</i>

Det tror jeg siger mere om din omgangskreds end dig. Forskellen er jo at folk i stigende grad har for mange penge, så alle skabs-motorcyklisterne kommer frem i lyset og får realiseret deres drøm, selvom de måske ikke helt går ind for det med liv og sjæl. Jeg kender MANGE mennesker som startede på en cykel med 100+hk dengang først i 90'erne - og der er altså en lidt skræmmende statistik for deres overlevelses-procent. Dem der stadig er på jorden, er enten stoppet med at køre MC, eller faldet noget mere til ro siden da.
    Den brede enighed går dog på at den 34hk regel er noget af det bedste der er sket for motorcyklister - så jeg tror nu nok der er noget om snakken.

<i>Erfaring gør sgu ikke motorcyklister mere sikre..</i>

Erfaring giver større overskud til at forudse trafikken og køreforløbet, som igen giver mere sikkerhedsmargin. Hvis du holder fast i det der, så er du godt nok blank...

<i>Det er jo tit at folk bare glemmer at bruge den inderste side af hovedet når de er ude at køre. Det gælder da os alle når vi får sat os op på geden og givet den noget gas.
    Folk der har en racer maskine og ikke giver den gas engang i mellem mangler sgu et eller andet....</i>

Der er overhovedet ingen tvivl om at folk skal bruge hovedet når de kører MC, men hvis alle de beslutninger de tager, er forkerte fordi de intet bedømmelsesgrundlag har (erfaring) så nytter det INTET. Det kan du vel forstå?

<i>Man kan sagtens køre mange kilometre uden at vide hvordan ens cykel opfører sig i pressede situationer. Næææh så er er det sgu bedre at ofre nogle banedage hvis man har en racer og så få prøvet den lidt af under ordnede forhold. </i>

Der er vi så enige, men det er desværre ikke alle forsikringsselskaber som deler den mening, og det er ikke alle der har råd til en baneged.

<i>Hvis Mads vil købe en ZX10R med 34 hk så lad ham dog om det. Jeg synes det er en fed ide og tror den er noget mere sikker end en eller anden jinglun med papkasse bremser skulle han få brug for en hård opbremsning...</i>

Der er vi igen helt enige - men hele ideen med tråden her var jo reelt mere opmærksomhed end forsikringsprisen, for hvis det var sidstnævnte havde han allerede fået et svar ved at ringe rundt, og efterfølgende slettet tråden. Men det slutter jo ikke der eller her....

• #349   12. feb 2008 synes måske vi snart skal lukke denne tråd idet der intet mere konstruktivk kommer ud af den, MADS G er klar over vores holdninger og HAR fået svar på de ting han skulle

skal vi ikke bare lade den DØ UD???

• #351   12. feb 2008 Har lige et tillægsspørgsmål. Der bor en knægt på min vej på 8. Han vil gerne have en pocket-bike men synes den er lidt sløv. Derfor foreslog jeg en Y2K. Han synes det lød som en god ide og jeg fik overbevist hans far om, at han da skal have sådan en.

Men hvad med forsikring?

• #353   12. feb 2008 Michael: men så skal han jo have støttehjul og så ryger blære-effekten jo. Det er jo hele ideen med Y2K.

• #354   12. feb 2008 Mads G spørgsmål var

Droslet til 34hk.. forsikring?

Men har taget en helt anden drejning hvis denne tråd slettes hjælper det slet ingen han kan tage de råd der er givet som han vi.

Han bliver 18 år og bestemmer over sig eget liv eller skal diverse forsikrings Premier nok hjælpe ham på andre tanker.

Det han gør er jo lovlig ikke noget med at købe uden afgift og køre på prøve plader som nogen gør.

• #355   12. feb 2008 At man køber en motorcykel for lidt opmærksomhed er vel ikke unormalt! Alle har den tanke i sit baghoved når de kigger på ny mc! Dem der påstår andet kører enten kinabike eller vil ikke anderkende de gør! Men sådan er det jo generalt i vores samfund.. Ellers ville der ikke være folk der betaler det dobbelte for et hus der ligger i det rigtige postnummer , eller blive bygget store kontor domiciler!! ALLE tænker på hvad andre tænker om dem! Det bliver mindre med jo ældre man bliver, men forsvinder aldrig!

