9.223 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Diesel/Benzin lugt??? Diesel/Benzin lugt???

Hej allesammen.

Jeg læste lige en artikel på nettet, hvor de var kommet til at hælde diesel på en stander hvor der egentlig skulle 92 blyfri i... Og 11 biler nåede at tanke før fejlen blev ophævet...

Nu kom jeg til at tænke på noget, som i måske kan svare på, da jeg aldrig har ejet en diesel bil eller har lugtet til diesel...

Er der tydelig forskel på lugten af Diesel og Benzin, altså så man med det samme kan kende forskel eller lugter de nogenlunde ens...???

Sikkert et dumt spørgsmål, men blev bare nysgerrig....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diesel/Benzin lugt???
  • #1   22. mar 2008 Ja tydeligt forskel.

Benzin lugter meget godt og ofte stærkt.

Diesel lugter mere olie-agtig. Lugter dårligere end benzin og med en snert af lidt råddenskab.

• #2   22. mar 2008 Okay... Så blev jeg det klogere smiley

Kan godt skrive under på at benzin lugter stærkt... Brugte en benzin dunkt til lige at hente 5 liter til mc'en sidste dag, skruede derefter låget stramt på igen og smed den om bag i bilen... Men hold op bilen lugtede af benzin dagen efter, man fik sgu helt hovedpine!!!1

• #3   22. mar 2008 bare gå over til diesel standeren og ta et godt snif...
    du vil ikk være i tvivl.. smiley

• #4   23. mar 2008 Jeg kan ikke forstå at de ikke har nogle studser- gevindkrager eller ligende på tankvognen kontra tanken i jorden , så sådanne uheld ikke kan ske.. hvor svært kan det være at lave det sådan . .

• #5   23. mar 2008 hvad er det der kan ske på en benzinbil jhvis den får disel? og hvad sker der omvendt på en diselbil?
    Diselbilen kunne jeg forstille mig ville tænde alt for tidligt da benzin jo skal have en langt lavere kompression for at selvantænde. men jeg ved ikke lige med benzinmotoren? vil den bare ikke køre på det eller tage den skade?

• #6   23. mar 2008 Jeg mener ik det er den store skade med D i en B den vil vist bare gå ud...

men den skal på værksted og har absolut ikke godt af det

Det stå vist værre til med B i en D motor da B vist nærmest smelter ned og ødelægger motoren

det mener jeg men er ik sikker på det

• #7   23. mar 2008 har arbejdet på en tankstation. der må komme op til ca 10% benzin i en dieselbil. har faktisk set eksempler på at folk bevist tanker lidt benzin på deres diesel om vinteren.. det skulle være nemmere at koldstarte.
    diesel på en benzin sker der ikke noget ved. den kan bare ikke startes.

• #9   23. mar 2008 Moderne diesel biler tager seriøs skade af benzin , da brændstof pumpen er tryksmurt af dieselolien og i kan jo selv regne ud hvor meget smøring der er i benzin ;o)

• #10   23. mar 2008 Katalysatoren tager skade af at køre med diesel i en benz bil i længere tid, men selve motoren tager ikke skade af det andet end det skal renses igennem.

• #11   23. mar 2008 Diesel er også meget mere 'fedtet' end benzin. Det fordamper ikke som benzin, hvis man spilder. Hvis der er spildt diesel på jorden - f.eks. på en tankstation og det begynder at regne, bliver det glat som brun sæbe ...

Kommentér på:
Diesel/Benzin lugt???

Annonce