{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

TOPSCOREREN!!! {{forumTopicSubject}}

Bedst sælgende MC er selvfølgelig fra Kina.

I MC-guiden fra 2008 skrev MCTC om LIFAN LF 250-4/MC4YOU på side 52:

"Ved udgangen af 2007 var der solgt hele 929 eksemplarer.
Aldrig før er der blevet solgt så mange maskiner af en bestemt model, og det er nu andet år i træk, at den står øverst på skamlen over de mest solgte modeller." smiley smiley smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TOPSCOREREN!!!
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   18. feb 2022 Man kan med rette konkludere, at der findes mange mennesker i Danmark, som sorterer på de forkerte kriterier når de køber MC.

    10 år efter det der, står der stadig læssevis af dem og rådner op i lader og skure rundt om i Danmark, med under 5000km på tælleren.... Som i øvrigt oftest IKKE virker på dem der. smiley


  • #2   18. feb 2022 Jeg mener også Geely Grand Puma var den mest solgte engang.
    Jeg har haft 2 af dem og var egentlig godt tilfreds med dem. De blev især brugt som vinterkøretøjer. De rustede ret godt, men med de kr. de kostede skulle man jo heller ikke forvente det helt store.


  • #3   18. feb 2022 Gad vide hvilken %-del af dem kan køre endnu.
    Og gad vide hvordan det tal ser ud for andre maskiner af samme årgang.

    Maskiner der stadig virker kan som regel sælges igen for en pæn sjat.
    Reparationer betaler man ikke for så ofte.
    Det er så en større investering indledningsvis, men den der køber dyrt græder først, den der køber billigt græder for eftertiden.
    Jeg har 3 japanske og europæiske maskiner holdende fra hhv '94, '07 og '08 som stadig er mere attraktive end en ny kommunist knallert anno 2020.
    Men de koster mindre i indkøb brugt.
    Jeg sparer på vedligehold.
    Og om 4-8 år har jeg nok solgt (byttet) dem igen, endnu velfungerende, og fået ~ 75% af indskuddet tilbage i budgettet.
    Ingen regel uden undtagelser... Men livet er både for kort og for langt, til at gøre en kunst ud af at leve på kakerlakker


  • #4   19. feb 2022 ifølge nrpla.de er der stadig 94 indregistrerede lifan 250-4

  • #5   26. feb 2022 MC-REVYEN skrev i 2007 på side 86:

    "Danmarks mest populære motorcykel...Men hvor om alting er, så fik hele 491 eksemplarer af denne Lifan producerede mc dansk nummerplade på sidste år."

    MC4YOU/LIFAN 250-4 topscorer også i 2006 ligesom i 2007.

    Tallene for 2006 og 2007 er udelukkende fra MC-REVYEN og MCTC's MC-GUIDEN.


  • #6   26. feb 2022 P.S.:

    De år jeg kørte japansk var tallene altid 2-cifrede.


  • #8   4. mar 2022 Håber sandelig, at tallene fra MC-REVYEN og MC-GUIDEN er korrekte!

    Kedeligt, hvis chef-redaktørerne af DK's to største MC-organisationer ikke kan tælle.

    Knap 1000 solgte eksemplarer af samme mc-model af samme mærke på et år. Aldrig siden overgået i DK!


  • #10   6. mar 2022 Særdeles interessant link! Mange tak!

Kommentér på:
TOPSCOREREN!!!

Annonce