{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Svindel {{forumTopicSubject}}

Hej.....
Fik denne historie i går....
Et af de sidste svindelnumre går ud på at en "Kunde" fra udlandet kontakter dit firma og bestiller en vare, til afhentning/levering et par måneder ude i fremtiden.

Kunden betaler efter aftale halvdelen af beløbet forud, i dette tilfælde EUR 12500,- som ankommer med posten i form af en banknoteret check... Banken har ingen problemer med at indsætte beløbet på din konto.
"Kunden" sørger dog for at "komme til" at skrive checken for stor, i dette tilfælde EUR 3000,- og beder om at få tilbagebetalt differencen.

Uden at jeg skal gøre mig klog på bankforretning, er der altså en godkendelstid på sådan en check, selvom beløbet er indsat på din konto, og og i den tid det tager at få godkendelse, har man så tilbagebetalt differencen, hvorefter det viser sig at checken er dækningsløs og bliver trukket tilbage......

Derefter står man imed en lang næse og er EUR 3000,- fattigere....

Ham jeg fik historien fra viste mig checken der allerede var underskrevet og stemplet i banken, da bankmanden havde oplyst at checken ikke kunne verificeres med det samme og den kunne faktisk blive trukket tilbage de næste 4 år. Og bla bla det er en længere historie som jeg alligevel ikke har forstand på...

Jeg var i øvrigt selv blevet kontaktet af den samme "kunde" og blevet bedt om at sende et tilbud på en vare....
Han hed i begge tilfælde Slim "et eller andet" og var fra Argentina.... Bare det at han hed SLIM gjorde at jeg slettede mailen, og jeg kunne i øvrigt heller ikke levere den vare han bad om.

Så det er bankoverførsel der virker hvis man modtager betaling fra udlandet af kunder man ikke kender.

Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svindel
Kommentér på:
Svindel

Annonce