Når det er sagt vil jeg helt ærligt ikke mene der er noget forkasteligt i at købe en liter maskine og drosle den til 34 hk. Problemet opstår først når det skal afmonteres efter 2 år.. Men hvem ved? 2 års kørsel med 15kkm om året giver en god potion erfaring!

Jeg købte selv en 1 liters maskine som første motorcykel, men var helt klar over mine evner! Og efter 10kkm på gaden og 15 banedage i ind og udland er jeg stadig klar over mine evner! Og ikke mindst min motorcykels evner! Men er nået frem til den konklution at 600 ccm er mere end rigeligt til gaden og der behøves ikke stå R foran hvis man bare vil køre hurtigt på de små veje! Men personligt kan jeg godt lide det sug det giver når man lukker op for 1000cm3

• #356   12. feb 2008 Strada: Mads > Nu har du flere gange påpeget, at problemet med unge, der kører galt, er, at de ikke bruger hovedet. Du skriver osse, at du betragter din mors tidligere 535'er som en knallert, og at du "ved hvor hurtig en MC er". Det er lige præcis dér, filmen knækker, og hvor du ikke aner et klap om, hvad du ævler om. Egentlig ikke nogen kritik af dig, men mere kendetegnende for din alder... Selvfølgelig handler MC-kørsel om at bruge hovedet - ingen tvivl om det. Men den altoverskyggende faktor i dette her er erfaring! Den kan du kun opnå på én måde: Ved at køre. Det kan godt være, du har larmet rundt på din scooter med hk og 150 på toppen, og at du synes, du er verdensmester på den, men det har intet at gøre med at køre MC, hverken med hensyn til selve kørslen eller til det at gebærde sig i trafikken - fordi både din MC og trafikken giver dig så mange overraskelser, som du aldrig kan forberede dig på. Det kan osse godt være, at en 535'er virker meget medgørlig og tilforladelig, og ikke trækker så meget skum af fadøllet. Og...? Den dag, hjulene forsvinder under dig, eller der holder en traktor på tværs foran dig, kan du ikke bruge det til noget - der er det din ikke-eksisterende erfaring, der afgør, hvad der sker. Så kan du sige, at selve motorcyklen måske ikke gør den store forskel, eller at en ZX10 styrer og bremser bedre end en Virago 535, og derfor vil være et bedre valg? Nej - fordi det er stadig dig, der sidder bag styret, og du har stadig ikke fattet én meter! I korte glimt i denne tråd har jeg næsten fået respekt for dig - men du har efterhånden skrevet så meget ungdommeligt vrøvl her, så det er faldet til jorden igen. Du er simpelthen indbegrebet af en ikke-fungerende teenagehjerne, der kun har én ting i hovedet: Dig selv. Du har intet begreb om, hvad glæden ved MC-kørsel handler om, fordi for dig handler det kun om: Dig selv. Og uanset hvor mange velmente råd og synspunkter, du får med her på vejen, hører du ikke efter, fordi for dig gælder kun: Dig selv. Du bryder dig tydeligvis ikke om, at din drømme-MC blir kaldt en potensforlænger - men det er den. Statussymbol er måske et pænere ord, men i princippet er det det samme - en erstatning for noget, du ikke selv kan præstere. Når du ligger i din seng om aftenen, ser du billeder af dig selv, som cruiser ned ad hovedgaden, mens kammeraterne kaster beundrende blikke efter dig og pigerne sukker "ih hvor er han orn'li' syg...". Og det er det, det drejer sig om for dig: Opmærksomhed. Med hensyn til din bror, din mor og din stedfar, så er det da fint, at I har holdt familieråd og har snakket om tingene derhjemme. Men nu er det vist heller ikke lige dér, erfaringen trykker, så det gir jeg faktisk ikke meget for. Jeg synes, det er en sørgelig opbakning, du får hjemmefra, og naivitet er det ord, jeg først kommer til at tænke på... Personligt kunne jeg ikke være mere ligeglad med, hvad du har tænkt dig at starte din MC-karriere på. Uanset hvad, så tror jeg den blir kort. Ikke fordi du eller andre kommer til skade, men fordi du hurtigt finder ud af, at du har købt noget andet, end det, du tror, du har købt. Succes, respekt og livskvalitet er ikke noget, du kan købe - det skal du skabe selv. Og i mine øjne fortæller denne tråd, at det er du ikke i stand til... "

Strada. Jeg bukker mig i støvet. Det du skriver er så rigtigt og det er netop hele essensen i det her.
    Må indrømme at jeg jeg dertil ikke forstår at forældrene kan tillade hans knallert og nu hans mc valg. I mine øøjne er det uforsvarligt at de ikke sætter en fod i jorden eller lignende både ved den voldtunede knallert og nu med mc´en.
    Knægten er jo ikke engang myndig endnu!

