756 visninger
|
Oprettet:
Den billigste a-kasse {{forumTopicSubject}}
Nogen der kender en billig a-kasse?
Skal kun bruge a-kassen. Ikke noget med efterløn eller fagforening.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 358
Eller tager jeg fejl?!
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 70
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 275
apr 2005
apr 2005
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 837
apr 2005
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 42 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.725
apr 2005
Solidaritet eller ej. Jeg har truffet et valg.
Og da vi har foreningsfrihed i danmark, er der ingen der kan tvinge mig til at være medlem af en fagforening.
Jeg har aldrig ønsket at nogen skulle forhandle på mine vegne. Og der hvor jeg er ansat har vi f.eks. individuel lønforhandling.
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 837
Pt. står jeg selv med et problem omkring en akkord, og ville ikke være tryk ved at stole på andre end DEF, de kender reglerne godt nok til at hjælpe. Nægter at tro på ASE, KRIFA og alle de andre kan reglerne for alle faggrupper.
Som jeg ser det er der ingen grund til en fagforening, hvis man ikke bruger den der kæmper din sag.
okt 2006
Desuden har Det Faglige Hus gratis medlemskab hvis man går i lære.
det tæller højt i min bog, ligesom at jeg sparre 50% i forhold til 3F.
Især i disse dage hvor folk er så politiske bevidste, så burde man måske også tænke sig over hvilken politik ens fagforening støtter.
apr 2005
Hippie Hansen> Efteruddannelse får jeg. Det står i min kontrakt, at jeg kan komme på alle kurser der er relevant for min arbejdsfunktion. Det har jeg brugt op til flere gange.
Hvad faglige problemer angår, så har jeg ikke haft behov for hjælp. Der er ingen der ved om jeg vil få behov for det i fremtiden. Men det er nu den risiko jeg vælger at løbe.
apr 2005
okt 2006
Folk tror og tror men har aldrig noget konkret når de snakker om at de andre fagforeninger ikke vil hjælpe dem. tværtimod kan man læse om mange som er blevet hjulpet af deres "pirat" fagforeninger.
En anden ting jeg ikke forstår , er at de fagforninger som har flest medlemmer, også er de dyreste. 3F er præcist 50 % dyrer end DFH på trods af at de har flest betalende kontigenter- Koster det mere hos 3F fordi man også betaler for deres politik ?
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 457
monopol er noget møg, hvem husker ikke da vi kun havde DR OG TDC. så har vi det da meget bedre i dag hvor vi kan vælge, og en dag kommer fagforeningerne og så ud af deres monopol lignende tilstand og tænker mere på medlemmerne end på at sidde på magten for magtens skyld
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 457
okt 2006
feb 2008
Ps. Kan godt lide dit navn : sanne bundgas, det lugter af noget potent og sejt :=D
jun 2007
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 417
Så fortæller Jan K at han selv sidder og forhandler sin løn på sin arbejdsplads. Jamen det er der så mange andre som gør og jeg kan endda forstå at han er god til det, meeeen den er altså lidt billig som argument, det han sidder og forhandler om, er jo alt det som ikke allerede er fastlagt i overenskomsten, dvs. at han ikke kan stilles ringere end den allerede aftalte overenskomst, så det er jo derfra der forhandles og den har de kristelige ingen indflydelse på. At han så er bedre til at forhandle end de organiserede, kunne det mon skyldes at hans arbejdsgiver kan se et formål med at splitte sine ansattes sammenhold? Ingen sammenhold= svære forhandlingsbetingelser, det er jo immervæk noget mere respektind-gydende at 100 mand siger at de går hjem hvis ikke man kan komme til enighed. End at ”Lars, Peter og Jan ” siger at de strejker hvis ikke de får hvad de vil ha? Prøv lige at tænk over det.
De forbund som har flest medlemmer er også de dyreste? Hmmm hvorfor mon, kunne det skyldes: større administration, uddannelse af TR folk, udgifter til uddannelsessteder, advokater til at kører diverse sager etc. Samtidig så er de større forbund jo typisk også dem med medlemmer med den korteste uddannelse hvilket betyder at de oftere fyres end dem med de lange uddannelser (en påstand) og dermed betyder flere sager at behandle i % end andre forbund.
