Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brudgommens tale
  • #1   27. feb 2008 Prøv at holde motorcykler udenfor:)

• #2   27. feb 2008 hej

først og fremmest tillykke!

mit bedste råd er: tal fra hjertet!

hvis du mangler lidt inspiration er der mange der har lagt deres tale ud på nettet. så kan du jo se hvad andre har haft med.

og husk endelig at læse talen højt! mange ting kan lyde godt inde i dit hoved, men når du så skal sige det går meningen måske tabt..

• #4   27. feb 2008 Nej, som K1 siger, så handler det jo om at fortælle hende hvorfor du elsker hende. De små ting der gør at det blev hende. Glæden ved at dele livet sammen.

• #5   27. feb 2008 Hvor lang tid varer sådan en tale......

• #8   27. feb 2008 Eventuelt hvordan I mødtes..

• #9   27. feb 2008 Jeg lod disse regler indgå i min tale...bare sådan for lige at eliminere de værste misforståelser :

De er nummererede. Numrene er ikke en fejl. Ellers vil prioriteringen bare blive brugt imod mig i en diskussion.

Regel nr. 1: Spørg mig om det, du ønsker. Små vink virker ikke. Selv klare vink virker ikke. Selv vink med en vognstang virker ikke. Bare sig det, du vil sige.

Regel nr. 1: Jeg husker ikke datoer Punktum. Skriv fødselsdage, bryllupsdage, forlovelsesdage og andre dage, du ønsker at jeg husker, på en kalender, som du hænger op. Husk mig på at kigge på kalenderen jævnligt. Helst i god tid inden dagen, hvis du altså vil se gaver.

Regel nr. 1: "Ja" og "Nej" er helt perfekte svar til de fleste spørgsmål. Jeg behøver ingen lange udredninger. Bare kom til pointen.

Regel nr. 1: Kom kun til mig med et problem, hvis du vil høre et forslag til en løsning eller have min hjælp. Det er hvad jeg kan gøre. Sympati-lytninger er noget, du har dine veninder til.

Regel nr. 1: Hvis jeg spørger dig, om der er noget galt, og du svarer "ingenting", så opfører jeg mig som om, der ikke er noget galt. Uanset hvor spidst du siger det. Jeg ved du lyver, men gider ikke besværet med at få dig til at sige det.

Det skal lige siges, at da jeg skrev dem ned, så kunne jeg godt se, at nogle at dem måske var lidt hårde i kanten, så dem slettede jeg igen.

Regel nr. 1: Hvis jeg har sagt noget, der kan forstås på to måder, og den ene gør dig ked af det eller gal, så mente jeg det på den anden.

Regel nr. 1: Du må enten bede mig om at gøre noget, eller fortælle mig hvordan du vil have det gjort. Ikke begge dele. Hvis du allerede ved bedst, så gør det selv.

Regel nr. 1: En fjernbetjening er mandens eksklusive ejendom. Accepter dette. Og for resten: "jo, jeg kan godt se seks programmer samtidigt".

Regel nr. 1: Når det er muligt, så sig venligst det, du vil sige, når der er reklamer. Ikke mens der er golf. Og husk regel nr. 1 om at komme til pointen hurtigt.

Regel nr. 1: Jeg sidder meget ved en computer og ser derfor maksimalt 16 forskellige farver. Ligesom Windows 3.11. For mig er Aubergine en fransk frugt ikke en farve. Fersken er ligeledes en frugt. Jeg har ikke en ide om, hvad det er, du taler om, når du siger ferskenfarvet. Den er jo gul indvendigt og orange udvendigt. Jordfarver???? Jord er da bare brun, ikke? Og cremefarvet er helt hen i vejret. Al den creme jeg ser dig putte på er sgu' da hvid.

Regel nr. 1: Denne her er kort, men vigtig, så du bedes spidse ører - Du har for mange sko.
    Og den sidste

Regel nr. 1: Det kan godt være, at jeg ikke altid har lyst til at sige det til dig…..men uanset hvad der sker, så vil jeg altid elske dig

• #10   27. feb 2008 Lill Ø - LOL - Løb mens du kan.