• #357   12. feb 2008 Nikolaj der er du helt forkert på den. Rutine og erfaring i trafikken er det der gør man kan forudsige ting, og man genkende situationer, hvor man så kan reagere og redde sig eget liv.
    Det giver sig selv.
    Næste gang du kører i trafikken, så prøv at lægge mærke til hvor meget af din rutine du faktsik bruger selvom du ikek er klar over det, netop fordi det ligger på rygraden, og fordi det er en del af din erfaring.
    Man kan tydeligt se det når man kører med nybagte mcister......

• Sajmon ™

#358   12. feb 2008 Ja de bliver gerne overraskede over de særeste ting. smiley

• #359   12. feb 2008 MADS G køb dog den cykel du vil og lad så vær med at tude over forsikringen.
    og enu værre næste gang du får verbale høvl i et indlæg så skal du da ikke ringe til mooore.
    PS. det bliver skide skægt når jeg køre fra dig på den lille gule.
    LO LO

• #360   12. feb 2008 Jeg havde egentlig besluttet, at jeg var færdig med denne streng, man jeg har lige lyst til at slå et par søm i:-)

1: Jeg mener stadig det er et rigtig dumt valg!!!

2: Alle jer, der skriver, at I ikke forstår at "forældrene tillader"-i har ikke forstået ret meget:-) Teenager på 17-18 interesserer sig ikke en bønne for, hvad forældre "tillader", Når de er 18 er de personlige og formynderretsligt myndige....!

3: Så er der - på trods af alle Mads's forsikringer om det modsatte - en del, der mener at dette bare handler om at flashe sit ego (Det skyldes Anne i øvrigt også for). Jamen so what - det gør vi vel alle i en eller anden sammenhæng:-) Det er i hvertfald ikke argumenter, der kan anvendes til noget som helst.

4: Hvis Mads har penge til at brænde af på en 200K mc samt forsikring til små 50 K pr år, så er det hans ret!! Dumt, ja men hans ret. Jeg kan se, at alene på forsikring sparet kan han købe en eller to mellemtrins MC og komme billigere igennem til sin racer om tre fire år, men det vil han ikke - Vi har forsøgt, men man kan ikke hjælpe mennesker, der ikke vil hjælpes:-)

5: Der spørges rigtig meget til om geden skal forsikres i Mads's eget navn - Selvfølgelig skal den da det! Alt andet vil være forsikringssvig, og det fortæller man da i hvert fald ikke her:-) MADS-EGET NAVN. Hvis ikke kan du meget vel risikere at blive kylet ud af dit forsikringsselskab, og så kan det blive meget svært eller umuligt at komme i et andet.

6: Mads: lad være med at fifle med droslingen på den ged - den er simpelthen farlig, og skader du andre, kan du stå med store økonomiske problemer resten af dine dage! Dertil kommer så det etiske!

7: Fred være med det - jeg har også unger i samme alder-når de disponere tåbeligt efter min mening, så bliver de ikke bakket op, men jeg ved godt, at andre ser anderledes på det.

• #361   12. feb 2008 Drenge drenge drenge..

Forstå nu bare at vi ikke tænker ens. Jeg håber at i vil få et langt og lykkeligt liv...

Har nu kørt mine 25000 km om året men det gjorde mig ikke i stand til at forstå hvordan en MC opfører sig i pressede situationer alligevel. Hvis erfaring i trafikken gør at man ikke kører galt så kan jeg ikke forstå at folk i 40erne med masser af erfaring på landevejene kører galt smiley

Og Sajmon fordi jeg ikke deler dine ellers udemærkede meninger så gør det mig altså ikke blank.. Så tænk lige lidt over det du skriver. :-))

• Sajmon ™

#362   12. feb 2008 Nikolaj - Hvert eneste ord er skam fint gennemtænkt - og jeg mener alt hvad jeg skriver.

