3.996 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Kristian J
Kristian J
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183

Skorstenfejer. Frit valg af? Skorstenfejer. Frit valg af?

Er der frit valg af fast skorstenfejer i danmark eller skal det være ham som har området.

Er ved at være træt af at min faste skorstensfejer sender regninger uden at have været her og også sætter meget mere på regningen end de rent faktisk har lavet.

Har nu oplevet 3 gange at jeg har fået regninger på rensning på dage hvor jeg har været hjemme hele dagen.

Den seneste regning lød på:
Skorsten og rør renset
Brandpræventivt eftersyn
Rensning af brændeovn.

Disse 3 ting er foregået hvor jeg ikke var hjemme(sad 15 km fra hamborg,DE), så forstår ikke helt hvordan de kan rense min brændeovn?
Og i det hele taget lave brandpræventivt eftersyn?

Nogen som ved om man lovligt kan skifte skorstensfejer eller om det er lagt fast i distrikter.

Inden folk siger jeg bare skal ringe til dem, Jeg har haft ringet og talt med dem mange gange, derefter dukker de så op en ekstra gang. for at lave det de har skrevet regning på, for herefter at sende en ny regning 14 dg efter.

Hvor tit skal man have renset sit fastbrændselsfyr? i henhold til reglementet, renser det selv hver måned ca.

Hvad med Brændeovn hvor tit skal den renses af skorstensfejer?

En af jer må vide noget om disse spørgsmål.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skorstenfejer. Frit valg af?
  • #3   26. mar 2008 brænde ovn SKAL renses en gang om året , og kan så , ifølge aftale med skorstensfejeren fejes en gang mere , hvis han skønner det er nødvendigt . Man kan ikke bare skifte skorstens fejer , han er udpeget af den kommune man bor i ....... men ring da til kommunen og klag der, så sker der måske noget

• #4   26. mar 2008 man kan ikke skifte skorstensfejer de har hver deres distrikt men ring til kommunen og klag over ham

Kommentér på:
Skorstenfejer. Frit valg af?

Annonce