{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan ikke siges nok gange
  • #1   2. apr 2008 Ikke en skid..

  • #2   2. apr 2008 hold da kæft det var en ringe video.. om noget har jeg da mistet respekt af den!

  • #3   2. apr 2008 helt ærligt nej ikke en skid respekt herfra forstår ikke nogle gider!!!!!!

  • #4   2. apr 2008 Ikke super god video.. Men alt respekt til dem alligevel, de gør sku et godt arbejde.
    Havde det ikke været for min "arbejdsskade" så havde jeg været nede hos mine soldaterkammerater som er dernede nu!

    Mr.Orange--> Nogen skal jo sørge for at du kan leve i sikkerhed ikk? Du gider vel ikke gøre noget for det selv.


  • #5   2. apr 2008 hold da KÆFT en lortevideo, jeg har da aldrig set noget så ugennemtænkt lavt teenagecrap!! kæft en gang l o r t !

  • #6   2. apr 2008 hvor er det da totalt plat at mene at man ikke kan gøre en forskel i verden uden at skyde andre mennesker..

  • #7   2. apr 2008 Christian J; hvad er det da for en gang lort at fyre af, det er da netop pga. vores engagement i alt dette at vi IKKE længere kan leve i sikkerhed! Ser du mange svenske soldater i Irak og Afghanistan? Tror du svenskerne lever fint og trygt? Det tror jeg!

  • #8   2. apr 2008 Stor respekt til dem som er dernede - men sku ikke pga den latterlige video. Sorry to say...

  • #9   2. apr 2008 Jeg har kun en KÆMPE respekt til de der tør tage derned og kæmpe.

    Det er så pisse nemt at sidde her og svine dem til og latterliggøre deres holdning, når man sidder herhjemme og bliver proppet med alt muligt politisk lort fra medierne, istedet for at indse at de unge mennesker der ofre deres LIV for at demokratiet og den vestlige verden kan bestå.

    Hvis du ikke syntes om det, svin poltikerne, men du skal ikke svine de folk der ofre deres fremtid for din!!!


  • #10   2. apr 2008 er der nogen der gør det da? sviner soldater til?

  • #11   2. apr 2008 Magnus--->

    Få styr på dine facts, der er faktisk svenske soldater, og soldater fra resten af europa i Afghanistan lige nu smiley
    Irak krigen og Afghanistan krigen har intet med hinanden at gøre, så dem skal du ikke blande sammen i den her tråd.

    Jeg snakker om vores soldater i Afghanistan, og hvis de ikke gør en forskel så ved jeg ikke hvad de gør.

    Vi kunne jo have ladet ekstremisterne regerere dernede i lidt længere tid, så kunne vi jo se om de ville blive ved med at lade det gå udover USA kun. Tror jeg nu nok ikke..

    Derudover, så vil jeg da også håbe at krigen blir vundet og Afghanistan kan få en økonomi så de kan finansere deres land på andet end Opium produktion. Da de lige nu står for 90% af verdens produktion, så vil det være et ekstra plus for os hvis krigen blir vundet.


  • #12   2. apr 2008 ja vores soldater i afghanistan gør da sikkert en forskel.. men i den rådne lortevideo lyder det som om at man ikke KAN gøre en forskel uden at tage andre menneskers liv.. og det er jo totalt langt ude.

  • #13   2. apr 2008 110 % respekt her fra.
    R.I.P i gæve kriger.


  • #14   2. apr 2008 Jesper (Vejle) R

    Citerer lige mit første indlæg:
    Ikke super god video.. Men alt respekt til dem alligevel...

    Så ja det er en lorte video smiley


  • #15   2. apr 2008 Om vi så er i Afghanistan de næste 15 år, så vil det ikke gøre søndeligt forskel. Når Taliban er nedkæmpet, så skal vi igen med andre militser, som vi selv har væres med til at forsyne med våben, og så kan vi starte forfra!

    Hvorfor lærer vi ikke noget af Russerne, som var der så mange år? Nej, hjem med de dansk soldater nu!

    Desuden; hvad er det for en kulturarrogance? Har vi egentlig nogen som helst ret til at pådutte andre folkeslag vores værdier ?