Det var måske en smule hårdt sagt, kan jeg godt se...
    Jeg kalder dig ikke blank fordi du ikke er enig med mig - men fordi du taler i tåger når du påstår at erfaring ingen forskel gør.

Hvis du har kørt 25000km om året, så opbygger du uværgerligt en rutine og evne til at forudse ting udfra tidligere erfaringer (uha nu kom den igen) og handle tidligere i forløbet - som i sidste ende giver en større sikkerhedsmargin.

Folk oppe i alderen kører ofest galt fordi de er indgroede med deres rutine og ikke er fleksible nok i deres handlemåde. Du har helt ret i at man altid skal være vågen og opmærksom i trafikken, men det nytter som sagt ikke at du reagerer forkert uanset hvor tidligt du reagerer.

Med erfaring / rutine kommer evnen til at reagere mere og mere rigtigt - så de to ting hænger uløseligt sammen.

Hils Mette. smiley

• Sajmon ™

#363   12. feb 2008 Du kan jo spørge Alasdair hvor mange gange hans mange kilometer på MC har hjulpet ham ud af snævre situationer.

Han har jo ikke været på bane ret mange gange, så vidt jeg husker. smiley

• #364   12. feb 2008 Nikolaj, det har du selvfølgelig ret i
    Også derfor de to ting skal kombineres smiley

• #365   12. feb 2008 Sidste spørgsmål og så er jeg stille:-)

Vil det sige at du mener at en gut der har kørt mc i 10 år er sikrere på vejene end en der kun lige har fået sit kørekort uagtet at han har kørt på knallert inden???
    Det vil sige at gutten der altid kun har brugt bagbremsen på sin motorcyklen for eksempel. Vil være bedre til at undvige en bil der kommer ud foran end en helt frisk gut der ikke har den indgroede "frygt" for at blokere forhjulet under nedbremsning. I think NOT.. Erfaring på landevejene er ikke ensbetydende med at man er en motorcyklist. Jeg er for eksempel ikke en skid bedre end da jeg startede tvært imod vil jeg næsten sige... Nu er det jo gået godt så lang tid så hvad faaaanden den går nok en tur mere... Så længe man bare er opmærksom på at alle er ude på at slå en ihjel.
    Den devise har jeg kørt efter i mine år og det gik sjovt nok først galt efter 8 år på MC

Slut prut.

Jeg hilser Mette :-))

• Sajmon ™

#366   12. feb 2008 Som sagt - de to ting hænger sammen.

Verden er jo ikke kun sort eller hvid. smiley

• #367   12. feb 2008 Sikke en tråd smiley

For mit eget vedkommende valgte jeg at vente til, at det lille automatisk blev stort :)..

Det er så om 1 års tid..

• #368   12. feb 2008 Man kan jo altid tage konkrete eksempler til fordele og ulemper.

Hvis du selv tror på du ikke er en skid bedre en da du startede så er du gal på den. Det kan godt være du føler det sådan, men din hjerne virker anderledes Den lærer konstant også uden du selv er klar over det smiley Du vil i situationer reagere anderledes idag end du gjorde den dag du startede. Det kan være her og nu reaktioner der kræver reflekser eller mere længere varende situationer. Tro det eller ej, men sådan er det bare.
    Det er ligesom med matematik osv, jo mere man regner jo bedre bliver man. Hjernen er som en muskel der kan trænes til at blive bedre og også blive dårligere hvis ikek man vedligeholder...
    Jo mere du kører i trafikken jo mere erfaring får du. Det kan godt være du ikke kan tumle din mc, men derfor har du stadig erfaringen fra trafikken. Kan man ikke tumle sin mc så er det netop det skal kombineres med noget teknisk kørekursus eller banedag....whatsoever

• #369   12. feb 2008 Nicolai/Saimon:

Der er en speciel ting med erfaring, ud over at det kan være en tidsindstillet bombe.

Kører man 100 kmt og der kommer noget i mod en med samme hastighed, så skal man ikke glemme, at med en normal reaktionstid på 1-2 sekunder, kommer man en fodboldbane nærmere hinanden, inden man begynder at reagere! Nå man så reagerer, skal man vælge at reagere rigtigt, og her har den rutinerede langt større chancer for at vælge rigtigt end den urutinerede -

Nu vil I påstå, at 1-2 sekunder er lang tid. Det er det også, hvis man sidder i en reaktionstidstest, men i trafikken, hvor man bombarderes af indtryk er de to sekunder meget nærmere virkeligheden end det ene.

