962 visninger
|
Oprettet:
Donor {{forumTopicSubject}}
Der sker alligevel ik en skid i det her forum på denne tid af dagen, så nu kan i få noget til jeres dårlige samvittighed:-)
Jeg har squ li meldt mig til både bloddonor og organgdonor.
Skal ha taget blodprøver allerede her i eftermiddag.
Nu hvor jeg får mc, er jeg desværre nok ekstra udsat, og synes ikke man kan tage imod uden selv at give.
Så til dem der ikke har gjort det endnu, så kig her:
www.tagstillingnu.dk
www.bloddonor.dk
Synes især en udsat gruppe som mcister burde melde sig til sådan noget, da vi om sommeren sikkert aftager en hel del af "varene".
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.277
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
dine link virker ikke
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.590
feb 2006
skrumpelever , rygerlunger mavesårs ramte mavesæk , mere end en gangsbrækkede lemmer men der er med garanti et hoved der intet fejler , det bliver nemligt sjældent brugt
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 148
Så skal vi bare finde nogle flere der vil melde sig. hehe. Har fået en til det idag.
feb 2006
og hvis det kan hjælpe andre er det helt okay herfra ! så det var 2 i dag
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 148
Jon: NEMLIG Jeg er helt sikker på at de fleste ville melde sig - uden tvivl. Forstår heller ikke hvorfor man ikke gør det, istedet for alle de kampagner. Det er alligevel mange der hvert år tager kortet.
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 284
Men stakkels den person der skal arve:
Ryger som en skårsten, drikker som et hul i jorden og er i det hele taget bedre til at misbruge min krop end til at passe på den
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.732
Jeg skal ikke bruge hverken hjerte eller lever til noget når jeg først er død, så de kan bare tage for sig.
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.732
okt 2004
Det kan jo måske gøre det op for, at jeg aldrig bliver sæd- eller bloddoner - og nej, det er ikke fordi jeg er bange for at blive blind eller kanyler... :o)
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 767
Alt det donor halløj..
Nu er jeg selv tidligere kræft patient, og jeg nægtede at tage imod blod, heldigvis blev det ikke livs-nødvendigt på noget tidspunkt, men istedet spiste jeg rigtigt mens jeg fik kemo(brombær, jordbær osv hæver ens blodprocent), jeg have det skidt med at få blod, fordi jeg ville aldrig nogen sinde kunne takke personen der gav det. Derfor håber jeg de snart er klar med det der O blod, som kan bruges til alle. - Desuden er blod donor udelukket pga. jeg er tidligere cancer patient.
Organ donor.. Jeg har skænket det en tanke, og så har jeg siddet og kigget lidt på det, men syntes umiddelbart ikke det virker særligt lokkende. Slås lidt med tanken... Nu må vi se hvordan det ender.. Kom her til i et stykke, og vil nok helst herfra således.
Så kan i da kalde mig hvad i vil, og at "jeg ikke skal regne med at jeg må få jeres organ, hvis jeg bliver kronisk syg, og mangler den.. " Så håber jeg bare at jeg har nået det jeg ville med mit liv indtil da.
MvH
Michael
Ps. Ved nærmere eftertanke tror jeg godt folk må få mine: Levere, nyrere og tarme når jeg er færdig her.. Men håber nu selv jeg når at slide det op..
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 767
// Michael
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
feb 2006
tværtimod , hvis en kan bruge mine dele efter jeg er smuttet hinsides skal i værsgo at tage fra
hellere det end ldelene ligger og rådner 7 fod under en sten
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 157 Svar: 2.549
Hvorfor ikk hjælpe en go sag når man ka
Spiril; Dine dele er jo lagt i sprit
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 675
når jeg er død engang, så har jeg alligevel ik noget at bruge mine organer til. så hvis de kan hjælpe andre, så kan de tage hvad de kan bruge.
er ik blod doner, da jeg aldrig blir gode venner med nåle
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.590
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.225
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
jeg er ikke organdonor, og bliver det aldrig. jeg syntes det er forkert på alle måder at folk nærmest forventer at de skal have nye organer når de har brugt deres egne op. folk må acceptere at livet har en vis længde. den "svenske" model hvor man per definition er donor fra fødslen og først kan melde fra når man bliver 18 er jeg ved at BRÆKKE mig over! at regeringen ejer dine børns organer er da totalt langt ude! og hvorfor er det lige at folk skal have nye organer? hvorfor er det at vi skal holde dem i live, de er jo syge resten af deres liv, og de skal have nye organer igen efter en årrække. hvorfor bruge penge på det, det gavner ikke ligefrem samfundet!
jeg kunne godt finde på at melde mig som bloddonor og hårdonor (til parykker til kræftramte) men organdonor bliver jeg aldrig.
okt 2004
Jesper (Vejle) R - din krop, dine regler. PUNKTUM!
Donor