  • #16   2. apr 2008 det var ikke meningen der skulle snakkes politik
    men at jeg ville vise min respekt til soldaterne der nede og til dem der er kommet hjem i en kiste.


  • #17   2. apr 2008 alt respekt til dem!!
    Men 14 er døde nu... hvis jeg var minister.. så skulle danske soldater hjem..
    For krigen har varet ved i mange år nu..

    Det de gerne vil se, er forandringer i deres hverdag.. de vil f.eks. se hvornår den moderne hospitaler, moderne skoler med nye edb/ uddannelses systemer kommer i gang.. osv... der er ikke sket noget.. så det er svært at overbevise noget i et land, hvor deres pårørende/ venner/bekendte blir dræbt...

    Der skal flere midler til, at gøre en forskel i dag i de lande...


  • #18   2. apr 2008 juhu magnus h som statsminister for han har svaret på alt.
    det må squ være dejligt at være så klog


  • #19   2. apr 2008 Karl Erik; ja, men det må dælme være ærgeligt at være så snot dum som du tilsyneladene er, hvis ovenstående er den eneste fornuftige kommentar du kan komme med..

    Fra min side, ikke en skid respekt til de tumper som render rundt derovre og leger med andre folks liv.. Slut her fra!


  • #20   2. apr 2008 Thomas K nej det står der ikke, men det ligger mellem linjerne. det er jo trods alt hvad man hører når man taler med soldaterne dernede fra.

    men jeg er ret overbevist om at jeg kan gøre en større forskel herhjemme fra end jeg kunne i afghanistan med en m95.


  • #21   2. apr 2008 Hvad skal Danmark med et forsvar når vi kunne nøjes med at installere en telefonsvarer.

    Make Love/Not War


  • #22   2. apr 2008 Jeg tror der er et par knægte herinde som lige skulle prøve at aftjene deres værnepligt først ( og nej ikke den vattede 4 måneders)

    Så kan man måske tage argumenterne lidt mere seriøst , end meningerne fra gymnasie drenge der har haft en hård dag når de får et papercut på fingeren.


  • #23   2. apr 2008 tak magnus h du har jo selv lige vist hvad du er.


  • #24   2. apr 2008 jesper
    (at du syntes du kan gøre noget her hjemme fra)
    vil gerne høre dig sige det igen den dag der er en eller anden yalla der sprænger sig selv i luften lige i nærheden hvor du bor og din mc står i lige ved siden af og nogle dine kammerater måske ogs dør ved eksplotinon. man er da efter min mening nød til og holde taliban nede så de ikke kan lave ulykker ude i verden


  • #25   2. apr 2008 Jeg syntes det er fint der er nogen der gider gå i krig, men hvor farligt er det nu lige det er ??

    http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Erhverv/2006/07/17/161551.htm?rss=true

    syntes folk piver lidt rigeligt de for jo deres løn for det ligesom alle andre og vil man ikke tage de risici der følger med står man helt frit for at finde et andet erhverv.
    /Simon


  • #26   2. apr 2008 c--4
    tja, jeg tror nu også at jeg ville tage pro-krigs argumenter lidt mere seriøst hvis det kom fra folk der ikke var blevet præget under deres værnepligt.

    thomas K:
    den omvendte af mig?
    at jeg kunne gøre en større forskel for menneskeheden med en m95 i afghanistan end jeg kunne herhjemme med miljøforskning?

    GDAL:
    det tror jeg nu ikke sker i min levealder. der er jo heldigvis folk som mener at de kan gøre en større forskel i afghanistan med en m95, end de kan herhjemme.


  • #27   2. apr 2008 Magnus du er da en klaphat af format, det der var dog det mest latterlige jeg endnu har hørt en krigsmodstander sige.
    Du kan ikke være så gammel endnu, eller også er du en af dem der render rundt og kaster med mursten i ny og næ...


  • #28   2. apr 2008 Har jeg misforstået noget hvis jeg går rundt i en tro om, at ingen har tvunget en eneste af de danske soldater til at blive udstationeret? De har vel blot valgt job, lige som andre vælger at blive skraldemænd?

  • #29   2. apr 2008 Jesper (Vejle) R Bare rolig, der kommer en dag hvor eksamen er overstået, og så har du måske fået lidt livserfaring og opdager at tingene måske ikke helt hænger sammen , som det gør når man har samfundsfag.