• #370   12. feb 2008 Knud en ting er at folk kalder mig blank og ikke deler mine holdninger men at disse mig med fuldt overlæg ved at stave mit navn med c og i der stopper legen sgu :-)))

Knud Nu er du jo i den heldige situation at din MC aldrig kommer op på 100 km/t... smiley Så du behøves slet ikke at bekymre dig om reaktionstiden;-)))

Hmmm jeg mener altså stadig at den rutinerede har lige så stor chance for at vælge forkert hvis han ikke har det rette grundlag til at træffe afgørelsen. Fordi man har kørekort og kører meget i trafikken er jo ikke ensbetydende med at man er guds gave til motoriserede køretøjer. smiley

• #371   12. feb 2008 Nikolaj:

Det må du undskylde - med navnet - fehler:-)

Nu kan min ged køre over 100, og den gør det af og til.Dertil kommer, at jeg jo også har kørt på andet.

Rigtige og forkerte valg: Al erfaring viser, at selvfølgelig kan en rutineret vælge forkert, men gør det ikke nær så ofte, som en begynder. Det kan handle om MC-ister, pokerspillere, rotter i adfærdsforøg, håndboldmålmænd eller parterapeuter på arbejde. Det er et veletableret faktum - sorry.

Der er et andet og mindre godt aspekt ved rutine. Det er muligheden for, at beslutte rent reaktivt og ikke aktivt. På dansk betyde dette, at man i en serie af handlinger, kan glemme en væsentligt ting og så fortsætte med de efterfølgende, der så giver et helt andet resultat end ønsket. Jeg har faktisk en gang set en af forsvarets politer lande et Draken fly uden at slå hjulene ud, fordi har blev forstyrret på det tidspunkt i rutinen, hvor man normalt gør dette.

Der skete ikke nogt med nogen, men det kostede den gode danske skatteborger et pænt antal millioner.

• #372   12. feb 2008 Nikolaj, nej der er desværre også mange der kører med hovedet under armen og med egen regler smiley

• #373   12. feb 2008 jeg kan ikke huske hvem det var der skrev at denne tråd aligevel ikke handllede om forsikring..

men dig der gjorde det tager grueligt fejl!

Ib : der er ikke noget a det du skriver jeg kan bruge til noget og du tager der med fejl.. komenteres ikke yderligere!

hvis du synes det giver dig en form for overlegenhed at nedgøre folk så synes jeg du skulle venne dig a med det.. denne besked er ikke kun rettet til ib

strada:
    (Succes, respekt og livskvalitet er ikke noget, du kan købe)
    jeg ved ikke hvor du har fået fra at jeg tænker sådan?
    har det hele i forvejen..
    og mc bliver købt udelukkende på grund a underholdning..

kan i forholde jer til det eller skal jeg kopiere det og lave 100 inlæg med det samme eller lader vi det bare ligge?

i tror hvad i vil og sådan er det! gider ikke bruge energi på at få jer til at tro på det jeg siger for det rager mig en papand!

det tåbeligt at i tror jeg tænker sådan!

og hvis det hele handler om at køre i sving og bla bla bla uden acc hvorfor køber folk så en chopper?

hvordan man vil køre motorcykel er vidt forskelligt fra person til person!
    så accepter folk der evt. køber en cykel for prestige eller bare for at køre?

jeg har det fint med folk kører harley men jeg forstår dem ikke? og det samme med mig? det kan godt være jeg ikke på nuværende tidspunkt har lyst til at køre som i siger er fedest? men så kan i da i det mindste respektere det som i burde!

du har tydelig vis ikke fattet hvad det at motorcykel går ud på?

hvor dumt lyder det ikke lige?

folk køber motorcykel a vidt forskellige årsager!

• Sajmon ™

#374   12. feb 2008 Hvad skulle det hjælpe at skrive det samme 100 gange?

Det får man da ikke mere ret af, lige så lidt som folk tager en mere seriøst fordi man siger det samme hele tiden.

Har du fundet en forsikringspris, bassemand?