Havde vi ikke haft fagforeningerne så havde dagligdagen for den Danske arbejder set helt anderledes ud, prøv bare at se i mange af de lande hvor de forsøger at etablere dem. Her arbejdes i weekender, ingen overarbejdsbetaling, meget lidt ferie, lange arbejdsdage og nå ja, brokker man sig, så er det ikke sikkert at man lever næste dag, eller er man heldig er man bare slået til lirekassemand.
Jamen hvad rager det os, det er jo mange mange km herfra? Men er det nu det, prøv at vend den om, det er måske ikke mange km herfra, det er måske faktisk lige her det skete, bare for mange år siden (man blev mig bekendt nu ikke ligefrem slået ihjel i DK, men Bøllebank er der blevet delt ud), prøv lige at tænk over den inden i brokker jer alt for meget over de store fagforeninger, der er virkelig nogen som har svedt blod, sved og tårer for at vi kan være hvor vi er i dag.
For nogle vil det være ren politik, fagforening kontra ingen fagforening eller bare de ”an-dre” fagforeninger og det vil altid være et emne som kan bringe folk op på barrikaderne og sindene i kog. Nå det her var så min 5 cent og jeg forventer ikke at vi nogensinde bliver enige om dette, hvorfor skulle vi også det, var alle af samme mening som mig, så var der jo ikke noget at diskutere :-), og livet ville nok være noget kedligere.
Jeg vil dog lige slutte at med at sige at de store fagforeninger vil aldrig være stærkere end det VI gør dem til med vores fællesskab og sammenhold og hvor er det på vej hen, igen tænk over det?. (kors den blev lang, beklager)
okt 2006
Personlingt er jeg fløjtende ligeglad med at "stå sammen i den fælles ånd og kæmpe" Jeg skal bare have min løn, får jeg ikke den finder jeg et andet arbejde, sværer er det ikke. Bliver jeg fyret, så smutter jeg på A-kassen indtil jeg finder mig et andet arbejde.
Sådan fungere det ihvertfald hvor jeg arbejder.
At andre har behov for fællesskab for at forhandler løn det er deres sag og problem, sådan er det ikke inden for min branche.
feb 2008
- Jeg står pt. formodentlig med en arbejdsbetinget skade, som Malernes Fagforening, bruger kræfter på at hjælpe mig med. Alt der vedrører arbejdsskadestyrelsen, og hjælp til sagen.
Derfor endnu en god grund til ikke at sidde og "fedte" med håndørerne, når der skal vælges, mellem udbuddene....
- Der er selvfølgelig områder hvor man måske ikke er enig i politikken, der bliver støttet,men det er i mine øjne mindre vigtig, end at man er på herrens mark, når der opstår "rigtig seriøse" forhold, i ens ansættelse.
- Vælger nogle at "ski.." på baggrunden for vores lønforhold - så kom ikke og piv, når det en dag ser "sort" ud for jer. - For man kan ikke kun være "høj-røvet" når det går godt ............
okt 2006
Og kan du dokumenter ud over de almindelige tilfælde at der har været mange som har fået problemer med "seriøse forhold" på ens arbejdsplads fordi de ikke stod i en bestemt fagforening ?
Hvis du ikke kan det, så er du vist ikke i stand til at udtale dig om at man ikke må "fedte med håndørene" når man skal vælge.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 275
Enhver er sin egen lykkes smed....men derfor kan man sgu godt hjælpe andre med at få det godt......det kunne være man selv havde brug for hjælp en dag !!!
feb 2008
- Her er der tale om en, der udelukkende skal bruge en a-kasse.
Og I mit tilfælde hvor jeg er i den fagforening, jeg altid har tilhørt fagmæssigt, må jeg i dag se på at, der er langt bedre kvalificeret hjælp, inden for faget som jeg er blevet skadet indenfor, til at håndtere en arbejdsskadesag.
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.229
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article984684.ece
Den billigste a-kasse