    Beklager hvis det lyder sarkastisk , men min sjæl brækker sig bare ukontrollerbart , når der sidder skole elever der ikke engang har betalt sin første DR licens, og tror at de har regnet hele verdenssitiuationen ud fordi de fik 11 i samfundsfag.


  • #30   2. apr 2008 De danske soldater gør sku et godt stykke arbejde, og husk nu at de er ikke der nede for at dræbe, de er der nede for at hjælpe befolkningen med at komme på benene, at de bliver nød til at skyde og dræbe er ikke af sjov, men af nødvendighed. I den idelle verden, skød folk ikke hinanden, der var ingen global opvarming og man behøvede ikke medicin, men verden er ikke perfekt.

    Iøvrigt så tror jeg ikke man kunne gøre noget der nede hvis ikke der var støtte her hjemme fra og man kunne ikke gøre noget der nede hvis ikke soldaterne var der. og så synes jeg ikke lønnen står mål med deres indstats, men er glad for at nogen kan se den dybere mening med jobbet.


  • #31   2. apr 2008 Jeg har stor respekt for de soldater der er dernede.
    De er de virkelige helte.

    De gør en enorm forskel på trods af visse grupperinger i befolkningen
    og medierne helst ser at det går galt.

    Det er en røvkedelig video men buskabet er OK

    I skal ikke være så hårde ved Magnus. Han har jo de værdier hans
    forældre har givet ham. Det er ikke hans fejl

    Det er da dejligt at vi har et land hvor der er plads til pacifister som ham.

    Det er uundgåeligt at der bliver dræbt soldater. Det er en farlig arbejdsplads. Kunne godt tænke mig at medierne gad at sende
    lidt mere om de positive ting dernede. Fx at Tahliban får monster klø.


  • #32   2. apr 2008 hvalpene har jo ikke den mindste smule indblik i hvor meget genopbygningsarbejde danskerne står for, køre mad/drikke og medicin ud til trængende folk. Det er sgu danskere der risikere deres eget liv for at hjælpe fremmede folk de aldrig har kendt, eller har gjort noget for dem selv.

  • #33   2. apr 2008 Anders U: gode nyheder sælger ikke, ting som fiaskoer, døde soldater og civlie, trusles sendt på bånd fra huler og demonstrationer mod os... se det sælger og det sælger endda rigtig godt. Men det er så igen de værdi man kæmper for der nede, retten til at vise, sige osv. hvad man vil og ikke skal spørge en diktator og/eller præst om løv før man pisser.

    C-4: nu må du jo ikke skære alle over en kam, der er jo også mange "hvalpe", som frivilligt gør indstats, og mange "gamle" der ikke gør.


  • #34   2. apr 2008 c--4
    hvad er det lige du bygger den kommentar på? det lyder mere som om at du har blandet magnus H's anti-krigs kommentarer sammen med min kritik af den latterlige film som der bliver linket til?
    jeg har sgu ikke noget imod krigen, eller soldater. mine bedsteforældre var i hæren, en enkelt var modstandsmand, begge mine forældre har været konstabler i lange årrækker, og har været udstationeret. min storebror er i livgarden, som da vist er dem der har lidt flest tab under kirgen. tro mig, jeg har intet imod soldater.

    jeg har noget imod filmen og dens rådne budskab. soldaterne udfører et arbejde og får penge for det. de får ikke mere respekt af mig end fordi det er et farligt job. jeg har også noget imod den holdning at man ikke kan gøre en forskel uden at være udstationeret soldat. man kan gøre en MEGET større forskel som forsker i danmark, end som soldat i afghanistan.


  • #35   2. apr 2008 ja så læs den dog igen smiley
    hold da kæft det var en ringe video.. om noget har jeg da mistet respekt af den!
    mistet respekt.. ikke respekten.. altså respekterer jeg dem stadig. men ikke mere end en videnskabsmand der virkeligt kan gøre en forskel.


  • #36   2. apr 2008 thomas K
    nu nøjes jeg jo ikke med at læse.. jeg har allerede formået at udvikle et produkt der kan redde tusindvis af menneskeliv kloden over.. kan virkeligt ikke se hvordan jeg kunne gøre en større forskel ved at nakke folk fra taliban.