• #11   27. feb 2008 Husk altid:
    Tak hendes forældre
    Tak Dine forældre
    Ros hende, og fortæl hvor meget hun betyder for dig.

Talen må max vare 6-8 min.

Blev selv gift sidste år, jeg skrev talen i god tid så jeg kunne øve mig på den. Kig bare som smurt smiley

Thomas

• #12   27. feb 2008 Vil ikke sige, hvad du skal sige-det ved du bedst selv, men noget helt praktisk:

Max 5 minutter!!!

Kend din indledning ord for ord uden ad i søvne kl. 2 om natten i en brandert!!!

Kend din afsluting lige så godt.

Så kan det næsten ikke kikse:-)

Held og lykke smiley

• #13   27. feb 2008 Max 5 minutter? Det var sgu ikke meget.

Husk på at du i den første sætning sætter dagsordenen for hele talen. Start med en sjov og lidt alternativ indgangsvinkel i stedet for blot at sige: jeg er jo normalt ikke den fødte taler... gab gab

Da jeg var var toastmaster og best man ved min brors bryllup og jeg skulle holde tale startede jeg med:
    -- Hvis man havde spurgt mig om hvad der betegner en storebror, da jeg var en lille dreng, kunne svaret have været –- en storebror er en, der slår og altid vil bestemme –-

Virkede perfekt for det var rimeligt uventet.

Et andet godt råd er, at du næsten ikke kan snakke for langsomt...

• #14   27. feb 2008 5 minutter er aaalt for lidt.. I min familie kan det sgu godt tage tid :D!

Men ja, få humor med i talen.. Og som Thomas skriver, sig noget uforventet..

• #15   27. feb 2008 Jeg synes godt nok ikke, der er noget værre end lange festtaler - og 5 minutters uafbrudt enetale er lang tid smiley

Hellere kort, med relativt få klare budskaber-gerne med humor, men respekt - end en lang ørkenvandring.

Taler er meget bedre, hvis tilhørerne - ikke mindst bruden - husker dem klart smiley

• #16   27. feb 2008 Knud: Så langt som at 5 min. kedelig enetale skal undgås er vi enige om. Taler kan dog også være både inspirerende og sjove og så gør det intet, at de er længere.

Det er dog altid godt at være klar over ens egne evner. Duer man slet ikke til tale vil bare 10 min. føles som evigheder og så er det en fin ide at holde det kort og klart. Er man derimod god til at holde tale kan de let være længere; op til 30 min. for brudgommen

• #17   27. feb 2008 Knud - Det kommer da klart an på ham der holder talen?.. Den kan da sagtens vare 10 minutter og være pisse god, men det lader ikke til at der er de store talere i din familie ;-), ellers har de bare ikke folde sig ud endnu!

• #18   27. feb 2008 Vi har snart et års bryllupsdag og jeg var mega nervøs for min tale, prøv at google ordet brtllupstale og se hvad andre har sagt, men tal fra hjertet og du skal ikke bekymre dig om hvad folk syntes fordi det er jeres fest og hvis man ikke er vandt til at holde taler kan det godt virke lidt skræmmende, for guds skyld prøv ikke at være sjov hvis det ikke er noget du plejer at være, det kan gå pænt galt men ellers som de andre skriver husk at takke alle der skal takkes
    god fornøjelse og stort tillykke

• #19   27. feb 2008 Skal være helt ærlig - det handler ikke bare, men også om min familie:-)

For S.... hvor har jeg dog overværet nogle dræbende seancer smiley og hvor har jeg overværet nogle skønne smældende nogen - Ok 10 min, hvis taleren er god!

Desværre er det bare imo ofte sådan, at mange talere tror, at de er langt bedre, end de er smiley

----og så er 33 minutter ikke ligefrem mindeværdige, og det skulle gommens tale til sin tilkommende vel helst være smiley

Kommentér på:
Brudgommens tale

Annonce