{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.818 visninger | Oprettet:

Timepris som selvstændig smed {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er tidligere smed med 15 års erfaring, som droppede branchen da lysten forsvandt i en periode men nu overvejer jeg lidt om jeg skulle begynde at leje mig selv ud da jeg har lidt for meget fritid smiley

Mit spørgsmål er, hvor meget en selvstændig smed kan tillade sig at koste i timen uden at komme til at skyde sig selv i foden men hvor begge parter er tilfredse? Jeg tænker om 350,- eksl. moms og er det reelt nok?

Skulle man ryge på montage ude et sted, hvor meget ekstra skal man ligge til prisen og overarbejde tillæg tænker jeg 50% oveni timeprisen.

En tidligere kollega er blevet tilbudt 500,- eksl. moms men syntes bare det lyder lidt meget?

Til info, så det arbejde hjemme i produktionen og ikke ude på montage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Timepris som selvstændig smed
  • #1   13. aug 2022 Timeprisen afgænger jo af, hvad du har af faste omkostninger til at drive værkstedet, samt hvad du er tilfreds med i indtægt, og hvor mange fakturerbare timer du vil have.

  • #2   13. aug 2022 Hvad menes der med fakturerbare timer? Jeg har ikke rigtig nogle udgifter som sådan smiley et mindre værksted til foliearbejde er lidt det eneste jeg har smiley

  • #3   13. aug 2022 Dine effektive timer. Du vil få faste udgifter, det er uundgåeligt. F. Eks. Økonomiprogram, forsikring, transport, telefon/internet, pc, evt bogholder/revisor, arbejdstøj osv. Start med et budget smiley husk at afsætte ferie, pension og sygdom også. Når du kender dine udgifter vil du hurtigt kunne se hvor mange timer du skal arbejde til en given pris for at opretholde en normal løn indenfor området. Held og lykke med projektet.

  • #4   13. aug 2022 Glemte helt.. Sørg for guds skyld for at have mere end en kunde da skat ellers vil betragte det som et ansættelsesforhold. Ellers risikerer du et fælt moms og skattesmæk.

  • #5   13. aug 2022 #2: Hvis du vil have en arbejdsuge på 37 timer, vil du ikke have 37 timer du skal fakturere, da en del sf din arbejdstid også vil blive brugt på administration. Såsom at sende faktura, bogholderi, beregne og sende tilbud mv.
    Thomas H nævner nogle af de faste omkostninger du skal være opmærksom på.


  • #6   13. aug 2022 Ja selvfølgelig, mine udgifter er minimale vil jeg mene smiley

    #4 jeg monter solfilm, så der en masse forskellige kunder, så tror det går smiley

    Tak for jeres gode svar smiley


  • #7   13. aug 2022 Hvis det er montering af solfilm, er det så ikke mere et spørgsmål om konkurrencedygtig pris baseret på opmåling og den slags, og ikke et spørgsmål om timepris?
    Altså hvis en kunde har 100 m2 vinduer, der skal filmes, så giver du et tilbud på den samlede pris på det?


  • #8   13. aug 2022 Claus P - jov helt korrekt og mit solfilm arbejde er også lavet til faste priser og ikke timepris. Spørgsmålet er, hvis jeg skulle udleje mig selv som smed, da jeg er lidt for hurtig til solfilm montering og det giver mig en masse fritimer som jeg ligeså godt kan udnytte på noget ekstra arbejde end bare glo i værkstedet smiley

  • #9   13. aug 2022 kommer du bare med 2 hænder, eller er du selvforsynende med bil værktøj/svejseværk brugsmatrialer etc...

    det vil jo give en kæmpe forskel i timeprisen, du kan tillade dig at tage og hvad firmaet vil betale for dig.


  • #10   13. aug 2022 Jeg kommer bare med 2 hænder. Det egentlig kun fordi en tidligere chefs kunde som har smedeværksted står og mangler en smed i 10-12 uger. Så det bare hvad jeg kan sige til ham af pris.

    Sidst jeg lavede smedearbejde, der gik jeg til 270,- eksl. moms i timen og det var egentlig for også at være sød mod ham men der var ikke rigtig nogle fordele for mig og ikke noget jeg gider igen.


  • #11   13. aug 2022 nææ men så har du jo selv svaret på din nedre grænse og din øvre grænse smiley
    så det jo bare at tage det med til forhandlingsbordet..


  • #12   14. aug 2022 Kik lige på hva den lokale smed tager i timen , så har du grundlaget for hvad du skal forlange ud fra med adm. Men vi tager 450 for alm. Vicevært opsyn excl bil og min 1 Time
    Husk du skal selv betale ferier , sygdoms forsikringer, revisor/ Regenskab, tab på kunder og som smed er du eftertragtet pt , se evt hvad vikar firmaet tager for ufaglært arbejdskraft , der er masser af muligheder men forvent tomgang engang imellem den skak du selv betale


  • #13   14. aug 2022 Præcis Johnny og tænker derfor hvis han ikke vil gå med til 350 i timen, så det nok ikke mig han skal bruge. Tomgang skal nok gå, for har mit solfilm montering jeg også laver. smiley

  • #14   22. aug 2022 Jeg giver min smed 400 i timen plus moms.

  • #15   23. aug 2022 Hej Marc. Tak for info. De gik med til 350 plus moms som jeg forlangte det for småtingsarbejde, så det fino smiley

Kommentér på:
Timepris som selvstændig smed

Annonce