  • #37   2. apr 2008 kunne da ogs godt ha fundet en federe video med musik der er mer gang i men det havede ikke passet til det med stor respekt til vores gutter
    de her passer jo ikke
    http://www.youtube.com/watch?v=nfLBXEu6GWk&feature=related
    eller
    http://www.youtube.com/watch?v=DXV6whGjfT4&feature=related


  • #38   2. apr 2008 den video er fanme ringe.... dertil sagt så al respekt til dem som tør ofre deres liv, hvad sagen så end måtte være. men dertil også lige sagt.. at danmark som sådan er ikke i krig vi bliver ikke angrebet ( af en hær i hvert fald, terror ja ok det er vel også en form for angreb) men dem der melder sig ind i hæren gør det sgu for deres egen skyld fordi at det giver mening for dem. fordi de vil have et spændende og farligt og "vigtigt" arbejde. ikke helt ulig dem der bliver politi betjente. men dermed skylder vi dem heller ikke noget. det er deres job... der er masser og masser af andre der også dør eller kommer til skade på deres job... risikoen er måske bare ikke lige helt den samme.

  • #39   2. apr 2008 det er sgu ikke kvaliteten af videoen der er fucked. det er budskabet.. "i er intet i forhold til dem".

  • #40   2. apr 2008 Respekt er jo flere ting

    respekt for evner, respekt for mod, respekt for styrke osv.

    Mod er en af de ting vi beundre og respektere mest.

    En dygtig videnskabsmand er mere "værd" en end soldat ifølge Jesper
    og det kan jeg da godt følge ham i.

    Men en sodat der fremviser mod og risikere sit liv for den frie verden
    fortjener 100x mere respekt end en professor der sidder og
    plejer sine interesser på et hyggeligt universitet.


  • #41   2. apr 2008 "sine interesser" forskning er ikke i alles interesse mener du?

  • #42   2. apr 2008 #Jesper

    Det er det man kalder en win win situation

    Han "ofre" sig jo ikke i samme grad som en soldat.

    Vi er enige om at videnskabsmanden er mere "værd" i den forstand.

    Men man kan da ikke havde respekt for ham i den forstand


  • #43   2. apr 2008 Respekt til den forsker der kurere kræft eller AIDS eller Alzheimers eller "indsæt selv efter ønske".

    Er der iøvrigt ikke en person med lidt indsigt der vil kommentere mit tidligere indlæg?


  • #44   2. apr 2008 jeg har nu også svært ved at få respekt af at det er et farligt job, vores soldater har. hvis det nu var frivilligt arbejde de udførte.. men nej, det er betalt (for lavt betalt)
    min respekt går til folk der dedikere deres tid til deres medmennesker uden at få noget for det.


  • #45   2. apr 2008 Jeg kan kun sige, Stor respekt til dem der er der nede, at de tør, men jeg kan virkelig ikke se hvorfor helvede de er taget der ned, bogerne der nede gider tilsyneladende ikke have at de er der nede. Jeg kan ikke se hvorfor vi skal blandes ind i en krig der absolute intet har med danmark at gøre, bare fordi Bush er en krigsgal idiot.
    men nej jeg får bestemt ikke større respekt af at se den der video. at de gør en forskel og dem her hjemme ikke betyder en skid, det er da en omgang lort at fyre af. ude os her hjemme, hvad fanden er det så lige de skal kæmpe for, og hvad er det lige der skal sørge for at landet skal hænge sammen, og hvad er det lige der skal skaffe dem resurser til deres kamp? jeg spørger bare.


  • #46   2. apr 2008 #Jesper

    Har du udfyldt dit donorkort inden den nye sæson?

    Du får min respekt hvis du donere dine organer væk.
    Du behøver ikke give det hele. Lidt har også ret smiley

    Det er jo de handlinger du respektere.

    Jeg har selv givet 80% væk smiley


  • #47   2. apr 2008 Hvis man gerne vil kæmpe for at redde liv er der da rig mulighed for at kæmpe herhjemme! Start med at kæmpe mod rygerne, der dør iflg. Kræftens Bekæmpelse omkring 14.000 danskere årligt at rygning og dertil relateret sygdomme. Gå bare i krig, så at sige...



