2.233 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

VW-mekaniker eller VW-kyndig person VW-mekaniker eller VW-kyndig person

Hej derude,

Jeg håber, der er en VW-mekaniker, eller VW-kyndig person, der kan hjælpe mig lidt... Jeg har været ude at se på en VW Polo 1,6 fra 1996. Den har kørt ca. 137.000 km., og har i oktober 2007 fået skiftet gearkasse + kobling (ikke helt ny - men en renoveret gearkasse). Gearkasse + evt. kobling ER en svaghed ved Polo'en, så det er jo fint nok.

- her kommer spørgsmålet så:
I 4. gear, ved ca. 90 km./t. giver motoren en form for "klonk'ende" lyd, når der gives gas. Lyden forsvinder, når man slipper gas-pedalen. Ved ca. samme hastighed i 3. og 5. gear er der IKKE samme lyd. Sælger mener, at det kunne være resonans fra vinterdækkene, men det lyder lidt underligt i mine øre (jeg har ingen grund til at betvivle sælger - han virkede reel nok).

* Kan det være 4. gear, der er ved at gå?
* Er det noget, man kan gøre noget ved?
- jeg går ud fra, at det bliver dyrt, hvis gearet går i stykker!?

På forhånd tak!
Mvh. Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW-mekaniker eller VW-kyndig person
  • #1   10. feb 2008 det KAN rent faktisk godt være de dæk .dog burde det ikke være klonkene lyde !.
    der vil lyden så bare være hastigheds bestemt og ikke gearvalget . har du prøvet at skifte til 4 gear med lav hastighed .

• #2   10. feb 2008 er med garanti ikke dækresonans !!!! ( er han på svampe .... )
    Et dæk kan ikke give en klonk-lyd *GG*

Derimod kan det eksempelvis være en defekt trækaksel. Den kan give en klonk-lignende lyd som forsvinder når gassen slippes.

Nu er der jo skiftet gearkasse, og kender ikke Polo'en specielt godt, men trækakslerne har i begge ender nogle universalled hhv. ude ved hjulene og i modsatte ende.
    Jeg tror det er dem der laver spektakel, men :

træk så lige vejret en gang, for er det ind mod gearkassen kan det være andet end leddene der er defekte, og så begynder pengene at løbe...

Derfor, få sælger til at levere bilen i topstand - ellers køber du dig bare et problem der kan være større end først antaget.

Der er nok andre der er mere kompetente til at svare, men så fik du min mening smiley

• #5   10. feb 2008 Få ham til at give garanti på træk siden og gearkasse.. hvis han ikke mener at det fejler noget så har han heller ikke problemer med at give dig en god garenti på dette... hvis han siger nej find en anden

mvh

• #6   10. feb 2008 Kan ikke hjælpe dig ... blot sige at jeg har en magen til ... den har rundet 390.000km ... en ski' go' bil.

• #7   10. feb 2008 henrik, var ment i relation til hastigheden og acceleration / påløb.
    Kunne såmænd godt være en trækaksel.....

• #8   10. feb 2008 Jamen så få ham til at smide sommerdæk på...... og vupti hvis han har ret så er det jo væk....

Tror desværre oxo det er gearkasse eller dine ører der er noget galt med når det nu kun er i 4 gear.

• #10   10. feb 2008 han siger den ikke er nær så kraftig lyden i 3 og 5, så mit første bud er trækaksel, da de lyder sådan, har selv knaldet en del og reppet endnu flere, det er en rep til få pange men du skal da som minimum ha 5k i afslag.

• #12   11. feb 2008 Svært at sige når man ikke selv har hørt lyden!

Lyde fra trækaksler kommer oftest når man drejer!!

• #13   11. feb 2008 En gammel bil skal nok blive syg på et eller andet tidspunkt, men hvorfor købe en der allerede er det ??

• #14   11. feb 2008 Hej Søren jeg har lige oplevet det sammen med en polo som jeg skulle forsøge at finden en klonk lyd på. Det var fuldstændigt det sammen som du beskriver. Det viste sig at det var navet der ikke var blevet spændt ordenligt sammen da bilen have været på værksted og fået skiftet trækakselled. Jeg ved selfølgelig ikke om det er det men det er et godt bud og en fejl som man ikke lige tænker på som det første

Henrik

• #15   11. feb 2008 Sgu da bare udstødningen der går på smiley Ej har faktisk selv lige gået og kigget efter bil og også poloer, og der er masser at vælge i mellem, og hvis man er i tvivl så er man ikke i tvivl, for så skal det ikke være den bil, så hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en anden.

• #16   11. feb 2008 Ved godt det lyder skørt, men det kan faktisk godt være et forhjul, der ikke er spændt ordentligt.

:O/

• #17   11. feb 2008 gå ind på www.vwnettet.dk

de har det RIGTIGE svar til dig...........

• #18   11. feb 2008 Hej alle sammen

- mange tak for de mange bud! For en god ordens skyld kan jeg nævne, at det er en privat sælger, så garanti kommer der nok ikke noget af!

• #19   11. feb 2008 så sørg for at holde snitterne væk *G*

• #20   12. feb 2008 Den omtalte Polo er droppet! Tak for de mange svar!

Kommentér på:
VW-mekaniker eller VW-kyndig person

Annonce