• #376   12. feb 2008 Hold da kæft en flok bedrevidende "gamle" gutter der her på MCG...

Velkommen til din fremtidige MC verden Mads... Du kan godt høre at det er et "godt" sammenhold vi mcister har os...... muahahaha

• #377   12. feb 2008 Mads G, har du fået nosset dig sammen og ringet til forsikrings selskaber og forhørt dig om prisen for kasko?

• #378   12. feb 2008 sajmon: jamen har sagt det før og der er stadig folk der siger det modsatte..?

det med forsikringen: nej har ikke lige fået taget mig sammen endnu.. har lige fået fri;)

Michael: har også tænkt mig ikke at medtage den en anden gang.. men er jo lige hoppet fra scootergalleri.. smiler smiley

strada: det helt i orden.. så håber jeg ikke at høre mere fra din side smiley nu ved jeg hvad du mener..

Thomas: hvis du synes jeg taler ned til folk så se det fra min side a? der er folk her inde der ikke kan finde ud a at bruge et korekt toneleje.. det svært ikke at gengælde så..

min pointe med en chopper er at hvis det var manden købte en var han nok ikke til samme kørestil som de fleste her inde er? og som nogen har beskrevet ordret er det det HELE går ud på!

det eneste jeg prøvede at sige var at der er forskel på forskellige mcisters kørestil og grund til at have mc.. og så det er kørestil eller prestige vi snakker om tager jeg som en ligegyldighed.. smiley

Nikolaj: forstod ikke dit sidste inlæg :)??

• #379   12. feb 2008 Michael mener du ?

• #380   12. feb 2008 det er ikke mængden a svar jeg i visse tilfælde er utilfreds med det er måden og nogen gange dumme kømmentarer der følger med..

• #381   12. feb 2008 Mads.

Jeg mente at folk jo virkelig står sammen og viser deres glæder over nye mcister på en så positiv måde så du da ikke kan andet end føle dig velkommen i MC fælleskabet..
    (IRONI)

Hvis du kommer til Sjælland en dag på din fede bike så ring endelig så kører vi en tur sammen ud i det blå.

Held og lykke med forsikrings gribbene

Keep the rubber side DOWN

• #382   12. feb 2008 og grunden til jeg er blevet stemplet til SNOT DUM er at jeg ikke ville indse at køre i sving er det fedeste!

på grund a man ikke kan lære det på en zx10r som første cykel

• #383   12. feb 2008 Det var det jeg håbede du mente;)

og i lige måde;)

• #384   12. feb 2008 Bussemand...

• #386   12. feb 2008 Jeg sælger sgu lortet i denne uge når Nikolaj (Hornsherred) AIkke mener at folk optjener erfarring ved at køre på gaden. Så er det sgu lige farligt nok efter min smag.

• #387   12. feb 2008 øøhmmm C4 jeg har da vist ikke skrevet at folk ikke får erfaring af at køre på vejen så vidt jeg husker... Men ok fortolk du bare som du vil.. smiley

• #388   12. feb 2008 Done and done.

• #389   12. feb 2008 Fint fint. Bare lige læs teksten igennem inden du skriver sådan en gang hø tak. Så ville jeg være fri for at fortælle dig det ;-))

• #390   12. feb 2008 Hvis jeg ikke er tilfreds, så danner jeg bare mine egne ord og sætter dem ind i sætninger, så de passer efter mit hovede.

Grunden var det du skrev om at en rutineret har lige så stor mulighed for at køre galt som en nybagt mcist, men indså kort tid efter at der kommer BS og bubber på afveje i aften. så gad ikke tage debatten op.

• #391   12. feb 2008 Flot

• #392   12. feb 2008 Nikolaj du stjæler jo KTM´s moto smiley

• #393   12. feb 2008 Undskyld.
    Så bruger jeg mit eget.

Tosse smiley

• #394   12. feb 2008 Det er jo det samme som at sige hvem ka.. netto ka.... smiley :)

• #395   12. feb 2008 Den duer ikke. Det kan jeg godt se... smiley

• #396   12. feb 2008 Når vi først er iden dur, så kommer her et par stykke, og så bliver der ikke værre:

kan champignoner spises - kantareller

kan mus li gulerødder - karotter

kan præster skyde - karabbiner

kan munke knalde - kanonner

kan volvo køre stærkt --------simca

• #398   12. feb 2008 Ikke rigtigt:-)

Bemærk min alder, jeg er fra den gang Dave Allen sad på en barstol og mistede en halv finger ved at dyppe den i sin drink:-)

Dengang vidste ingen, hvad stand up var:-)

...nogen der ved det nu?