  • #48   2. apr 2008 Anders U
    niks, det indgår ikke under de handlinger jeg giver folk mere respekt af.. som sagt
    min respekt går til folk der dedikere deres tid til deres medmennesker uden at få noget for det.


  • #49   2. apr 2008 Strike 3 and you're outta here .

  • #50   2. apr 2008 Hvilke folk er det Jesper R ?

  • #51   2. apr 2008 Christian#

    Man kan sgu' da ikke respektere et skaffedyr smiley

    Islamister / Nazister ligheden er slående

    Du er da meget glad for at der var nogen der gik mod Nazisterne, selv
    om det meste af europa var en flok pacifister der føjede sig
    mere end godt var.


  • #52   2. apr 2008 tja, for eksempel natteravnene. forældergruppen. folk der laver arrangementer for fx børn eller handicappede, uden at få en krone for det.. der er sgu mange.

  • #53   2. apr 2008 C4: F.eks. kan det være noget så simpelt som besøgsvenner, "storebror"-projektet, frivillige spejdere, nødhjælpsarbejdere. Kan du følge det?

  • #54   2. apr 2008 Jeg må nu nok sige at der er en stor forskel, Nazisterne besatte DK, altså havde det MEGET med DK at gøre, at der render nogle irakkere rundt der nede betyder sku da ikke en skid for mig, og hvor er de masseødelæggelses våben lige blevet af?
    At de kom af med Sadam var en god ting for landet der nede, men alt det andet der er da totalt unødvendigt. bare lige hjælp dem til at få en ny regering og så er det da ellers bare med at komme hjem i en hvis fart.

    Jeg kan ikke se hvorfor vi skal ofre danske liv på en kamp som Bush vil kæmpe.

    I det hele taget så forstår jeg sku ikke lige prencippet i en krig. hvorfor lader man ikke bare de to præsidenter eller statsledere der er uenige ind i en boksering hvor de så kunne blive endtil den ene går i gulvet, hvis ikke de kan løse deres problemer med ord?
    Så ville man spare 100% af de tabte liv i samtlige krige i verdenshistorien hvis man havde gjort sådan altid. der ud over ville det også være LANGT BILLIGERE at føre krig på den måde.


  • #55   2. apr 2008 Joh Heinze og Jesper det kan jeg da godt følge, men hvor meget udsætter de sig selv for fare med det velgørenheds arbejde ?
    + det er en fritids beskæftigelse som de ikke er økonomisk afhæning af.
    Soldater har et JOB, og skal selvfølgelig også betales for det, hvordan skulle de ellers betale huslejen.



  • #56   2. apr 2008 C4: Som du selv siger, at være soldat er for de udsendte et job. Der er jo ingen der tvinger dem?

  • #57   2. apr 2008 jeps, c--4 det er præcis hvad jeg mener.. det er et job. at det er farligt er jeg da splintrende karljørgen ligeglad med. ingen respekt herfra for at vælge et farligt job.. respekt herfra for at lave frivilligt arbejde.

  • #58   2. apr 2008 Nej er der nogen som påstår det da ? Det er da netop en af grundende til at de bør respekteres, fordi de SELV vælger at gøre indsatsen, og ikke bliver beordret til det.

  • #59   2. apr 2008 Sørgeligt at et emne som dette får den drejning, som der helt sikkert ikke var tiltænkt af personen som oprettede det..Sørgeligt.
    Min respekt til dem som drager ud, og har gjort det igennem tiderne, både "frivilige"og gennem deres "job". Nu er det jo ikke kun soldater der drager ud, der er også civile som fortjener respekt, og hvis man syntes respekt er et for stærkt ord så nøjes da med anerkendele.

    Og da emnet alligevel er kørt af sporet, kan jeg jo ligeså godt fortsætte.
    Lad nu være med at sætte frivillighed op på en for stor piedestal, det ender jo med, at hvis det giver respekt, at der ikke vil være mangel på frivillige til...indsamlinger..ungdomstræner..o.s.v


  • #60   2. apr 2008 #C-4

    Amen to that.

    Det kunne ikke siges mere klart.


Kommentér på:
kan ikke siges nok gange

Annonce