Reagerer politiscannere på manglende MC kørekort hvis man har normalt? Reagerer politiscannere på manglende MC kørekort hvis man har normalt?
Hey drenge, jeg skal have afklaret et væddemål her, så håber der nogen der kan hjælpe.
Min kammerat har taget alle køretimer, men har fået afvide af hans kørelærer at der er mangel på både teori og køreprøver i københavn, så kan forvente at vente 2 måneder på at få sit kort.
Han kører dog på sin MC, og siger at politiscannerne ikke "bonger ud", fordi at den selvfølgelig er forsikret og han har et bil kørekort.
Jeg mener at politiscanneren vil informere betjenten alla Motorcykelpladen bliver scannet => Ejeren af MC har ikke kørekort til MC => stop vedkommende.
Hvem af os har ret? Han mener jo så betjenten i patruljevognen skal gøre noget aktivt for at komme frem til den konklusion.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
apr 2022
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
Men manglende kategori reagerer de ikke på med en advarsel, så medmindre politibetjenten er hurtig til at læse alle informationerne der står på skærmen, er det oftest ikke noget man bliver stoppet for. Scanneren har ingen chance for at identificere føreren, uden de har stoppet køretøjet - og det er fuldt lovligt at have et køretøj forsikret, selv om man ikke må føre det lovligt.
Uanset hvad, er det jo hans eget problem. Det er "kun" en bøde de første par gange- og han har allerede kørekort, så det er ikke noget jeg kunne finde på at blive forarget over..
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 165
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 122
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
Jeg er ligeglad med hvad det koster. Det er bare penge.
apr 2022
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
#4 såvidt jeg kan læse mig frem til koster det kun 5.000, og den bliver formentligt nedsat nu når han har gennemført alle køretimer?
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
Mig bekendt først når prøven er bestået
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
"De 22 praktiske lektioner (køretimer) er delt op på følgende måde:
4 lektioner på manøvrebane, 13 lektioner på vejen, og 5 lektioner på køreteknisk anlæg (dette er inkl. det obligatoriske kursus til MC med sidevogn).
Man kan selvfølgelig ærgre sig over det store obligatoriske timetal, hvis man kan køre mc i forvejen, men det store antal obligatoriske timer, gør det muligt at lære køreteknik mere grundigt, og det kan redde dit liv en dag.
Oven i det kommer 29 teorilektioner. Jeg har lagt noget af det sammen, så det ikke drejer sig om alt for mange aftener."
https://mckoereskolen.dk/hvad-siger-loven/
(Hvis hjemmesiden er up to date).
Reagerer politiscannere på manglende MC kørekort hvis man har normalt?