{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Indregistrering af gammel mc? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg ved godt jeg smider nogle sjove spørgsmål ud her for tiden. Men er det muligt at indregistrere en gammel mc i Danmark? Der er tale om en gammel russisk Ural fra omkring 1950-1960'erne. Den har de gamle russiske papirer. Er det et problem at få den indregistreret? Synes jeg læste noget om, at man ikke længere kunne indregistrere gamle motorcykler, men der var vist undtagelser eller sådan noget. Nogen der kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indregistrering af gammel mc?
  • #2   24. jan 2022 Jeg talte med SKAT for 2 mdr. Siden ang. Indregistrering af en yamaha beluga 80. Det var ikke umiddelbart noget problem at få den på danske plader. Den er fra 1983 og fra Holland, der er ikke papirer med på den. Medarbejderen fortalte at man skulle sende flest mulige oplysninger om køretøjet med. Evt købspapir, kvittering, håndskrift eller lign. Havde jeg ikke noget kunne, jeg bare regne med længere behandlingen af sagen, eller afvisningen. Jeg fik at vide jeg skulle være tålmodig, da behandlingstid er lang. Der er ingen garanti for at få ny dansk registrering attest.

    Det skal lige siges at jeg ikke spurgte om det havde betydnig om man så bare kunne stjæle en kværn i udlandet og få den indregistreret i DK. Bare lige hvis nogen skulle lade sig friste smiley


  • #6   25. jan 2022 #4 Du skal bare "højre-klike" på linket og vælge "åben i ny fane" smiley

  • #8   27. jan 2022 Det er ikke noget problem, der kører mange af dem rundt. Kontakt den her https://dnepr-ural-mc.dk/
    Den skal toldsynes og registreringssynes, det gør du samtidigt. Det vil sige at den skal være i en stand så den opfylder kravene da den var ny. Du kommer ikke til at betale afgift. Der er endda et dansk momsregistreret værksted der kan skrue det du ikke selv kan, og som lagerfører næsten 100% reservedele. www.ural.dk


  • #9   27. jan 2022 #8 Tak for svaret Peter (og i andre). Ural'en er ikke kørende lige nu, da den skal have et nyt ledningsnet (eller have fixet det nuværende), så det skulle nok laves før den kunne indregistreres, men siden det skulle være et hyggeprojekt er der intet stress. Har dog ikke købt den (endnu) af den grund, at jeg er lidt i tvivl om den er for lille til mig. Jeg er 191cm, og har aldrig sat på sådan en gammel russer før, så er ikke sikker på størrelsen. Ville jeg komme til at ligne en gorilla på en løbecykel eller?

  • #10   29. jan 2022 De er ikke ret store, konstruktionen er jo fra 1936 og vi var ikke så store dengang. Jeg pillede bagsædet af mine, og rykkede sadlen lidt. Det er helt normalt at ledningsnettet har været udsat for en del fuskere, og det nemmeste er at pille det hele af og enten konstruere et nyt af et trailerkabel, eller købet et nyt, ledningsnettet er meget enkelt. Kontakt DUM klubben og få nogle fif, der er også en aktiv FB side hvor jeg er admin.
    Skidt med hvad du kommer til at ligne, du kommer alligevel til at vænne dig til aldrig at drikke din kaffe alene, og tankning tager mindst et kvarter. 5 minutter til at hælde benzin på og resten til at fortælle hvad det er for en fætter. Hvis den ikke har været renoveret, men er i original stand med kilometervis af blå tape, fiskesnøre og sejlgarn, skal du påregne at lægge en del timer i det. Reservedelene er nemme at få, også i Danmark, og de er billige. Kig ind på klubbens hjemmeside, vi har alle stået der hvor du er nu.


Kommentér på:
Indregistrering af gammel mc?

Annonce