• #399   12. feb 2008 K#:

LOL

Good one -du er nok meget nærmere sandheden end du aner .-)

• #400   13. feb 2008 Held og lykke med din kommende mc.

Hvilken mc du vil køre på er jo dit eget valg.

Ang det med forsikringen så har jeg ikke hørt om nogen som giver nedsættelse pga droslingen. Da det jo stadig er en meget dyr mc.

Men håber at du finder en mc som du bliver rigtig glad for.

• #401   14. feb 2008 jo tak lasse smiley

• #402   18. feb 2008 K3--> hvis du ikke en dag lærer at lægge dine foredomme på hylden og bliver ved med at ævle om hvor dumme folk er i forskellige situationer..så er jeg sikker på der er en der en dag får nok og kommer til at sige det samme til dig!

hvad fanden bilder du dig ind?

velkommen til 4b.

• Sajmon ™

#403   18. feb 2008 Jeg synes nu han rammer hovedet på sømmet meget godt...

• #404   18. feb 2008 Mads G folk gør jo alt for at advare dig, men du hører jo ikke efter.
    RIP er måske i overkanten, men det får dig da op af stolen....Og kan måske få dig til at overveje en gang til

• #405   18. feb 2008 Mikael (Tønder ) : Mads tjener selv sine penge !!!!
    Og nu beviste du lige, at du ikke aner hvad du snakker om !
    Hilsen Mads´mor

• #406   18. feb 2008 Sig mig hvad F.... tænker i kød hoved på her inde på det her galleri... i putter da ikke allerede knægten i jorden... ta jer da sammen... skal vi ikke stå sammen her inde i stedet for at svine nogen til.. for mig se det ud som om i har ondt i røven over drengen har penge til at købe den...

• #407   18. feb 2008 Sjovt nok i siger det.. råd... han spørge om forsikring og ikke om hvad i syntes han skal købe eller ej... nu har jeg læst en del i den her tråd og stort set alle holder sig ikke en skid til det han spør om...

• #408   19. feb 2008 aha så du bor ved mutti : ):) smiley

• #409   19. feb 2008 det svarer vel til det mælk man drikker på en måned smiley

• #410   19. feb 2008 Nu skal i være søde ved Mads !

Om det er en god ide eller ej.

Men Mads klart vil du få alle de dumme og kloge svar kan forstå du har 100 % opbakning hjemme og du gør det jo fuld lovlig.

Jeg har da også fået en del dumme kommentar med mine cykler.

Du kan jo kun køre på en af gangen osv.

Ses måske på vejen til sommer.

• #411   19. feb 2008 Torben H : Bor du også hjemme hos mor ? .. smiler til dig... Jeg trængte lige til lidt ironisk humor.... Det er knagme en fin mc park du har ! Og hånden på hjertet : At nogen skulle blive misundelig på dig kan man jo godt forstå... Men derfra og så til at blive ondskabsfuld - jae - der er alligevel et stykke vej ! Håber absolut at vi ses på vejen til sommer ! Glad hilsen fra Anne

• #412   19. feb 2008 *suk*

kan Mads ikke bare oplyse den forsikringspris, og så slette tråden...

det handler jo i bund og grund om, at et stk. forkælet unge qou far og moar lader ham bo gratis (hvor længe holder den?? cyklen bliver vel betalt tilbage over en årække, og hvor fedt er det at have sønnike boende hjemme når han er 25??)

I og med han bor gratis og smider alt sit guld kan han købe "drømmecyklen" - altså den som burde være en plakat på væggen indtil lærte at køre motorcykel og fik talent for at køre den og en reel mulighed for at købe den.

Herinde er der så en stor samling motorcyklister, der næsten alle samstemmende siger, at det projekt nok set fra alle sider er den tåbeligste indgangsvinkel til at køre mc, i starten er det ikke for at være onde eller for at punke ungen eller hans mor og far, men for at komme med nogle gode råd, som der så absolut er brug for her.

