1.505 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Cylinder der er gået op til flere gange på 2 måneder Cylinder der er gået op til flere gange på 2 måneder
hej jeg har en pgo hot 50
jeg har problemer med cylinder har skiftet 4 cylinder inden for 2/3 måneder og den er ikke tunet op nogen Som helst måder nogen som måske ved hvorfor tak på forhånd
0 synes godt om
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 212 Emner: 105 Svar: 3.873
jul 2013
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 277
Når en et stempel/cylinder sætter sig, skal man undersøge hvorfor det sker (første gang). Man kan ikke bare skifte og skifte. Og slet ikke 4 gange
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Når du starter ud med fuld olietank og ny cylinder skal du samtidigt blande olie/benzin 2%
Så er du på sikker grund mht. manglende smøring, tændrøret bliver så nok lidt sort men pyt med det. Det kan skiftes.
Du kontrollerer så dit olieforbrug, skriv ned hvad din km tæller står på... Fra fuld olietank og efter 100 km skal den have brugt 0.1 liter. Så kan du selv gange op derfra.
Du har måske en tilstoppet oliekanal, men det er nu noj olie pumpen der ik virker.
Slanger og andet skiftes samtidigt hvis jeg skal bestemme.
Du kan tjekke pumpen, af med slangen og ned i en bøtte, start op MED olie blandet i benzinen og se om der kommer olie fra pumpen.
Jeg ved så ikke om dr skal udluftes oliepumpe på en PGO, det skal der på Piaggio/Gilera med hiper2 motorer men det er et helt andet system.
Kender ik ret meget til PGO
https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/reservedele/pgo/hot-50/oliepumpe/oliepumpe-hot-50/n1712458017/pn1712459877
jul 2013
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 277
Som du selv skriver skal han fejlsøge sin oliepumpe. Og din vejledning til det er rigtig fin.
Men hvis TS ikke kommer med mere info nytter det f.eks ikke at skifte oliepumpe hvis den kører alt for magert. Eller hvis han har vendt stemplet på hovedet ved montage. Eller låseringene til krydspinden er faldet ud under kørsel grundet fejlmontage. Eller han kører uden blæserdæksler for Gud ved hvilken årsag.
Alt ovenfor er set masser af gange.
Men ja, oliepumpen kan sagtens være defekt.
Just saying
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Cylinder der er gået op til flere gange på 2 måneder