{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Arbejde med motorcykler som automekaniker? {{forumTopicSubject}}

Godaften, jeg går og overvejer om jeg skulle tage uddannelsen som automekaniker. Jeg meget interesseret i at arbejde på motorcykler, men det nærmeste uddannelsessted hvor man kan tage motorcykelmekanikeruddannelsen er over 100km fra hvor jeg bor, og jeg er ikke villig til at flytte pt. Jeg vil derfor høre, om det er muligt at arbejde på motorcykler på værksteder som uddannet automekaniker? Er der evt. nogen der kender en der allerede gør dette?

Vh. Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejde med motorcykler som automekaniker?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #1   20. okt 2022 Hvis man har en drøm, er 100km ikke en afstand der er svær at overvinde.

    Hvis man bare har en ide, får man nemt 30 andre ideer før en af dem ender med at blive ført ud i livet.

    Jeg er uddannet VVS Energimontør, arbejder til dagligt som Rustfast kleinsmed - og jeg skruer MC'er i min fritid. Primært fordi det er en hobby for mig - og de gange jeg har gjort min hobby til min levevej, har jeg mistet interessen for det i løbet af få måneder.

    Skal du arbejde med det til daglig, så vil jeg gætte på at du skal være uddannet MC mekaniker, før du får tilbudt et job.


  • #2   20. okt 2022 #1 Drømmen er vel egentlig at tjene penge uden at gå på arbejde, men det er desværre ikke en mulighed med mindre man er politiker ??Motorcykelmekaniker er ikke helt præcis drømmen, og derfor føler jeg ikke, at det er det værd at flytte for en uddannelse man er usikker på.

    Jeg er også lidt bange for at miste interessen for motorcykler, når det er ens hobby, men hvis det ikke skal omhandle det, er jeg fuldstændig blank når det kommer til uddannelse.

    Den ultimative drøm var egentlig politibetjent, men grundet knæproblemer er dette ikke muligt.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #3   20. okt 2022 Jeg kan garantere dig for en ting - og det er at man ikke bliver mere lykkelig af at tjene penge uden at have et arbejde. Der er ikke nok at tage sig til i løbet af dagen, så det ender skidt når man ikke bliver stimuleret.

    Hvor gammel er du?


  • #4   20. okt 2022 Politikere arbejder altså også for føden, uanset du respekterer dem eller ej smiley

    Med dårlige knæ bør du slet ikke arbejde som automekaniker. Fnd hellere et andet fag, hvor du ikke skal ligge og kravle ind i mellem.

    Og find dig så en rig hustru, så du kan begrænse arbejdstiden eller helt undgå at gå på arbejde, hvis dwt virkelig er din drøm smiley


  • #5   20. okt 2022 #3 Det er skam ikke fordi jeg ikke er lykkelig lige nu. Jeg er tværtimod bange for at jeg bliver mindre lykkelig ved at have et arbejde, bare for at tjene penge. Men nu er jeg jo også født ind i en familie, hvor arbejde er livets største undertrykkelse. Når man ikke brænder for noget, er alt arbejde jo spild af tid. Og det er nærmest umuligt at komme udenom.

    Jeg er 18, snart 19 ??


  • #6   20. okt 2022 #4 Tjo, de arbejder da, men nu tjener de også millioner for arbejde der er en del lettere end så meget andet, ikke for at nævne ministerpension ??. Lægeløn for at blive pensionist. Men det er jo hvad der sker, når man selv bestemmer sin løn. Hvis jeg kunne sidde og diskutere med andre for en million om året, gjorde jeg nok også det. Mange politikere er svindlere ifølge mig, men jeg vil ikke sidde og diskutere politik. Det hjælper ingen.

    Jeg har ikke knærpoblemer på den måde. Mit knæ er gået af led nogle få gange, og dette betyder, at jeg ikke kan arbejde hos politi, militær osv. Jeg kan stadig bruge mine knæ fuldt ud.

    Hvis du kender en, sender du hende da bare herover.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #7   20. okt 2022 Din holdning til arbejde er helt forkert, i min optik. smiley

    JEG har et arbejde for at blive stimuleret, for at få tiden til at gå, for evt at hjælpe andre, for at udrette noget, for at interagere med andre mennesker og kolleger, og i sidste ende for at tjene penge, så jeg kan dyrke alle de hobby'er jeg har.
    Jeg er i en situation, hvor pengene ikke er den primære motivation for at stå op om morgenen, spise morgenmad, og futte afsted på arbejde. Så meget mangler jeg dem ikke. Det føles faktisk ret fedt. smiley

    Da jeg var 18, havde jeg nogenlunde den samme opfattelse af det her, som du har nu - men jeg blev klogere.

    Jeg har stadig politikerlede - så den del er vi 100% enige om. Den flok nassere skulle aflives ved daggry, og erstattes med folk som rent faktisk har forstand på, og interesse i hvad de laver - og som har befolkningens velbefindende som primære fokuspunkt.
    Du oversimplificerer hvad de laver... Groft... Men det er ikke min diskussion at deltage i. smiley


  • #8   21. okt 2022 Lige for tiden har samfundet vist brug for arbejdskraft i alle mulige forskellige brancher: håndværkere af alle slags inden for byggeri og anlæg, industri og metalarbejde (og hvad det nu hedder) men også inden for servicefag, som f.eks. pædagoger, lærere, social og sundhedsarbejde, sygepleje osv.

    Jeg ville ikke vælge en automekanikeruddanelse, hvis det ikke var noget jeg virkelig havde interesse for og kunne se mig selv i. Så hellere vælge noget andet.


  • #10   22. okt 2022 Vi må se om Motorpartiet (som der engang var en tråd om) kommer på stemmesedlen. smiley

  • #11   23. okt 2022 du ved godt at der er noget der hedder skolehjem og det er du mere end berettiget til med den afstand

Kommentér på:
Arbejde med motorcykler som automekaniker?

Annonce