Tråden udvikler sig hurtigt, da hverken Mads, eller mor og far ser ud til at kunne eller ville modtage nogen form for råd og fornuft og ligefrem begynder at udvise arrogance...

Heldigvis er den familie ikke repræsentativ for de danske motorcyklister, for så ville der nok dø flere end 30 om året.

• #413   19. feb 2008 Robert A:

Fat dog nu for helvede, at hverken Mads eller nogen anden har bedt om nogens mening om, hvilken cykel han skal eller ikke skal købe - han spørger om forsikring!!!!

Og så klapper du kraft..... kajen om mig, den unge mands mor og resten af familien - du kender os ikke, aner ikke hvad du snakker om!!!!

• #416   19. feb 2008 mikkel: Nej, kender jer ikke, og baserer udelukkende min udtalelse på de ytringer i _selv_ er kommet med her.....

Selvom det er forsikring der spørges til, så skader det ikke med et godt råd eller to engang imellem.

Det er nu engang det der gør at motorcyklister har et sammenhold som bilister aldrig får, man har en fælles hobby, og man deler erfaringer og gode råd med hinanden til fordel for alle :o)

• Sajmon ™

#417   19. feb 2008 - undtagen dem som er uden for pædagogisk rækkevidde og deres familie......

*host*

• #418   19. feb 2008 Haha, er den her tråd stadig levende.

Jeg tror aldrig vi kommer et skridt videre mod fornuft desværre.

• #419   19. feb 2008 Nej, så lad os få den pris på forsikringen, slettet tråden og håbe på at knægten ikke bliver et nummer i statestikken

• #420   20. feb 2008 I må da også hellere lige smide en sviner efter Rasmus V i denne tråd. (link fjernet)

Citat
    "Skrevet: 19-02-2008 23:21:54
    I øvrigt, grunden til at jeg ikke har oprettet en mc endnu, er, at jeg ikke må køre de "store" cykler endnu og jeg gider simpelthen ikke køre rundt på en forvokset knallert..

Men nøøøøj hvor jeg glæder mig til det store kort, om 8 mdrs. tid :).. Drømmecyklen står for døren, en zx10r.."

• #421   27. feb 2008 Til venlig orientering :
    I forgårs bestilte vi en sort ned-droslet sprit ny Kawasaki ZX6R til Mads. Forsikringen endte hos GF fosikring,- ansvarsdækning til 2592,- om året.... så har han en startpulje på 50.000 til sin egen risiko samt at han lægger ca. 1000 til side om måneden... hvis nu "uheldet er ude". Uden uheld har han bare en fin opsparing om et stykke tid. Jeg har brugt meget tid i forsikringsjunglen og det var først i forgårs at jeg blev bekendt med den billige ansvarsdækning hos GF... Og lad nu være med at laste Mads for sin svaghed overfor materialistiske goder i form af en fin MC... er det bedre at bruge pengene på øl, fisse og hornmusik ?
    En meget glad hilsen fra en Mor som inden længe skal have sine sønner med ud og nyde glæden ved at køre MC !!!!!!!!!!!

• #422   27. feb 2008 Jamen tillykke med den, Osse en fornuftig cykel at starte på smiley det kan være vi ses på vejene smiley

• #423   27. feb 2008 sådan, så blev der alligevel lyttet smiley
    Det er klart et bedre valg, og så har han noget at glæde sig til smiley

God vind

• #424   27. feb 2008 mmmm øl, fisse og hornmusik...

• #425   27. feb 2008 Har i prøvet ETU forsikring, IF og Rasmussen assurance. De plejer at kunne give ok priser i form af kasko

• Sajmon ™

#426   27. feb 2008 Som jeg sagde tidligere, synes jeg det er irriterende at forsikringsbranchen ikke har øjnene åbne for at droslede cykler skulle være mere sikre at køre på, og derfor fylder mindre i ulykkesstatistikkerne, med lavere præmie til følge.

Det må jo være fordi de ikke tror på ideen, i bund og grund...

Det virker som om Mads har lyttet lidt til hvad folk har sagt her i tråden - og det er sgu en positiv ting. Tillykke med dyret. smiley

• #428   27. feb 2008 Stort tillykke !!!

Utroligt godt og fornuftig valg :o)

• #429   28. feb 2008 takker;) vi ses der ude..

Kommentér på:
1000cc droslet til 34hk.. forsikring?

Annonce